Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Jeg tror det vil bli kjøpt på forventning mot meldinger som er guidet, men skikkelig fomo så tror jeg det lå trigges av noe ekstra som jeg nevnte over. Jeg tror de fortsetter å holde guiding da, kanskje til og med fortsette å overgå guiding. Så jeg tror det selskapet allerede har, banebrytende innovasjon, skalerbar teknologi, i et gigantisk markedet som akkurat trenger den teknologien for å overleve, er så sterkt, at når det først kommer en del kjøpere, kan være en investor som plutselig oppdager selskapet, kan være et partnerskap, kan være en større kontrakt, og setter man der sammen med lav likviditet i aksjen, ikke mange tilgjengelige aksjer, så tror jeg FOMO kan komme raskt ja.

Denne var ment som svar til deg Bingo.

1 Like

Egentlig er det bare å legge Desert i en skuff nå, og vente til adventstiden og jula setter inn.
Innen da er det signalisert at følgende på plass :

  • fagfellevurdert rapport fra Universitet i Arizona
  • cop16, denne gang i Saudi Arabia, hvor lnc spiller en rolle
  • strategiske kontrakter i Midtøsten
  • fase 3 (golf?) kontrakter i USA
  • landet avtale om pilot med Verdens Matvareprogram

I tillegg sannsynlig med mer krydder, og har sikkert glemt noe i listen over.

Etter min mening er dette mye mer interessant enn FOMO idag, i morgen eller neste uke.

Selskapet rapporterte idag at de er på rett vei.
Det er nok for min del. Kurs 6 eller 9 nå betyr egentlig veldig lite.

6 Likes

Eksisterer en betydelig skeptisisme utenfor den harde kjernen. Too good to be true som har blitt sementert på bakgrunn av kursutviklingen og det faktum at selskapet fortsatt omsetter som en pølsebu.


Som gjør at DC er alt annet enn lettantennelig (imo).

Capsol har et plettfritt ytre, DC derimot må snu den innbitte forutinntattheten som regjerer. Easy peasy om man lander kontrakter av en signifikant størrelse, betydelig verre om man ønsker å bli premiert på bakgrunn av underliggende potensial.

Capsol vil komme i en fase hvor selskapet er betydelig mer binært, helt enig, men det ligger fortsatt et godt stykke frem i tid. Stockholm Exergis derimot er en formalitet. Samtidig blir karbonfangst mer og mer presserende. Et underliggende moment som gjør at tiden er en venn.

2 Likes

Dette kunne man sagt om ørkenspredning og vannmangel også:)

Ikke lettantennelig, at en som ikke kan caset skriver noe han ikke har peiling på ser det ut som, og om dette er den gjengse oppfatning så gjør vel det at desert er meget lettantennelig. Han idiota (sorry måtte bare, passet så godt inn) der f eks, han viser jo interesse, nå må han bare jobben, så er han fort en kjøper eller han blir det med UN kontrakt, partnerskap etc, som gjør at kursen er meget lettantennelig?

Har troa på Capsol jeg altså, jeg tror bare det er mye mye høyere risiko en desert control som har et validert produkt med kunder og en backlog som begynner å monne skikkelig.

1 Like

Dette blir spennende

Desert Control

Agriculture and food production already consume more than 70 percent of all available freshwater. Desertification and soil degradation further increase water consumption, threatening agricultural productivity and water resources across the globe. With the global population growing, we will require more food in the next 40 years than was produced over the last 500 years, putting even more pressure on vital resources such as water.

Enter Desert Control, an ecological technology innovation, pioneering a solution called Liquid Natural Clay (LNC). The liquid-based formula is designed to be sprayed directly onto sandy soils, where it seeps down to create a moisture-retentive layer that significantly enhances the soil’s ability to hold water and nutrients. This process not only cuts water usage by up to 50 percent but also boosts crop yields by 20 to 60 percent, making it a game-changer in arid agricultural zones.

Sand structure from LNC-treated sand in comparison to non-treated sand. Photo: DesertControl

Desert Control’s technology has undergone rigorous testing in environments like the UAE, demonstrating substantial benefits in water conservation and soil improvement. In partnership with WFP Iraq, Desert Control is set to implement a pilot that could redefine sustainable agriculture in arid regions.

4 Likes

Ja, og dette er jo en known unknown, ikke mange andre enn den harde kjerne som vet dette, men som det kan komme pilot kontrakt på de neste månedene.

1 Like

Kursen er ikke meget lettantennelig om det må større kontrakter til for å skape betydelig interesse. NTI er derimot lettantennelig. Hvorfor? Antall øyne som har en positivt ladet nysgjerrighet i retning selskapet. Den må først opparbeides hva DC angår og da kreves det mer enn ytterligere forsterkning av det underliggende potensialet.

@Aaleby Kan ikke du diskutere andre selskaper på pm enn å dra det inn i denne tråden? Så lite interessant for oss andre!!

2 Likes

Det må jo være ganske soleklart bevist nå at uansett hvor mye spennende de har på gang så krever markedet mer bevis i form av skikkelige kontrakter før det blir noe take off. Kan legges i skuffen og bare vente ja. 6-7 kr tror jeg vil være prisen inntil det kommer evt meldinger.

Litt som Capsol da, den er heller ikke lett antennelig?
Desert er gruset, lav likviditet, volatil, ukjent,klart den er lettantennelig, hvertfall om det er gjengs at folk som ikke kan selskapet plutselig får nyhet slengt på seg, da er den meget lettantennlig. Det kommer jo masse triggere de neste 5 månendene, sier pang tilslutt om selskapet fortsetter dette tempoet.

4 Likes

@Accountant mitt fokus har utelukkende vært i retning DC. Andre selskaper har vært for å underbygge et poeng :man_shrugging:

2 Likes

Er veldig interessant og bør være interessant for andre å se en som kan desert godt gjøre vuderinger selskaper opp mot hverandre. Det kommer det mye nyttige refleksjoner ut av.

Ikke om nyheten drukner i forutinntatt grums. Men om den er stor nok, hvor markedet blir tatt på sengen; helt enig.

Er jo egentlig bare bra for oss om det kommer masse gode nyheter, men så kan vi fortsatt handle på 6-7 kroner. Kursen er lettantennelig for det er mange nå som sitter ute og venter, de fleste av den harde kjerne sitter å neglbiter og håper kursen skal holde seg eller gå ned, men fortsetter det fundamentale som nå, så kommer plustelig nye aksjonærer inn, eller at de større som kjenner selskapet begynner å øke. Ser ut som selgerne er vasket ut av James hvert fall.

3 Likes

Helt enig. Hva ULTI, NTI og Capsol som selskaper holder på med skal vel ikke samenlignes med DC! Diskuteres her?🤷

Jobbis. Du fortjener + i boken. Fantastisk jobb du gjør!

2 Likes

Takker:)
New Partnerships Underscores the Growing
Recognition of LNC
• MoU with Syngenta
• Other partnerships in development

Vet de jobber med større amerikanske aktører, så det kan jo fort komme flere fine partnerskap her.

Dette trodde jeg faktisk ikke skulle komme allerede nå, men at de måtte ha enda mer traction og fase 2 og fase 3 kontrakter før de fikk denne troverdigheten og aksepten:
– Several Projects Direct to Extended Stage 2 Pilots.
– Growing Number of Incoming Requests
– Promising Early Results of Landscaping Pilots May Fast-Track Stage 3
Contract Opportunities

6 Likes

Følger denne tråden, selv om jeg ikke er aksjonær pdd. Synes sammenligninger med andre selskap er belysende (for meg ihvertfall, jeg er mer interessert i å tjene penger enn hvor jeg tjener penger). Må si DSRT-tråden er generelt en fin tråd, med folk som gjør en kjempejobb med å legge frem sine synspunkt, som gir innsikt og forskjellige innfallsvinkler, til alle oss som kontinuerlig vurderer caset, @Aaleby og @jobbis er to av dem.

9 Likes

Godt svar WVH, jeg skal ta det til etterretning. Jeg ser dog ikke poenget poenget med og dra andre selslskaper som forsåvidt ikke har noen sammenligning med DC å gjøre inn i denne tråden 🤷 Jeg synes heller ikke noe om og forsvare et selskap så til de grader som enkelte har gjort inn i mot andre som har vært negative på positiv måte, og i neste omgang selge seg ut til fordel for andre selskaper en har kjøpt selv, og fronte de her, samtidig som en er “positiv” til selskapet, men da lengre frem i tid. Vi som har følgt selskapet tett fra starten vet hva som foregår forholdsvis sikkert.

En god penn kan gjøre mye, men den blir som regel avslørt.

Av og til må en ta et valg, om hva en vil stå for og holde på. Om jeg/vi bommer som andre gjør innimellom er det et valg vi tar selv.

Det er umulig for fremtidige innvestorer her og følge med på om en skal eller ikke skal kjøpe, når noen prøver og skape usikkerhet med egne ord, selv på en annen tråd en opprinnelsen for selskapene en har frontet/og gått på en smell eller 2 i tillegg, og samtidig sammenligne det med et selskap som har en helt annen relevans enn det selskapet som diskuteres her på tråden opprinnelig.

Selskaper nevn ovenfor.

Regner med du skjønner hvor jeg vil.

1 Like

Er det mulig?! Det er @jobbis og @Bearwizarf som tidligere har dratt inn andre selskaper inn mot undertegnede i denne tråden. Har aldri skrevet et eneste ord eksplisitt om Capsol eller andre foruten tidligere i kveld. Det er heller ikke første gang at du har servert samme type illeluktende p*ss.




Og det fremstår ekstremt provoserende for en som går ut av sitt gode lik for å fremstå saklig og konstruktiv til enhver tid.

Tror du virkelig at man som enkeltindivid kan påvirke kursen gjennom å ytre seg negativt eller positivt om en aksje? Eller at jeg forsøker å hausse andre aksjer i denne tråden bevisst for å oppnå noe?! Påstander som er fullstendig absurd! Har aldri hausset noe som helst. Hverken DC eller andre selskaper. Kun bidratt til å opplyse.

Burde ikke du som investor være mer interessert i å få presentert negative syn av saklig karakter på caset enn de sedvanlige positive? Investor Aasulv Tveitereid, som har fått 10 millioner til å bli 900 millioner på 10-12 år har følgende syn på saken


Anbefaler deg å ta lærdom heller enn å bli et lettpåvirkelig offer for confirmation bias.

2 Likes