Ermm, det er jo eksakt hva jeg skriver…? Som knapt nok forekommer i denne tråden, at man forfatter et kritisk innlegg på basis av eventuelle tidligere prognoser/guidinger som ikke har slått til heller enn å evig sutre som om man ikke er ansvarlig for egen investering.
Virker som følelsene dine for selskapet (og investeringen din) er som en berg-og dalbane. Det OKS har sagt/guidet er rundt 20 mill i inntekter i år og break even neste år. De som ikke har tålmodighet til å vente på om så skjer får vel bare finne seg andre beitemarker
I tillegg til de andre kommentarene :
At Olesen senior gikk bort og overlot rundt 1,5 mill aksjer til hvert av sine barn, hvor flere av de virker å være ganske blank på både selskapet og aksjemarkedet, har også lagt et tungt press på kursen.
Som tidligere nevnt, så er min oppfatning at Dc står i gjennombruddet nå.
Forøvrig, denne her blir for dum. Du burde vite utmerket godt at tidlig fase selskaper som DC vil forbli neglisjert inntil det kommer børsmeldinger av et kaliber som får markedet til å tro at et markant skifte befinner seg rett rundt neste sving. Man må tilbake til høsten 2020 og det påfølgende året for å finne et marked som var villig til å gå bananas basert på tro og håp heller enn skrift hogget i stein.
Situasjonen er så ille at det bare er like logisk å bli med på ferden videre. Går det til helvete så gjør det det. Nå har det jo forsåvidt allerede gått til helvete.
Nå tror jeg du blander desert control med Rec silicon.
Synes at du skal lese deg litt opp på selskapet og følge med (på årsaken til kursnedgang) før du feller en dom. Kursen har vaket rundt 5 i lengre tid i påvente av at selgerne på dette nivået er ferdige eller at nyheter kommer.
Til helvete går det først om man ender opp med å bli utvannet herfra til… forøvrig handler det om tålmodighet, om man insisterer på å forbli investert.
Jo flere gode nyheter som kommer jo lavere går kursen…sett det før?
Kursen kommer bare til å gå på signerte kontrakter
Evt partnerskap med noen store aktører
De kommer etterhvert…de tålmodige vil få en saftig belønning her
3 måneder er ikke lenge.
Bekrefter jo bare det vi visste fra før, men fint med enda mer dokumentasjon…påvirker nok ikke selgerne i nevneverdig grad…immune mot gode nyheter. Som flere har skrevet er det nok bare større kontrakter og penger i kassa som kan bevege kursen nordover.
Nytter lite med likes og flotte innlegg på LinkedIn, så lenge ingen ønsker å betale for produktet deres…
Klingende mynt i kassa vil kunne endre markedets syn på dette selskapet, ikke likes på LinkedIn.
Nå skal @Aaleby få svare selv, men slik jeg leser signalene, så fremstår det ganske uaktuelt med en emisjon som dreper kursen.
Mulig det kommer en emisjon mot strategisk partner etter hvert for å akselerere veksten.
Men oks snakker om cash positiv I 2026, og 10x ( trolig langt over) vekst i inntektene i år. Dessuten nevner han “soft funding” og “grants” når det blir spurt om kapitalsituasjonen.
Jeg har selv (sist høst) gravd opp mulig støtteordninger gjennom EU som Dc kan nyte godt av, og hvordan ta de videre. Dette ble formidlet til selskapet. Slik jeg (subjektivt) tolket tilbakemeldingen, var at de allerede da hadde prosesser (kontroll?) for å løse evt kapitalbehov.
I tillegg til det Hayen skriver vil jeg anbefale deg å se siste oppdatering fra selskapet med påfølgende Q&A. Der finner du mange svar! Selskapet har penger på bok til drift frem til Q4 2025 uten inntekter. De har så langt i år, som jeg kjenner til, utført minimum en påføring verdt 1,5mil. Til sommeren kommer de nye produksjonsenhetene til salgs, disse selger dem for ca 5mil pr enhet og forventer bestilling av minimum 3 stk da. Legger ved link til siste presentasjon.
Tilgjengelige tall tilsier at de tjener ca 2,5 per enhet solgt.
Vi vet for øvrig at Saudi Desert Control har dialog/prosesser på gang for bruk av Lnc i Djibouti og Pakistan. Sdc har ikke lisens for salg av lnc til de. SDC isåfall inngå avtale om (kjøpe) nødvendige rettigheter av Dc