Vitner vel fort om at markedet prøver å venne seg til tanken om å selge på ATL. Så langt er ikke villigheten veldig stor.
Støtten er nå en massiv vegg av… luft
Nå var jo du også sikker på at det kom en emisjon før 2025 startet…
Jeg mener helt klart at vi står i gjennombruddet nå, og at det vil bli klarere og klarere for de fleste utover året.
Har også valgt å satse på det!
Satser på det…morsom børsuke for oss (eller rettere sagt meg) som sitter i Desert, NTI og i BergenBio av alle ting😅
Ny all time low. 4.78 slutt kurs.
Takk for info Morti. Vi andre her på forumet følger selvsagt ikke med på kursen…
1 krone har Morti spådd, treffer han der skal han få all mulig respekt.
Quote er alltid greit når man kommer med påstander
Feiger du ut? Kan jo være du treffer, mulig du allerede har feiget ut på den ja,. Søren, trodde vi skulle få kjøpe på 1,- jeg nå.
Står dsrt i 1kr og det fundamentale er likt selger jeg alt jeg har og går all inn. Selger en nyre og venstre ballestein også.
Følger man den fallende trendlinjen kan den fint falle en krone til, men samtidig fikk vi ikke en voldsom bevegelse til nedsiden når forrige ATL ble brutt. Stiger den tilbake over 5’ern i morgen kan det mao. være et fake brudd
Det sagt så er ikke TA enkel på denne med tanke på likviditeten (eller fraværet av likviditet)…
Litt mykje could og can etter min smak.
Hadde vært bedre med «will» ja….
Disse de profilerer aktivt med har de vel pleid å få i land avtaler med? (Limoneira, Masdar)
Forstår den.
Samtidig er det en indikasjon på at veldig mye er i gjære.
Bedre å få info om at de jobber med store prosjekt, enn at det er helt taust
Befinner seg fortsatt på early adopters stadiet.
"I adopsjonsstadiet, før et selskap når vekstfasen, er det typisk noen klare kjennetegn:
1. Tidlige kunder (“Early Adopters”)
- Selskapet har tiltrukket seg en nisje av kunder som er villige til å prøve nye produkter eller tjenester før de blir mainstream.
- Disse kundene er ofte teknologientusiaster eller bransjeledere som ser potensialet i løsningen.
2. Produktmarkedstilpasning (Product-Market Fit - PMF)
- Selskapet tester og forbedrer sitt produkt basert på tilbakemeldinger fra tidlige brukere.
- Målet er å finne en versjon av produktet som løser et reelt problem bedre enn eksisterende alternativer.
3. Kontrollerbar vekst
- Selskapet begynner å se organisk vekst, men denne er fortsatt begrenset til tidlige brukere.
- Markedsføringskostnadene per ny kunde kan være høye fordi produktet ikke er kjent nok til å spre seg viralt.
4. Infrastruktur og skalerbarhet bygges ut
- Bedriften jobber med å forbedre produksjon, distribusjon, kundeservice og teknologisk plattform for å tåle vekst.
- Forretningsmodellen testes for å sikre at den kan være lønnsom i større skala.
5. Finansiering og kapitaltilgang
- Mange selskaper i adopters-stadiet trenger ekstern finansiering (VC, lån eller tilskudd) for å investere i videre utvikling og markedsføring.
- Bevis for tidlig suksess brukes til å overbevise investorer om at selskapet kan vokse raskt.
6. Konkurransesituasjon og differensiering
- Selskapet begynner å møte økt konkurranse fra etablerte aktører eller andre startups.
- Det blir viktig å definere hva som skiller produktet og hvordan det kan beholde tidlige kunder før større markedsaktører eventuelt kopierer ideen.
For å gå fra adopters-stadiet til vekstfasen, må selskapet demonstrere at det kan utvide kundebasen effektivt, håndtere økende etterspørsel og opprettholde en bærekraftig forretningsmodell."
Nærmer seg vekstfasen i raskt tempo hva golfsegmentet angår. Som gjør selskapet økende spennende.
Er det ein tanke å markere tekst generert av LLM? Ein ting er jo feilinformasjon som snik seg inn pga at folk husker feil, eller bevisst prøver å manipulere, men når folk som ofte poster saklege innlegg bruker LLM uten å sei ifrå innfører jo det muligheten for å gå fem på ein “LLM-drøm”.