Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Støtteordning California LNC

Jeg stilte idag dette spørsmålet :
Jeg ser at dere på sosiale media ifbm Woodland skriver at “This project qualifies for major water conservation programs”. Deretter listes opp ‘Metropolitan Water District’ og LADWP.
Medfører det at denne påføringen kan få/får (?) inntil 50% i støtte fra myndighetene ref børsmelding 31 mars “Desert Control Solution Approved for Major Water Conservation Incentive Programs in California”?

Svaret (trommehvirvel):
Vedr. Woodland er det riktig observert at denne er godkjent og får støtten.
Dette var grunnen til at vi måtte utsette implementeringen litt over en uke fra opprinnelig plan da «vannverket» måtte fullføre søknad og inspeksjon først - og nå er alt dette på plass.

18 Likes

De skal implementere i dag? Da tar det Jaggu ikke lang tid å gå gjennom søknadsprosess, det er meget bra.

Får en veldig desrisking om de får implementert en hel golfbane uten problemer nå neste par dagene. Da er det bare å begynne å forsyne seg av matfatet. Det er stort.

9 Likes

Hmm, siden DC står for kostnad for påføring. Betyr det at det er DC som får støtte? Skulle gjerne sett regnestykket. 50% av 8,5 mill eller 50% av kostnad for påføring. OKS har nevnt tidligere at kostnad for DC er betalt første året av avtalen på 5 år.
Dette er et spørsmål som må stilles på Q1.

1 Like

50% av totalkostnaden for påføring av lnc. Dvs direkte lnc utgifter + arbeidstimer osv.

Hvem som får støtten, vet jeg ikke.
Woodland ( og de andre golfaktørene) eier banen, men det er jo DC som tar omtrent 100% av kostnaden.

1 Like

Om støtten går direkte til DC vil det bety at de går cash positive på disse avtalene etter 6mnd. Noe som er ganske rått og vil samtidig utsette/redusere mulighet for emisjon kraftig.

1 Like
11 Likes

Mange av dere har sikkert hørt om polight fra Horten… sjekk ut den emisjonen som ble annonsert der igår, etter stengetid. Kursen har vært opp over 50 % på det høyeste idag. Kanskje en liknende type emisjon hadde gjort seg i DC… ?

Jeg som småaksjonær/privatinvestor har mine to største posisjoner i DSRT og PLT. Det er jo ikke så verst for tiden. Tror ikke en stor partner er så viktig for DSRT, som for PLT. Men tar gjerne en norsk stor aksjonær, som kan sikre norsk kontroll over selskapet. Yara kan jo være en slik aktør. Er det ikke slik at en av styremedlemmene i DSRT har en posisjon i konsernledelsen til Yara?

Det har vel blitt nevnt som en mulighet i tillegg til vanlig lån, ulike støtter til grøn tech og emisjon av OKS mener jeg :thinking:

Samme, plt og dsrt er på min topp 3 investeringer. Ja, plt trengte det kanskje mer, enn desert trenger det. Mulig det litt enklere for desert å stå på egne ben…

1 Like

Samme her , polight og desert er mine største poster. Emisjonen i polight viser jo veldig bra at en emisjon kan være positivt for selskapet og oss som har aksjer.

2 Likes
8 Likes

Viktig milepæl dette

1 Like

5 Likes

Lyse stolthet av de involverte

13 Likes
6 Likes

Ganske fin close før påske egentlig. Brudd opp og etablert trading over 7 ville være bullish mens man venter på golden cross.

4 Likes

6 Likes

Her reddes ene golfbanen etter den andre?

Hva skjedde med sitronen?