Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Oppgang jo👍 Fint med et gulrotinnlegg ja😅

1 Like

Merkelig.

Fint at selgeren (e) endelig tok et pust i bakken idag. Ikke overraskende at den får en bounce når strømmen av billige aksjer plutselig slutter. Måtte det være en lang pause :crossed_fingers:

1 Like

Stor oppgang basert på masse luft. Giid om bare nedgangen hadde kommet på samme måte…:sweat_smile:

Du kommenterte ingenting for noen dager siden når kurs ble lurt ned i sluttauksjon med tilnærmet null aksjer

1 Like

Og hva kaller du dette @Morti?

Nei, jeg kommenterer heller ikke kursen eller handelen daglig.

1 Like

Hovedpoenget er at mye av nedgangen har skjedd på nettopp lave volum, da noen ofte utnytter mangelen på kjøpere til å selge ned med få aksjer.

Har faktisk vært ganske bra volum på nedgangen nå, med arvinger og Grunde som har pøst ut aksjer.

Dette er vel litt av greia i illikvide aksjer at de stiger og faller på lave volum. Det er vel også derfor større eiere ikke bare kan selge aksjer her og der.

Ja, men jeg poengterer at en lang og slitsom nedgang er mer reell enn en plutslig nedgang. Sitter du i noe sånn som Desert og kursen går gradvis nedover så er ikke det noe bedre enn et krakk. Så hvis du er enig i det så kan en slik plutselig stor oppgang egentlig ikke overbevise så mange. Som å pisse i buksa for å holde seg varm på en måte.

For øvrig enig i at kursstigningen er lite verdt om en i realiteten ikke kan selge aksjer på det nivået, og vice versa ved fallende kurs. Men en må vel gjerne bruke volumet når det er der om en skal inn eller ut.

1 Like

Vært bra volum relativt sett, men så fort selgerne forsvinner så er det tynt oppover, så går lett, kan være Grunde som lar aksjen gå litt før ny runde. Får håpe det kommer News så han lettere kommer seg ut.

Nå snakker jeg ikke bare om den siste tiden og det har vært mange ganger enkelt aktører har lagt lokk på kursen her. Det har også vært flere tilfeller med større oppgang med bra volum, for så å falle helt tilbake på lavt volum.
Men noen her påpeker kun den siden som passer for deres agenda, og det har pågått i lang tid…

4 Likes

De 75k tilbake igjen… på gårsdagens liste. Bare jeg som stusser på det?

Nei, jeg også. Noe form for triksing

Herregud hvor lei jeg er av dette tullesalget rundt 5 kroner…

1 Like

Reklame for LNC har heller ikke denne gang noen effekt på aksjekursen. Fy søren så treigt det går med dette selskapet!