Det blir laget rammeverk i Midtøsten for å implementere LNC nå, Saudi har begynt salgene i Saudi og har piloter til de største aktørene. Du vet at i teorien kan desert control legge ned alt, drifte uten kostnader og kun motta lisensinntekter fra lisenspaetnere. Så om de skal gå komkurs så må det fundamentale som går bare en vei, rett opp, snu på femøringen på alle områder, Mawarid må legge ned, Saudi desert control må legge ned, UN må stoppe forsøkene, alle pilotene må gå i vasken. Er jo motsatt som skjer nå, de bygger kundebase og selger mer og mer, de ansetter, så at du kaller det omtrent komkurs er så useriøst som du kan få det. Men bare fortsett, troverdigheten din kan vel ikke svekkes mer enn den allerede har gjort.
Du har rett, i at jeg har rett i at om de klarer å skape større interesse så kan de klare seg. Men nå er alt hvis atte om atte. Og du var like positiv for 360 dager siden som du er nå.
Du høres ut som du synes bevegelsene i Desert Control er noe oppsiktsvekkende, det må jeg si jeg finner oppsiktsvekkende.
Det er en illikvid aksje i et fremdeles prekommersielt selskap, det tatt i betraktning har aksjen vært temmelig stabil det siste året, med en bevegelse over, og en bevegelse under den rangen vi er i nå.
Det at den er så illikvid at aktører skyr å handle i den er en selvforsterkende effekt.
Market cap er 360 millioner på kurs 6,8 - vil ikke kalle det konkursprising.
Det sagt, så er det ikke et chart som gir meg fomo på noen måte, den er mer svak enn sterk slik det ser ut for meg.
Enig. Aksjen er relativt “stabil” mtp. high risk / reward. Slik sett er DSRT en «tryggere» aksje enn typ ASA, NYKD, BCS og andre slike 10x baggers. De har tross alt en teknologi som er dokumentert og virker. De trenger heller ikke massive mengder kapital for å bygge en eller annen fabrikk hvor inntektene først vil komme om 4-5 år.
Her kan ting komme fort om det løsner – spørsmålet er bare om det løsner, og hvor tålmodig man er i mellomtiden. Ser ikke bort i fra at det kommer ny kapitalinnhenting innen 6 måneder om ting ikke materialiserer seg fort nok.
Det jeg ser er at hvis du hadde vært ærlig, så er du mer enig med det jeg sier enn det Jobbis sier. Men jeg ser flere her i dag som egentlig fisker mer etter goodwill enn noe annet. Så du er ikke alene om å å undervurdere den ekstremt lave interessen for selskapet.
Jeg har sagt at jeg sier markedet har inntatt en “show me the money” holdning til selskapet, og at jeg forventer at eventuelle storfisker helst vil kjøpe i en emisjon eller annen transaksjon som gir fastpris så de kan handle uten å flytte kursen.
Jeg har ingen måte å vurdere hvor mye reell interesse for selskapet det er. Market cap hadde jo vært langt under 100 millioner nå hvis de største aksjonærene kastet kortene.
Ja, aksjen har falt fra over 40,-, ja det er minimal interesse, ja den har ligget på dette nivået i 1,5 år, ja det er null tegn til FOMO, alle ser dette, ikke noe nytt. Derfor jeg har kjøpt, jeg tror alt av negativitet nå er priset inn, og at jeg ser nå klare tegn til at selskapet har snudd fra fadesen i Midtøsten, så jeg tror framtiden ser mye lysere enn ut enn historien, det er det jeg better på og synes jeg ser klare tegn til, så får vi se om det er rett eller ikke. Jeg vil ikke kjøpe på FOMO, jeg vil kjøpe før FOMO og selge på FOMO. Man kan trygt si st det ikke er noe FOMO nå hvertfall, så har truffet på 50%, mangler de siste 50% og da handler det om å spå fremtiden, da er det lurt å lese seg godt opp for å spå best mulig. Men ingen vet, man må tenke ut sannsynlighet selv, markedet tror ikke, selskaper har mistet tillit. Jeg liker det.
Du sier rett ut at du syns det er mer oppsiktsvekkende at jeg syns det er oppsiktsvekkende at aksjen er så illikvid og at det tyder på lav interesse.
Derav, jeg syns ikke du er ærlig.
Fomo er ikke aktuelt. Drømmerier…
Nei det er ikke FOMO, ikke i nærheten, er jo det jeg sier og er jo det jeg liker og er jo derfor jeg kjøper. FOMO var det på kurs 40,-
Romjula blir kanskje Desert sin tid. Faller den veldig mye før jul kan det hende at de blir nevnt som en potensiell nyttårsrakett. Utenom det vil jeg se om emisjonen blir en Atlantic sapphire type eller noe bedre
Ja, vi får se da, den som hadde visst, å spå er vanskelige, hvertfall for de uopplyste:)
Ikke la deg deg trolle med @jobbis
Vi vet alle greia. Det blir bare titallsvis med unødvendig støy poster på tråden. Ta deg en break. Du gjør en god jobb for tråden
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Det er helt klart holdepunkter for å mene at kursen er riktig slik ståa er i selskapet. De som er investert vil selvfølgelig mene at kursen er helt på jordet. Stort sett så ender jakten etter raketter på børs med katastrofe, men det finnes selvfølgelig unntak. Når man først er hektet så går det ikke an å skilles med aksjen og man må da nesten bare bli med å se hvordan det går.
Klart den er riktig, spørsmålet er hva som er riktig de neste 5 månedene. eller neste året. Veldig lett å si at den er riktig nå, vanskligere å spå hva som er riktig fram i tid.
Helt tullerusk å generalisere på den måten. Flust som evner å skilles med aksjen. Må differensiere mellom hva som gjelder deg eksplisitt og alle andre - hvor variasjonen vil være like stor som antall enkeltindivider.
Tror mange sitter men den følelsen i disse growth aksjene. «Men tenk hvis de lykkes da, jeg kan ikke gå glipp av det»
Vet om mange som fyker inn og ut hele tiden pga dette
Det er menneskelig det også. Vet at du ikke lider av dette syndromet @Aaleby må være behagelig
Jeg sliter fremdeles med å se poenget i å tømme egen magefølelse og psyke på denne tråden.
Sitter aldri aldri i en aksje basert på tenk om de lykkes, så akkurat der har du rett. Og det gjelder nok de aller fleste andre, foruten noen lykkejegere som er sin egen verste fiende. At man kan tenkes å bli et offer for egen stahet er noe annet.
Oppfatter ikke investeringen til de langsiktige i DC som på jakt etter en rakett. Heller en aksje som kunne gitt fundamentale gode kvartalsrapporter med godt volum salg å kontinuerlig cash flow til selskapet. Hadde DC truffet spikeren (tiden vil vise) kunne man også sett på utbytte. Så en quick fix bingo tror jeg du bommer grovt med.