Så bull å tegne om man tror garantister ikke får noe?
Garantistene får rundt 9millioner aksjer (avhengig av tegningskurs) hvis de velger fullt oppgjør i aksjer fremfor cash. De nye eksterne vil da alene få 4-5millioner aksjer, og man kan anta at de absolutt ikke er langsiktig og skal pøse det ut i markedet over tid. De kan også velge oppgjør i cash. Det som også vil skje etter at aksjen går ex. retter er at en rekke aksjonærer vil selge hvis kursen fremdeles er rundt 2,5kr for å funde tegningsrettighetene sine til en lavere pris. Det må komme en sinnsyk nyhet for at kursen skal holde seg her. Jeg har ikke solgt bare så det er sagt, men jeg er ikke blind. Også er spm. hvis du tror kursen skal falle, hvorfor selger du ikke? Påvirkning på mcap nå vs etter emi er så liten, og jeg vil eie like mye av mcap før vs etter emi. Så spiller liten rolle. Men ja, kursen skal nok ned her når man går ex. retter pga tyngdekraften og ikke minst når garantistene evt. får aksjene sine.
Mer naivt enn å tro på julenissen. Du snakker om å gruse markedet, men mener at svenskene, om de får omgjort 35 mill til aksjer, vil ha enklere forutsetninger for å få disse ut etter en utarmende emisjon som har tynet tilgjengelige midler i markedet? 32% rabatt er nada når markedet blir fullstendig oversvømt og i tillegg skjønner at oversvømmelsen bare vil fortsette til det hinsidige.
Skal de selge i det åpne markedet om det virkelig er planen, da har de hvert fall alle insentiv til å få den kursen høyest mulig opp før de selger. Det er aksjer i verdi av 9 millioner kroner ja. Investeringsfondet fra Dubai og det andre fondet og eksisterende er jo ikke flippere eller tradere. Svenskene kan jeg se for meg, de får vel 4,4 mill i verdi av aksjer. Eller kan får1 0% cash. Er de tradere så kan det også være de har solgt mye allerede, sikret inn en del.
Det er enklere å bli kvitt aksjer du har kjøpt med rabatt på 32%, enn aksjer du ikke har kjøpt med rabatt, isolert sett:) Om det er å tro på julenissen, så får det nå være.
Jeg tror at garantistene anser sannsynligheten for liten at de må garantere for en så stor del av emisjonen, at det blir et problem. Jeg tror garantistene ender opp med lite til ingenting av emisjonen, utover den eierandelen de evt må ha fra før og beskytter sin eierandel.
Ok.
Jeg mener jeg har vært ganske konsekvent over tid her altså.
Om emisjoner og vilje til å kjøpe i markedet:
Om at det var en mulighet til at aksjen kunne se bullish ut:
Her er nok det mest bullish jeg har gitt uttrykk for:
Etablert brudd over 8 skjedde desverre aldri, der er poenget med å vente på at kjøpssignaler blir avgitt ut i fra den personlige strategien og stilen man har. Mer aktive tradere kunne nok gjort massevis underveis, men det er ikke min greie.
Og så egentlig det viktigste:
Orker ikke bale mer, men denne er egentlig det viktigste poenget mitt. Et selskap skal hente penger mens de kan, ikke når de må. Styret har sagt at de har prøvd på dette hele tiden, men de klarte det ikke.
Vi får se hva som skjer. Men noen kommer også til å selge tegningsretter altfor billig, og noe vil igjen tegnes av tradere som igjen vil hive ut med den minste gevinst. Så ingen kan bli overrasket om kursen her vil være langt nedpå 1-tallet om så en kort periode og med lavt volum.
Poengert mitt er at du eide aksjer rundt 7,- 8 kroner og var klar på at det ikke var tvil om at dsrt var posisjonert for en kommende megatrend. Ikke noe av det har endret seg annet enn at de har blitt billigere har mer cash på bok og er enda bedre posisjonert operasjonelt.
Ja, det vil ikke overraske meg heller, men hva betaler du for selskapet da? Jeg tror det i såfall blir kortvarig
Jaja, snakker om markedets psykologi/mekanisme og ikke rasjonell prising basert på det fundamentale.
Har aldri eid aksjer i Desert Control, hvor har du det fra? Hadde de avgitt noen kjøpssignal hadde jeg kanskje startet en posisjon, men er done med å langsiktig eie aksjer hvor finansiering ikke er avklaret.
At de er posisjonert inn mot en megatrend er jo hele caset, er vel ingen som bestrider det.
Mener du skrev det, da du traff på en av de signalene engang. Megatrenden kommer ja, det er det ikke tvil om
Ja, det er jeg enig i. Aksjene kommer vel ikke ut før 6 oktober. Kan komme litt snacks før den tid også. Også har vel noen incentiver for å få kursen opp før aksjene kommer. Når vi først snakker psykologi
Er vi rett og slett på vei til kurs på kronen før spetakkelet starter her
Så emi kurs kan bli enda lavere enn antatt
For meg ser det ut som dumpingen har stoppet, så kanskje vi flater ut eller får litt oppgang i forkant?
Med å ha solgt mye allerede, da mener du at de har solgt short/lånt aksjer for andel aksjer de senere skal/kan få?
Vet ikke, bare spekulasjon, men syns nordnet småsparere banket ut vel mye den første dagen og det var veldig fine runde summer banker tok imot på:)
De som har mye penger og skal øke i forbindelse med emisjon har ingen insentiv til å kjøpe før tegningskursen er satt, de andre har ikke midler eller ønske om å kjøpe aksjer
Må jo være sykt bra shorte aksjer disse myggene som trekker til seg masse aksjonærer pga luftig mulighetsbilde
Hei Bingo. Går det bra med deg? Denne aksjen kan ikke shortes bare til info.
Dagens anbefaling til deg: ta på gress (med eller uten LNC).