Hadde gjort seg med et innsidekjøp.
Virkelig. Ser ut som arvinger og Grunde har roer ned dumpingen også.
Kommer nok innsidekjøp i emisjon
Siden det er tipping på gang her; jeg ser for meg det kommer 2-3 nye golfbaneordrer som øker kursen til 9kr innen Juli, så kommer plutselig en fulltegnet emisjon på 8,5kr en kveld, og så går kursen over 10kr dagen etterpå når spøkelset forsvant.
Jeg synes Q1-presentasjonen generelt ble presenter veldig optimistisk, forhåpentlig realistisk, og uten særlige overraskelser.
De nye produksjonsenhetene (med 6-8 x kapasitet i forhold til tidligere/nåværende-versjon), er snart klare for serieproduksjon.
Trolig leveringsklare i Q3. Likevel tror CEO at de i NÆR FREMTID skal bli produksjons-begrenset, og ikke kunde-begrenset.
Utdrag fra Trancript - CEO JT på 2025-Q1 presentasjon:
“But – and I emphasize it very much in my letter, I believe that we are going to be production constrained, not customer constrained in the very near future. And that’s a function of all the traction that we’re seeing in landscaping in golf, in agriculture and other places that customers are really welcoming us in, including the World Food program.”
Tenk om dette skulle bli realiteten. Det er jo ikke lite de kan produsere selv med kun en handfull nye produksjonsenheter.
I tillegg har de de gamle. OKS sa tidligere at de mannskapsmessig ville klare seg uten særlig oppskalering, da de nye produserer så mye mer…
Da må jo dette bli veldig lønnsomt i nær fremtid også.
Så for meg en gåte at noen fortsatt vil gi bort aksjene sine.
Ser jo at dette er gode nyheter å selge på, for de som trenger pengene til noe annet.
Ja, ser at det kommer et kapitalbehov, men det er jo ikke noe nytt.
Her tror jeg styret/ledelsen finner en god løsning.
Som langsiktig investor, så ser jeg veldig lyst på denne fremover.
Alle som skal ha en emisjon ønsker jo helst å kunne lansere denne backet av en positiv nyhetsflow. Så min approach på sånt har ofte vært som @Tronni never over her, passe på å sitte inne med en core holding slik at man ikke koblet helt av hvis det plutselig går helt av skaftet, men heller ikke knust av en evt utvanning.
Hørte gjennom presentasjonen først nå. Var ikke så verst det der. Er positiv jeg. Kommer ikke til å selge en aksje, men prøve ha litt cash i bakhånd for å se hvordan de løser det med en evt emisjon.
Men det blir kjekt å se fremover, om det kommer en kontrakt her og der, hva som skjer med kursen, for de må ha penger for å kunne vokse. Men én emisjon trenger ikke være negativ for oss som er aksjonærer.
Kanskje ikke negativ, men at den er nødvendig sier også sitt… de har prøvd å “vokse” en stund allerede.
Ikke alle som frykter emisjon ser jeg.
For de som frykter emisjon er det jo bare å selge nå, for ev å kjøpe seg inn etterpå
Blir spennende å se om hen flytter seg opp over 6 kr imorgen. Den posten på 100k aksjer lå på 5,80 her om dagen.
Oks kjøpte knappe 8k aksjer mandag.
Regner med han har god innsikt i mulighetene for å hente penger. Må vel sies å være veldig positivt at han velger å øke beholdningen før avklaringen rundt finansiering av videre vekst.
OKS har nå 1 177 777 aksjer. Litt interessant at han er på kjøperen:-)
Han hadde vel heller solgt eller latt være å kjøpt noe om han var usikker. Må følges med på.
Det kommer vel snart en opsjon avtale for nye CEO tilsvarende det OKS fikk.
Ref: NewsWeb
Men det er jo fordel for han at kursen er litt lav når det skjer
Får håpe CEO har andre intensjoner for selskapet og aksjekursen enn å få en lav inngangskurs på opsjonene sine.
Joda, men mener det er en lav kurs nå. Så hvis det kommer en tilsvarende avtale så er vel det bare positivt, og setter en ny bunn.
Syngenta virker å være en aktør som virkelig jobber for utvikling og fremgang. OKS «feirer» i hvert fall prosjektet som chief soil scientist til Syngenta reklamer for. Blir spennende å se hva samarbeidet med dem kan bidra med på sikt. Soil restoration solutions | Shoots by Syngenta
Får vi se hvor seriøs han 100k aktøren er, kommet ut et tilbud til han nå.