Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Derfor de vil gjøre det nå før inntektene kommer og prisen går i taket.

Tenker det ikke er usannsynlig med en management take over her, OKS & Co sammen med Woods End og SDC.

2 Likes

Det er ikke mange dagene siden du ikke trodde på teknologien, hadde ingen tro på at golfbaneeiere vil kjøpe LNC og spådde kurs ned til 3 kroner. Og nå er det et ran på 25,-:sweat_smile:

6 Likes

Lov å krysse noen fingrer for et best case bull scenario; SDC går på offensiven, det går en :smiling_imp: i Mawarid som slenger seg på og man får en budkrig (Saudi vs UAE) av dimensjoner

Sannsynlig? absolutt ikke

1 Like

Noen som vet hvor mye som er krysset totalt siste tre dagene?

Gikk vel 500 på fredag og mandag, i dag ble det vel over 1,1 mill aksjer. Altså totalt 2,1 millioner aksjer ish.

Nærmere 1,3 i dag.

Tror fremdeles at de helt store posisjoneringene i aksjen kommer til å skje gjennom emisjon, ikke børs. Aksjen er for illikvid til at den er komfortabel å handle over børs.

Men jammen var prisen falt langt ned nå, så veldig naturlig hvis det var noen som på død og liv ville ut fikk napp til slutt.

Perfekt for selskapet hvis de har en pipeline av noen sånne golfkontrakter på vei til blekk på papir, genialt til å skape en bullish newsflow.

1 Like

OKS snakket løst på Q&A med investorweb om vurderinger som ville ligge til grunn om når det var fornuftig å penger, eksempelvis ved større event osv. Så det kan vel fort komme en vekstemisjon også.

1 Like

Hvis det kommer en skikkelig hype nå og de lar den skli over uten å hente penger (PCIB-style) så muter jeg tråden. :stuck_out_tongue:

Definer “skikkelig hype”?

Har nok vært to viktige konferanser/messer i Midtøsten nå disse ukene. Blir spennende å se hva som kommer etter hvert :crossed_fingers:

Vedder på at vi har en ny lisenspartner iløpet av q1.

1 Like

8 Likes

Jeg tror faktisk vi har en fair mulighet til å se aksjekursen opp i 8 kr denne uken, og skulle det komme en positiv melding vil kursen bryte videre opp mot 9 og 10 kr. Fantastisk hvordan kursutviklingen er nå, men heller ikke særlig rart. Flere kontrakter om golfbaner er nok like om hjørnet og i Saudi-Arabia og Midtøsten gjøres virkelig store fremsteg over en bred linje (gleder meg til neste rapportering) også har vi jo ny og sikkert rimelig stor kontrakt med Limoneira, den kan vel i prinsippet bli børsmeldt før jul eller i romjulen eller i begynnelsen av januar. Men med gladmelding nå, tror jeg aksjekursen kan nå høyder vi ikke har sett på år og dag, og derfra kan det bare fortsette videre oppover også om det drysser på med prosjekter utover i kvartalene i 2025 som følger av mange ferdigstile pilot-prosjekter vi nå har bak oss.

1 Like

Hvis SDC har planer om å kjøpe mer kan kursen for fly forbi 8 også, mulig de tar en pause for å se om aksjen “roer” seg litt.

Om det faktisk er tilfelle, at SDC eller andre skal inn her for å ta en større andel av selskapet/aksjene, gjør de som ikke alt er inne men har sittet på gjerdet lurt i å komme seg inn forut for dette og hverken underveis eller etterpå.

Antar de fleste her inne på forumet alt er inne med hva de kan i selskapet. Ville forundre meg hvis noen her fortsatt sitter og lurer på hva de bør gjøre.

2 Likes

SDC er vel trolig nest største eier, allerede.

https://www.facebook.com/share/p/19ZfaApo7C/

Hvis det er SDC / H-EART som kjøper aksjer så må vel det også bety at et eventuelle samtaler har vært mislykkede (!) Som jo også er ganske bull egentlig.

De største postene ble ikke omsatt før kl 13 igår, så kanskje sjeikene må stå opp litt ekstra tidlig for å få aksjer på salg… ? Bare et tips til de…