Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Ja, har delt den her tidligere, skal se om jeg finner den igjen.

8 Likes

Begynner å skje ting i Emiratene. Fra LinkedIn:

22 Likes

I følge den FAQ’en om lisensmodellen så kan en unit produsere en million liter LNC pr. dag:

“LNC production capacity per unit
increased by more than 2X during
H1-2023, as reported in the Q1
Company update. Based on this,
the current cluster capacity can
be approximately 1 million liters
of LNC production per work-day
(based on full utilization for an
8-hour shift). Continuing R&D and
innovation efforts may result in
further increases in production
capacity per unit and provide further
improvements to the unit economics.”

3 Likes

8 Likes

Da har de fått opp effektiviteten noe voldsomt på noen år, mener jeg leste for noen år siden at de produserte 15 tusen i timen.

Noen som vet hvor stort areal vi snakker på 3 mill liter lnc?

Hvis 1 liter lnc lik 1 kilo, og de bruker i underkant av 1 kilo lnc per m2, så har de da fått en kontrakt i abu Dhabi på 3 000 000 m2.

Eller er jeg på jorde her?

Har tidligere vært snakk om ca. 25 liter ferdig blandet LNC per kvm, men mengden LNC avhenger blant annet av hvor dypt det skal behandles.

Er ikke enorme arealer det er snakk om her, men likevel et viktig steg fremover.

10 Likes

Med fare for at jeg husker feil på morgenen ; du blander (mixer :slight_smile: ) nok med leire per m2 nå ( og ikke lnc som i hovedsak er vann).
Det går med et knapt kilo leire per kvadratmeter.

Topp melding på Linkedin!
Toget begynner å trille i Emiratene.

5 Likes

3 millioner liter, 25 liter pr. m2 = 1.2 kvadratkilometer.

1 Like

Herlig, takk for svar. Ja da er det ikke så stort området, men en god start bra det begynner å rulle ut og landskap er vel der man får raskest effekt/bevis på at lnc fungerer?

De skriver large community development og applied to various landscapes. Så mulig de skal teste LNC ut på forskjellige områder før videre utrulling da.

2 Likes

Dagens hyggelige sak fra Midtøsten er i tråd med signalene OKS sendte på q3. Det er også greit å merke seg hva han forventer videre:

Og på QA:

14 Likes

En cluster (4 units) kan produsere 1mill liter per dag.
1 unit 250.000liter

1 Like

Kan det tenkes at det er ca samme størrelse som Limoneria kontrakten?
1 unit kontinuerlig i 12 dager på maks kapasitet.

Si det blir en 15-20 dagers jobb.

Jeg meldet litt med OKS om dette rundt (leveranse)kapasitet så sent som igår.

Om cluster kommenterte han følgende:
"Cluster er en gammel definisjon som henger tilbake historisk (det var rett og slett en samling av 4 enkelt units og vi definerte dette i cluster fordi det samlet ga den kapasiteten vi trengte for å gjennomføre litt større jobber på akseptabel tid). Hver unit er altså identisk og kan fungere selvstendig på oppdrag, og vi setter inn flere units etter behov alt etter hvor stor peak kapasitet vi trenger for respektive jobber. "

Jeg spurte han om følgende:
"Jeg skjønner dere har fått jobbet godt i USA med å forbedre prosessen for påføring av lnc til trær, med 500-1000 trær per dag. Det er i seg selv imponerende, men er det da med cluster eller en enkel produksjonsenhet?

og fikk dette til svar:
"Når vi kjørte 500 trær per dag i Q1 i fjor var det med 2 units. Vi sikter nå mot 1000 trær per dag med samme mannskap og hardware, altså to units. (Med den økte produksjonskapasiteten per unit er det mulig vi kan klare dette med 1 unit fremover, og det vil vi få bekreftet under den kommende Limoneira utrullingen). "

12 Likes

I Saudi jobber de fortsatt med å etablere/organisere seg for drift, men var i dialog med flere potensielle kunder som de håper resulterer i kontrakter fremover.

7 Likes

Pluss forflytning av utstyr om det skal påføres flere plasser.

1 Like

«Noen» gjør sitt beste for å holde kursen nede…når det går en stor post på «høy» kurs tar det ikke lange tiden før «noen» er der med en liten post på langt lavere kurs🤔

Den der “noen prøver å holde kursen nede” er sjelden særlig treffsikker. Syns ikke at denne stikker seg spesielt ut:
Screenshot_20240216-125706~2

I mitt hode er dette enkelt.
Kursen går når det blir nok tyngde på kjøpersiden, evt kombinert med at selgersiden tørker ut.
Det skjer når gode nyheter er ankommet og absorbert av markedet.

Om dagens melding fra Midtøsten er nok til å gjøre noe med kursen?
Det kan være. Markedet reagerer ikke alltid med en gang.

Uansett…selskapet er på et godt spor nå:

  • Limoneira har validert LNC og tar i bruk det kommersielt
  • Endelig kommersiell aktivitet i UAE
  • Mange piloter nærmer(?) seg validering/beslutning for neste fase
  • OKS signaliserer inntekter, og at de øker utover året, i alle tre regioner ( USA, UAE og SA)
5 Likes