James Edward Thomas har ikke akkurat for vane å komme med kommentarer om DC
4,5 er ny low i dag igjen. Ingen tegn til å snu?
Med dagens fokus i USA på å øke selvforsyning på mest mulig varer gjennom å øke tollen på import, så er det vel naturlig å da bidra til å bedre jordsmonn og dyrkingsmuligheter på eget jordbruksland?
Så lenge selgerne (som vi kjenner til) aksepterer lavere og lavere pris for aksjene sine og det ikke kommer nyheter så vil ikke kursen stige
Lå en 1 mill på 4,8. så fort Grunde/DNB som skal ut da?
hvis vi skal dømme etter øyeblikksbildet og rådende kurs er det egentlig ikke så viktig hvem som selger, men at ingen er villige til å kjøpe.
Joda, men som noen har nevnt tidligere, når man vet at det ligger flere millioner aksjer klare for salg litt lenger opp, og en av de nå er også villig til å gå godt under 5,- utløser nok dette sannsynligvis en avventende holdning blant kjøperne også.
Skal ikke mye til for at noen blir underholdt😂 bra det:)
Godt under 5 nå ja…lurer på hvor langt ned selgeren (eller flertall ) vil gå….
Prisingen av selskapet nærmer seg 200 mill…hvilket er helt latterlig (imho).
Hvis bull-case scenarioet kicker inn, så er det en latterlig lav kurs, men det er flere mulig outcomes her utenom utvanning, som f.eks oppkjøp og tvangsinnløsning. I et bear-market hvor kapitalinnhenting er dyrt, er det desverre ikke urealistisk at sistnevnte er en mulighet.
OKS brukte nylig uttrykk som “grants” og “soft funding” ved et eventuelt kapitalbehov.
Og da med med vekt på eventuelt.
Slik han snakket om kapitalsituasjonen, så kunne man nesten få inntrykk av at selskapet muligens klarer å flyte til de er cash positiv neste år. Isåfall må det komme salgsinntekter eller “annen kapital” i år som reduserer bruk av DCs kontantbeholdning.
Uansett - en eller annen betydelig kapitalinnhenting I markedet fremstår veldig lite sannsynlig.
De har vel også snakket om kapitalinnhenting for å eventuelt kapitalisere på muligheter som dukker opp til å fremskynde vekst.
Ja, stemmer det, men da mer som et strategisk partnerskap (var iallfall mitt inntrykk)
Ja jeg skal ikke være for bastant hva gjelder selskapet spesifikt, men generelt i grønne aksjer uten netto inntekt vil det være en stor utfordring.
Ved beviselige kontrakter, backlog og mange tilbud ute som sannsynligvis ender opp i kontrakter, så er dette et selskap som hvilket som helst annet.
Jeg er ikke uenig, jeg er bare åpen for at det kan bli vanskeligere enn vi håper på før selskapet får nok traction. Markedet er åpenbart ikke veldig entusiastiske/håpefulle, det er ikke en veldig populær aksje akkurat. Alfaalfa piloten f.eks viste seg å ikke være økonomisk bærekraftig på nåværende tidspunkt. Gjennombruddet i golf-segmentet er bra, men vi trenger flere bevis på at selskapet skaleres fort nok
edit: før vi begynner å se rykk i aksjen og økende volum
Ja, må forvente at noen segment er tyngre å lykkes i enn andre.
Men totalmarkedet er så stort, at med godt businesscase og god evaluering på deler av det, så blir suksessen enorm.
I tillegg til golf, er gjennombruddet innen daddel nærstående/as we speak
Jeg kjøpte flere aksjer så sent som idag.