Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Jeg svarte jo deg over. De guider 50% av stage 1 piloter over på større stage 2 kontrakter og de vil begynne å komme alleredet nå, stage 3 i slutten av året, starten av 2025.
Dette i USA.

I midtøsten sier de. Sales growth in upcoming quarters, several promising opportunities with large entities. De forventer inntekter derfra alleredet i q1.

3 Likes

Bare bruk flaggeknappen, så ser alle moderatorene input

3 Likes

Alle moderer når de kan, er ingen faste til hver tråd. Vennligst hold diskusjonen til selskapet.

3 Likes

Det er problematisk når en person, Jeg vil ikke nevne Morti ved navn, men det må jeg nesten gjøre nå. Når Morti har et mål for øyet og det er å søke tilbakemeldinger som ikke har noe med selskapet å gjøre, Når man skriver fullstendig meningsløse og nedlatende innlegg uten noen form for fundamentale begrunnelser, og legger til klovnefjes i seriøse diskusjoner gjentagende ganger over lang tid og rett og slett forsøpler tråden til stadighet. Kanskje det beste da er å adressere roten til problemet (Morti)? Hvor er anstendigheten, respekten for fellesskapet på Tekinvestor blitt av? Det er klart at personen bør få en advarsel og eventuelt bli utestengt ved gjentatt ufyselig oppførsel. Trådene og fellesskapet på Tekinvestor vil dø ut hvis dette ikke blir håndtert. Jeg har selv valgt å melde meg av som innsider, og det vil jeg fortsette med hvis ikke dette blir tatt tak i

4 Likes

Dette er fader meg så bakvendt som det kan bli. Jeg har aldri satt et klovnefjes på noen før jeg kom inn i denne tråden og fikk mange mot meg. Alle mine anbefalinger her i tråden har gitt avkastning. Alle kursmål er nådd.

Alle kontrakter har vært solgt inn av deg som kursdrivende, mens jeg er en av få med beina på bakken. Alle mine innleggg har vært om Desert og inneholdt saklighet. Du må bare tåle at alle ikke er rosenrøde etter 3 år med sammenhengende stup i kurs.

2 Likes

Jeg har en litt høyere terskel for å fjerne kritiske innlegg i uberpositive tråder. Det er fordi de aller fleste (meg selv inkludert) har gått på en smell før når alle er superpositive og alt tolkes positivt. Det er så lett å la seg rive med og lure seg selv.

Jeg kan lite om DSRT, så sier ikke at det ikke er et bra case. Nå har jeg sett gjennom mange av de siste innleggene til Morti i tråden, og så ikke ille opplever jeg de ikke. Men, bakover i tid er det masse usaklig trolling, så jeg forstår at det er provoserende.

Hvis alle kan klare å holde seg saklige blir det bedre for alle. Ingen klovnefjes, ingen drittslenging osv. Flagg gjerne usaklige innlegg også, så ser vi på det og fjerner de. Det går også å ignorere en bruker på profilen deres:

8 Likes

For det første bør en moderator kunne skille mellom trolling/baising og kritiske innlegg. Ta Aaleby for eksempel, hvor det kommer mange kritiske innlegg som er svært verdifulle for tråden. Mortis trolling derimot er destruktiv for tråden og omdømmet til TekInvestor. Dersom dette fortsetter i stor grad, og også i flere tråder, vil forumet garantert dø ut. Man får fort litt HO vibber.

For det andre, min investeringsstrategi er å gå inn når negativiteten er på sitt høyeste. Kanskje var alle uberpositive da kursen var på 40 kroner. Men de siste årene har kursen falt og negativiteten har økt. Jeg er en av de heldige som har et lavt gjennomsnittlig inngangsnivå her og har ikke opplevd tråden her som uberpositiv. Tvert imot ser jeg flere kritiske og positive funderte innlegg her. Så gjerne vis meg euforien du snakker om, for den er ikke til stede, og det gjenspeiles også i kursutviklingen.
Men det kommer stadig inn en som konstant troller og forsøpler tråden. Dette må tas tak i, men det er ditt forum, så det er helt opp til deg å velge hvilken linje du vil følge.

Bamse er også et eksempel på kritiske innlegg, men med fundament bak.

1 Like

Jeg kunne svart deg, men det ville vært utenfor tema. Jeg kommer heretter å holde meg saklig og rapportere alt som ikke er det. Starter med det siste innlegget ditt.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det er disse personlige angrepene som ikke har noe med selskapet å gjøre som TI må være fri for. Det tenker jeg er viktig @pdx

3 Likes

Helt enig, og de kan flagges og fjernes relativt raskt.

3 Likes

Jeg økte under 7,- sist jeg kjøpte, står i tråden. Kjøpte i emi på 6,75 og hadde en mindre post fra før, kjøpt rundt 8,- den også.

Dette er eksempel på innlegg som ikke trenger å publiseres, men heller skrives i dagboka.

10 Likes

Tillegg så er det løgn, og det er morro når man har skriftlig bevis herfra. Uansett, ferdig fra meg nå. Morti klarte å lure meg utpå igjen. Det var dette med roten. Selskapet fra nå.

2 Likes

Det denne viser er at negativiteten aldri har vært på det høyeste. Det har bare blitt værre og værre. Med tanke på at markedet alltid har rett så vil antagelig negativiteten nå sitt høyeste punkt frem i tid. Når folk har gitt opp å telle likes på sosiale medier poster så antar jeg at vi nærmer oss og man kan kjøpe når negativiteten er på sitt høyeste.

Men det beste er å vente på noe konkret som at de får en stor kontrakt og så kjøpe etterpå. Da kan man være tryggere på at bunnen er nådd og ting ser lysere ut.

NB: Jeg så når du postet at du kjøpte, men finner ikke posten din jobbis.

Ja, enig i den analysen. Jeg vet når jeg kjøpte, let opp posten. Det var på fallet under 7,-.

Tenker også at vi nok en gang er der hvor det tryggeste er å vente på en kontraktsmelding til. Begrenset hvor mye den fyker opp og det virker som det er det smarteste når man ser hvor bunnløst det virker å være. Det er stadig ganske tung selgerside på 6 tallet. Så den vesle bekreftelsen fra Limoneira hadde rett og slett ingenting å si for kursen. Den mikroskopiske størrelsen på kontrakten virket nærmest komisk etter all hausingen

1 Like

Kan godt være, vi får vente å se hva som lønner seg:)

Tenker det beste er om alle slutter å henge seg opp i hvem som kommenterer hva. Troll forsvinner som regel av seg selv om de ikke får den oppmerksomheten de søker, så å påpeke trollingen øker egentlig bare problemet. Så er vi også avhengige av negative røster for å få balanserte vurderinger/innspill - å stemple negative røster som troll hjelper heller ikke diskusjonsklimaet.

Det beste er nok å flagge/rapportere i stillhet om en opplever poster som problematiske, og la adminene modere.

Problemet med å sitte utenfor er vel at kursen kan få store umiddelbare utslag i positiv retning ved positive nyheter, men selvfølgelig også ditto utslag i negativ retning ved negative nyheter.

Åpenbart veldig høy risk akkuratt nå hvis de mislykkes, men også stor reward om de lykkes. Tenker det er derfor Limoneira nyheten ikke ble kursdrivende slik mange håpet på, siden den ikke sikrer økonomisk levedyktighet. Men den er et proof of concept, så personlig tror jeg markedet bommer, og blir sittende. Hadde nok lastet opp om jeg hadde mer å investere på så høy risk.

Men så er vel den gyldne regel at en ikke skal spille med mer enn en har råd til å tape. :v:

5 Likes

Enig i at de kan se nytten i produktet som flere andre aktører mtp vannbesparelsen, men at de (golfbane eiere) begynner å bli desperate er vel en liten overdrivelse. Du har kanskje link til slike uttalelser?