Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Jeg er også enig i at partnerene er logiske kjøpere. Særlig hvis dem har indikasjoner for egen del om at det kommer store mengder lisensutgifter.

Men andre aktører som ser muligheter og synergier kan også være aktuelle (Syngenta, Bayer mv.)

Skal DC / LNC lykkes globalt tenker jeg også det er en fordel med eiere fra flere deler av verden.

Tipper Bayer etc eventuelt venter til DC er et betraktelig mer modent.

Er dog noe usikker på om ikke det vil koste mer enn det smaker for dem; lisensavgiften er tross alt på ingen måte urimelig høy, faktisk uhørt skuffende lav sett fra oss aksjonærene i Desert Control sitt ståsted. Ikke i nærheten av typisk royalty.

Hører dere sier der, kan godt være det stemmer, men i mitt hode er det totalt ulogisk, mawarid hadde ikke sittet å sett på. Ser vi mawarid begynne å kjøpe, da hadde det jo vært meget interessant og helt sikkert endt opp med at de hadde blokkert hver andre. Tror som Hayen at OKS heller ikke har interesse av å bli eid av arabere. Tror heller ikke det hadde vært for selskapet beste langsiktig å hadd arabisk kontrol over teknologien. Nei dette er veldig far off imo. Eneste som heller mot oppkjøp er at det hadde seff vært i både SDC og mawarid sin interesse å ha kontroll over en slik teknologi. Og dette hadde jo også lønt seg, på 12-16 så hadde de spart inn alt på å sluppet lisensutgifter.

Derfor blokke fremtidig oppkjøp er en mer sannsynlig grunn til å kjøpe seg opp.

Kan noen vise til kilde eller transcript for dette?

Han har sagt at de ikke kunne kjøpe for de var nære kvartalslutt, han tenkte vel at de var for nære q rapport.

Det er noe annet ja.

Er strengt tatt ikke mange aksjer som er kjøpt så langt. Knapt blitt offentlig kjent at H-EART har kjøpt overhodet.

PS; argumenterer hverken for det ene eller andre. Kaster bare tanker i luften.

Var ikke poenget, jeg tror det gjør at de ikke klarer å gjennomføre et oppkjøp.

Betyr ikke at SDC ikke kan prøve. You never know what will happen in life. I verste fall får de kun økt merverdi i form av

1 Like

Han sa i møte jeg hadde at de ikke kunne grunnet governance. Kan gå inn i kalenderen å se om det er i rød eller grønn sone. De reglene rundt kvartalstall gjelder ikke på growth

1 Like

SDC med nye 600k aksjer. Antar det er fra altitude capital denne gangen. Hva konkluderer man?

30 dager før rapport er på growth også

At man ikke vet grunnen og at han garantert ikke sitter på mer info enn hva vi gjøre, så kan være 1000 grunner for at han selger.

Det er mer bull at SDC kjøper enn at Altitude selger, SDC sitter jo tett på begivenhetene.

Er ganske sikker på at det ikke er tilfellet, har du link?

Helt enig, det er et fond, det er ingen fare for at de skal ukritisk lempe ut aksjer slik vi har sett arvingene har gjort.

Tipper han har vektet risiko eller reallokert midler.

Grunde er profesjonell.

1 Like

Hadde et annet case der jeg leste meg opp på MAR reglene, der stod det at dette også gjelder Growth. Kan finne det frem senere.

Et sentralt spørsmål er hva som har mest verdi for SDC.
Er det å spare royalties, eller å sikre at kulturen for R&D, Lean osv opprettholdes?

For hvis DC faktisk skulle bli kjøpt av arabere, er det ikke gitt at den ekstremt innovative bedritskulturen i DC opprettholdes. Det kan fort ende med at SDC har dårligere løsninger for LNC, enn hva de ville nytt godt av om DC fortsatte som selvstendig selskap

1 Like