Kjøres på nå.
…kan fort bli en snøball som ruller dette her, eller altså, den startet å rulle allerede i går.
Bra at flere våkner:)
ja, vært sløve og søvnige en del nå, alt for lenge, og flere av dem får nok svi for det både nå og senere om man utsatte og unnlot inngang på 4-tallet, spesielt gjelder det de som ikke fra før var inne med noe som helst.
Minner meg om når https://sanctacapital.com/ drev opp DSRT kursen i november 2021. Samme momentum nå, og kan vare over flere uker. Sancta har for øvrig ikke solgt en aksje siden den gang såvidt jeg vet.
Denne…
… kan kanskje settes i sammenheng med Sivertsens kommentar på q2 presentasjonen:
" A showcase pilot with a leading food industry player is scheduled for the second half of 2024."
(for Midtøsten)
Samtidig er det sånn at SDC ikke har lisens for Djibouti/Mena.
På q3 snakket oks om mulig upfront knyttet til lisens for nye land.
Kanskje det var (blant annet) dette han siktet til?
Har sdc kun saudi? Soyl har vel MENA om jeg ikke husker feil? Djibouti er en del av MENA ifølge Google
Ja, SDC har kun Saudi.
Soyl har Mena, men ikke eksklusive retter.
Mao er det en åpning for at SDC utvider sitt marked til hele MENA, men da må de kjøpe rettigheter til det av Desert Control.
For min del må de gjerne gjøre det. Soyl har, så langt, fremstått tung i baken. SDC virker mye mer fremoverlent.
Konklusjon:
Litt rart at SDC skryter av møter/prosess i Djibouti, når de pt ikke kan selge LNC der
Blir spennende å se på om topp 50 listene bærer preg av volumet denne uken kun 2 millioner omsatt i dag, men den holder seg sterk:
Forsvinner fort med omsetningen som for tiden.
Spent på om det er SDC som øker på dagens liste.
Skremmer ikke markedet nå. Siste rest til arving 2 eller 3? Salgsoverhenget er nå langt mindre ødeleggende når så mye er blitt kvernet.
Tror ikke den posten vil skremme noe særlig og tipper den blir spist i morgen om ikke noen andre hiver seg på salg.
Jeg har en teori om at det er en management takeover i emning. SDC sammen med største aksjonærer og management kjøper det av børs. Perfekt timing for å ta det av børs, bygge opp inntekter og notere det på nytt.
De største aksjonærene har vel sammen med management over 33% nå.
Da må de ha 90% aksept, det får de ikke, tror jeg.
Virker i overkant passivt om SDC ikke gjør et forsøk i den retningen i det minste. Sett i lys av de nasjonale utfordringene med tørke, matsikkerhet og minskende grunnvann vil det gi utmerket mening om de kunne sikret seg kontrollen over teknologien til en billig penge.
For DC som selskap fremstår det nærmest litt bakstreversk å være notert på den norske oljebørsen. Skal sies at TTT beror vesentlig mer på behov for uttesting enn tilgang på kapital. Verdensherredømme vil ta sin tid uavhengig av antall kronasjer i kassen.
Noe bør nesten være i emning. Investere noen millioner på å forbli en minoritetseier gir liten mening. På alle måter. Da er det status quo for alle andre enn arvingene og noen titalls prosent økning i kursen. Hvor sistnevnte er revnende likegyldig for en oljesjeik i Saudi.