Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Såååå til midten av september-ish? Fire måneder til? :see_no_evil:

Forrige selskap jeg var interessert i som kjørte med <6mnd cash var Softox. Bare en liten heads up til hvor stor risikoen er med den type finansiering. Standard er minimum 12 måneder.

Det positive jeg ser er:

The company continues to operate with no interest-bearing debt.

Outlook: Driven by an expected tenfold increase in contracted revenues and LNC Volumes, the upcoming Q3

Omsetning i Q1 var 1,5 MNOK, så 15 MNOK omsetning forventet i Q3?

Mangelen på gjeld vil gjøre det lettere å få lån eller kjøre en emisjon. Det absolutt tryggeste for dagens aksjonærer er hvis de kjører en emisjon.

Er det ikke svært rart å komme med Q-tallene på morgenen og presentasjonen kl 16? Så en hel børsdag uten at folk har fått stilt spørsmål? Ser for meg at de vil ha en rødglødende mailboks.

1 Like

Blir en eller annen form for investering ja, jeg har tippet sommeren. De vil nok få en del økte inntekter i Q2 men ikke 15 mill nei. Guiding er rundt 20 mill for hele 2025. Det tror jeg de fint klarer. James Thomas kjøper, araberne kjøper, så de er nok veldig trygge på finansiering videre. Antydet tidligere at det er flere interessenter, så jeg tror det kommer en rettet emisjon mot en institusjonell/industriell, men man vet jo ikke, så er man usikker, bør man vente å se.

Er vel ikke den vanlige måten å gjøre det på.
Konkret sammenlignbart er Photocure som leverer tall på morgenen og kjører presentasjonen i 12-14 tiden når amerikansk CEO har våknet.
Nå kjenner ikke jeg til om DC sin CEO sitter i USA og at dette kan være årsaken

2 Likes

Ok, det gir mening. Var ikke klar over den vrien :stuck_out_tongue:

De burde strengt tatt ha kommet med tallene kl 17 i går og kjørt presentasjonen da.

Hehe, det gir mening, men kjenner ikke DC godt nok til å vite om så er tilfelle her, men tipper det

1 Like

Webcast presentation (English):
To facilitate participation by US shareholders and management the webcast has
been rescheduled to 4:00 PM (CET) on Monday 12 May 2025.

1 Like

Jepp, nettopp, da er det slik

Enig i at det kunne vært fornuftig å legge ut rapport ved endt dag i stedet for.

En rapport som i stor grad var som forventet. Litt overrasket over hvor liten detaljgrad det er på noen punkt, spesielt på golf. Vi vet jo at en håndfull baner er i svært fremtredende diskusjoner, og sannsynligvis bare venter på tommel opp fra MWD eller LADWP. Håper han går litt mer i dybden under presentasjonen.

Noen som ser presentasjonen? Noe interessant?

Ikke spesielt lyst til å skrive på forumet lenger, men svaret er ja og det var veldig mye positivt å høre fra CEO…jeg kjøpte mer

3 Likes

Ser den. Vil ikke ta en kjapp oppsummering da?

Flaskehalsen blir produksjonsevnen framover og ikke etterspørselen…alt for mange som ønsker kontakt. Det betyr at det skal fokuseres på de etablerte markedene (USA, UAE og Saudi). Veldig fornøyd med PAYS modellen, og kontakt med flere innenfor golf segmentet (Marty svarte på spørsmål her). Ingen planer om notering i USA (men vil vurderes på sikt når tiden er moden). Generelt en veldig positiv James Thomas (som så fram til å legge fram q2 resultater😉).

6 Likes

Så deler av den. Meget positivt inntrykk av James! Var en utålmodighet der som jeg likte veldig godt.
Ikke noen store nyheter som jeg fikk med meg. Oppsummert har de mange flere muligheter enn de klarer å håndtere pt. Fokusere på de enorme mulighetene de allerede har i USA og MENA.
Alt tyder på at vi får flere golf-kontrakter any day.

3 Likes

Takker:) det ser bra ut fundamentalt fremover. Sa de noe om finansieringsplanen, sikkert vanskelig å si noe konkret, men fikk dere en feeling? Brenner de 22 mill i q2 også, har de 20 mill igjen i slutten av juni. Når de sier at de har penger inn i Q3 så er det faretruende nærme, så vil tro de har en plan og de virker rolige. Sa de noe om industrielle partnere de har kontakt med f eks?

2 Likes

Ble avspist med tilnærmet ingen spørsmål. Var vel så godt som kun spørsmål som var sendt inn i går som ble besvart. Og så vidt jeg fikk med meg ingen relatert til finansieringen. Ligger ute på Quartr. Også transcript.

4 Likes

“now revised to sufficient liquidity to sustain operations at high activity levels towards the end of Q3 2025 ex. revenues.”
Inkl revenues varer det lengre, og hvis kunder signerer så blir det neppe så vanskelig å signere investorer heller

2 Likes

Fokuset på å prioritere og kapitalisere på mulighetene en går for tyder vel på at det må prioriteres og vise nøkternhet for å få pengene til å vare lengst mulig.

Noen som vet hva de finanskostnadene på 7 mill er?

…samtidig, hvis de sliter med etterspørsel er det vel bedre å smi mens jernet er varmt og hente kapital først som sist?

1 Like