Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

2 Likes

Dette virker litt som alle andre selskap med gode idéer. Det blir som oftest med det.
Kursen har rast 80% over noen år og det er svært vanskelige tider å få folk villig til å stille med kapital når alt annet går scheiss i verden. Samtidig vil man alltid prøve å finne en melding/kommentar som virker bull for å klamre seg til siste halmstrå.

2 Likes

Dette virket som en skikkelig bra og dyp analyse av selskapet:)

Spiller ingen rolle når de ikke tjener penger og til stadig er avhengig av å hente kapital.

1 Like

Ok, den er grei👍

Fint med “nye” skribenter her. Men ok å lese seg litt opp på historien til selskapet Hva mener du med ‘stadig hente kapital’ f.eks. ? Jeg har kun deltatt i 1 emisjon, såvidt jeg kan huske…

De er ikke et selvdrevet selskap og trenger kapital til å fortsette utviklingen. Det er ikke enkelt i dagens børsklima og generelt situasjonen i verden.

1 Like

Har kun vært med i en emisjon jeg også. Husker ikke flere , og har nå vært aksjonær i 3 år.
Sitter litt på gjerdet nå og vil egentlig kjøpe mere, men avventer litt i tilfelle emisjon. Har ikke helt klart å holde meg til planen, så jeg har kjøpt noe nå på lav kurs. Tenker at blir de cash positive i 2026, så må dette bli en veldig bra investering. Men det å ha nok tålmodighet er en prøvelse…

1 Like

Det spørs om vi får bli med på en eventuell ny emisjon… Kanskje den blir rettet mot en kunde, evt en større aktør innen landbruk i USA? Kun spekulasjoner fra min side. Men uansett vil jeg tro at tålmodighet lønner seg i dette caset her . Og ser frem til at ± 5-kroners aksjer blir utsolgt. :slight_smile:

4 Likes

Ja, ser ut som Altitude er på vei ut nå, solgte 75k på sist liste og har 890k igjen, han er villig til å selge under 5,- også har vi et par arvinger som vil ha mellom 5-6. så kan ta tid dette, om vi ikke får noen signifikante News etter hvert.

Jepp. Dette legger åpenbart et lokk på kursen og gjør kjøpere avventede. Vi trenger de golf-kontraktene som er guidet i nær fremtid så snart som mulig. Tipper sjansen for at de kommer neste 14 dagene (q1) er stor.

71 aksjer omsatt i dag, så det går ikke fort, nei… :stuck_out_tongue:

1 Like
2 Likes

Grunde tatt seg en pause ser det ut som:)

Der kom det et byks, hva skjer? Edit: Ikke mange aksjene da.

Storselgeren er vekk for øyeblikket

1 Like

Av og til kan man lure på om selgerne ønsker minst mulig penger for aksjene sine… F.eks nå legger en luring seg på 4,915 med 6697 aksjer og neste tilbud ligger på 5,4 :exploding_head:

1 Like

Ligger vel ikke noen der? Ligger salg på 5,39 og 5,4

Står sånn på Nordnet hos meg i hvert fall.

Ligger kjøp på 5,01 og salg på 5,39