noen som vet om webcast opptak er tilgjengelig noen plass? Lenken på investor relations siden fungerer ikke og jeg ser intet på vimeo
det er bra det jeg har i hvert fall ingen hastverk ettersom jeg ikke er fullstendig ferdigkjøpt enda
Så lenge de pøser ut og ingen større tar mengder så har man det ikke travelt nei. Bare å følge litt ekstra med om blokker går, da kan det være lur å være på ballen, det er ikke så mye igjen.
Appen Quartr. Anbefales på det varmeste.
skal sjekke det ut, takk
“Revenue Growth: Full-year (2024) LNC revenue reached NOK 1.88 million”
“Revenues and project volumes more than doubled from the previous year, and a growing pipeline positions the company for a more
than tenfold increase in LNC volume and revenues for 2025.”
= 19+ mill NOK i inntekter i 2025
Trolig med veldig hyggelig margin. 30ish % på eget salg, og lisensinntekter fra Midtøsten rett på bunnlinjen
Og stadig lavere pris aksepteres…finnes ingen smertegrense når man har fått gratis aksjer
Styret i DSRT er vel snart pliktig å hente penger. Ikke rart denne faller i det hele tatt.
Tipper Futurum er tom nå. Nina og Yggdrasil med litt under 1,8mill aksjer igjen på dagens liste. Spørsmålet er om de skal ut med alt, og om SDC tar ca 0,5mill for å havne over 10%.
De er gjeldsfrie, så kapitalinnhenting trenger jo ikke bli veldig dramatisk om de har nok kontrakter mv. på veg inn.
Han nevnte også videre skalering globalt idag, så start-up inntekt fra nye lisenspartnere er jo også en mulighet.
Dc ser også for seg å være cash positiv neste år, og da med solid backlog Og løpende inntekter fra golfavtaler (5 år)
Jeg greier ikke å se at en omsetning i år på ca 20 mill kr dette året er mye å rope hurra for.
Ikke hvis du ser i forhold til guidet heller og va analytikerne operer med? Husk de fortsatt bygger backlog i 2025, fase 1 og fase 2 piloter, golf som bonus (egentlig et case som forsvarer dagens prising alene, imo) også kommer fase 3 kontrakter i 2026 og cash positiv guiding. Jeg er kanskje rar, men sett opp mot når de startet dette, synes jeg det har gått styggfort.
Selskapet har gått en vei siden 2022. Nå snakker jeg selskap og ikke kurs, den ser jo alle hvor har gått siden 2022. Og man vet hvorfor, skyhøye forventninger, som du kanskje sitter igjen med enda? Men da har du ikke fulgt med, om du forventet høyere inntekter i 2025.
Guiding fra selskapet og 3 analyser fra 3 hus har kommet ut som sier dette var over forventet. Og forklarer godt hvorfor, så for meg blir det veldig rart og sette seg på sine høye hest og forvente mye høyere enn dette uten i nærheten av den samme informasjonen tilgjengelig.
- 10x, eller mer i, omsetning
- betydelig andel av det golfkontrakter som gir netto inntekt (fra og med år 2)
- Kontrakter vil bevise kommersiell verdi for lnc, sannsynligvis innen flere markedssegment
- 20 mill vil gi god fart inn i 2026
- 20 mill i lnc inntekter dytter kapitalbehov inn i 2026
- I tillegg inntekter fra salg av lnc enheter, trolig salg av lisenser for nye områder, og i kulissene lurer store kontrakter i Midtøsten ( både SDC og Soyl jobber med veldig betydelige leveranser)
Har du link til disse analysene, takk?
Hva med 200mill i 2026? Spørsmålet er når selskapet skal prises til fremtidig inntekt, foreløpig ser det ikke ut til at mange har troen på at dette skal skalere.
Ingen som hastverk med å komme inn i aksjen. Selv sitter jeg på gjerdet inntil videre. For meg er andre aksjer pt mere lukrative.
Man må være kunde, så nå at den ene kun var oppdatert analyse, så det er 2 som har dekning. Fearnley og Arctic kom med analyser for noen måneder siden.
Arctic har base case 8,- og de estimerer inntekter i 2025 på 2,5 mill og 19,7 mill i 2026. Langt under det som bli guidet nå. Arctic har en stor feil i analysen, de skriver at kostnaden for å bygge en ny produksjon enhet er 5 mill og har dette med i Capex, men dette er den salgssummen selskapet estimerer til partnere.
Fearnly har base case 7,5 og bull case 21,- og inkluderer da en utvanning på 50 mill NOK i desember 2025. De forventer inntekter på 16 mill i 2025 og 54 mill 2026, ebit positiv i 2027.
Selskapet guider ebit positiv i 2026.
Tror du det kommer oppdaterte analyser?
Nei, ikke med det første, får se hva de leverer framover først.
Eller Arctic burde oppdatere sin, for der er det jo en feil som påvirker hele analysen.