Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Ja det er klart. Har aldri kalt meg en investor.

Jeg har to trading strategier. Utviklet over lang tid. Tilpasset min personlighet. Og som virker særdeles bra.

En for Bitcoin. Og en for aksjeselskaper.

Begynte med småpenger i 3-4 år. Har senere økt gradvis til en god pott.

Funcom alene tok meg først fra 80 000 til 1,3 millioner. Betelte ned gjeld. Begynt i Bitcoin med 10 000 og var oppe i 15000% avkastning på den. Skjermbilde ligger i bitcoin tråden. Det finansierte en skilsmisse og kjøp en ny enebolig da jeg flyttet ut av hjemmet. Inkl møbler og stylist. Sist bullrun begynte jeg med 100 000 og fikk solgte for 550000. Kjøpte hytte for de. Denne gangen kjøpe jeg Bitcoin, Avax, Eth og Solana for 150 000 og ligger nå på 560 000. Når jeg selger disse planlegger jeg å være helt gjeldfri med ny eneblig, gammel hytte og naust og en utleiebolig med 2 enheter.

Aldri fått en krone av foreldrene mine og kommer fra en gård. Første i familien med utdannelse og IQ på 132.

Så har jeg heller ikke tapt penger på en eneste trade de siste 10 årene. Tapte på mange de første 10

Det værste av alt. Det er enkelt. En kombinasjon av teknisk analyse og psykologisk analyse som jeg vil kalle det sammen med en grundig plan om kjøp og salg. Følelser helt lagt til side.

Det har du sikkert var ikke det jeg tenkte på. Tror bare du nettopp fortalte en profesjonell investor at du har studert børs i 20år og har høyere avkastning

Det at folk har ulike perspektiv og tilnærming har jeg stor respekt for og det er mange som er bra å bruke. Men den bør være tilpasset deg og den personligheten og dine sterke og svake sider. Derfor er det greit å oftere påpeke hvor man kommer fra. Men det må da være en fordel for alle lesere at ulike perspektiver kommer frem. Jeg har jo ikke noe i mot fundamentalister eller early adopters.

Det er bare at jeg har fått så mye pepper akkurat mot mine.

Tenker at du kan begynne å argumentere som at du har mastergrad og vært på børs i 20 år. Jeg reagerer på at måten du argumenterer på mangler substans, noe som ikke gir noe verdi.

Aksjetrading handler om konstant læring, hvis man er flink er det mye mer nyttig å forklare med substans hvorfor man tar det ene, eller det andre valget.

Det øker kvaliteten på diskusjonen og gir folk en mulighet til å få lærdom. Problemet er selvsagt at det blir veldig gjennomskuelig dersom man ikke har peiling.

Gratulerer med kjempe avkastning, høy IQ og utdanning!

9 Likes

Hvis kursen dobles til kroner 10,- er 2 millioner opsjoner til ledelsen verdt ti millioner med strike på 5kr:)

20kr per aksje gjør opsjonene verdt 30 millioner :+1:

OKS har 750 tusen, strike på 5,-. Prøv på nytt.

CEO styrer ikke markedet, men når hans ledelse som har rasert verdier for over milliarden premieres med en kjempepakke med opsjoner, syntes jeg det er feil.

At andre syntes det er bra, er helt greit👍
Jeg hadde ikke stemt for et slik forslag dersom jeg var aksjonær i et slikt selskap.

Du har jo ikke forstått dette, jeg prøver jo å forklare deg dette. De har null verdi nå, de må levere å få kurs opp for at de skal ha verdi.

Selvfølgelig har jeg forstått det. Nå må du gi deg😂

Jeg syntes bare det er dårlig timing. Du er uenig, og det er helt greit:)

Styreleder fikk 1,5 mill. Galskap.
Selger han på 20 får han 22,5 mill
Null nedside i motsetning til oss
Dette er totalt umusikalsk

Ok, ja helt greit å være uenig. Hvorfor synes du timingen nå er dårlig? Opsjonene gjelder fremtiden og hvordan de leverer fremover, har ingenting med historien å gjøre. De må levere fremover om de opsjonene skal bli verdifulle.

Forøverig veldig uenig i at OKS ikke har levert på de 3 årene. Se på utviklingen de har hatt. Man kan ikke forvente at en ide skal massekommrrsliseres dagen etter, det er en lang prosess. Kursmessig er det vanskelig å argumentere mot deg og enig i at de feilet på kommunikasjon angående Midtøsten og det pluss makro har vært med på å sende kursen ned.

1 Like

Er opsjonene et gode for ledelsen?

Svaret er ja.

Syntes jeg de burde bli premiert ekstra basert på det de har levert så langt?

Svaret er nei.

Selv om det er et godt insentiv for ledelsen, så syntes jeg jaggu meg de tar seg godt nok betalt fra før i dette tapssluket.

Hvor dyktig er han og får han kursen til 20,- så er det helt greit for meg. Galskap, spørs hva du sammenligner med, peanuts om man sammenligner med Musk. Får han kurs og markedsverdi opp til 20 kroner, har han gjort en meget god jobb og 20 mill er ikke mye for en styreleder med en slik prestasjon, tenk hvor mye han får på kurs 100 da? Vel fortjent da også, og jeg blir mer enn fornøyd.

Jeg er ikke så opptatt av å levere så mye substans nå. Jeg er opptatt av å ha rett. Så jeg sier hva jeg mener og trenger ikke å si så mye mer. Fasiten foreligger alltid etterpå. Da blir man tatt seriøst etterhvert, om man stadig treffer. Ha en fin kveld. Jeg har ikke mer nå.

Leverer de ikke får de ingenting, leverer de blir de premiert.

Jeg er «både og».
Jeg tolker avtalen som et tegn på at ledelsen tror kursen skal opp herfra, og det er det viktigste for meg.
Skal jeg leke djevelens advokat (og være litt konspiratorisk) ville det vært «smart» av ledelsen å medvirke til lavere kurs før man inngår opsjonsavtale.

1 Like

Så klart

Hva er du mener styrelederen skal bidra med som gjør at han fortjener en så ekstremt lukrativ avtale ? Dette er knøttlite selskap på en utbombet kurs. Hvis de klarer det og kommer seg opp på under halvparten av ATH så mener du det er greit at styreleder skal håve inn 22 mill?? Jeg blir fysisk kvalm av avtalen

2 Likes

Du bør se på regnestykke jeg lagde over. La oss si at du styrer et selskap og du guider/forventer inntekter på 100 mill. USD de neste 10 årene.

La oss si ingenting endrer seg i forhold til guiding/forventninger, men renten går opp 6%.

Den faktisk verdien av selskapet vil da falle 60-70%, kun på grunn at den faktiske verdien av de fremtidige inntektene har falt.

Vil det da være din skyld?

Jeg sier ikke at det er korrekt tilfelle for denne aksjen ettersom jeg ikke har fulgt aksjen i mer enn noen måneder. Jeg prøver kun å synliggjøre hvordan fundamentale mekanismer fungerer.

3 Likes

Liker at du forventer kurs på 10-20 kroner å setter det som utgangspunkt at de har fått kjempe opsjoner.

Morsomt også at du begrunner med historisk prestasjon at de ikke fortjener opsjoner, men tar med styreleder sine opsjoner som ikke har noe med historien å gjøre,
Da har du ikke skjønt mye av hvordan opsjoner fungerer.