Av erfaring så er det samme aktør som prøver å lukte seg frem til hvilken vei det blåser.
Vanskelig når det er vindstille
Du får blåse på igjen Jobbis så vi får et par rever i seilene. Det gjør underverker ift å sette skuta tilbake i kurs nordover.
OKS ønsker å sende et rimelig greit signal ved å handle nå som han er ikke er definert som inside lenger. Han har uansett nok kunnskap frem til avgangen til å se hva som er i emning pluss at han kan å regne, og hans 2+2 tror jeg da blir mer enn 4.
Jeg trekker pusten jeg:) Kjøpet til OKS var så lite at det har egentlig null betydning, er jo ikke akkurat som at han kan selge. Og selge vil han aldri gjøre uansett, men det har nok null betydning for hva som er i emning.
Jeg tror James har en plan, blir meget overrasket om han ikke har det, etter samtaler så virker de hvert fall meget lite bekymret for finansieringssituasjonen.
Kursen derimot tror jeg ikke går før vi får dette av banen, de brente overraskende mye i Q1, men det de brente ekstra kom av valuta, som jeg har forstått. Uansett, de kom nærmere nødvendighet av å skaffe penger, så markedet er avventende til dette er løst tror jeg, for man vet aldri hvordan dette blir løst. Etter det er løst, da står ingenting i veien og vinden kommer til å blåse vår vei igjen. Tror jeg i hvert fall.
Kjøpet kan jo indikere at han ikke tror det kommer billigere aksjer vår vei For da ville han vel ha ventet?
OKS salg har ingen betydning i kraft av antall, signaleffekt derimot det kan vi snakke om.
Det er jo som vi alle ser andre enn OKS som selger, det leser man av aksjonærlistene, og da tar jeg hans kjøp som positive signal. Enig med Matadoren at den 100k posten kun er Lyn Gordon som prøver å leke med signallys i mørket for å se hva som rører seg.
Fasiten kommer, blir opp til deg om du vil fortsette å se på fra utsiden eller ha skin in the game
Det som skuffer meg noe, er at jeg vet selskapet har gjort mye og implementert betydelige mengder LNC i andre kvartal, men likevel viser de ingen vilje til å kommunisere dette i Q1-rapporten. Det etterlater markedet i stor grad i blinde for de neste tre månedene – samtidig som vi vet at kontantbeholdningen vil være oppbrukt i nettopp dette tidsrommet.
Personlig mener jeg det er uklokt å stå uten aksjer fremover, men selskapets kommunikasjonsstrategi bidrar dessverre til økt usikkerhet. Jeg er enig i at det er mulig OKS vil sende oss et betryggende signal – et slags “slapp av, vi/de har kontroll, men jeg er ikke sikker på at markedet blir betrygget, markedet vil ha mer håndfaste signaler. Per nå ser markedet et selskap som er i behov av kapital, og antakelsen er at dette vil løses gjennom en utvannende emisjon. Det skaper usikkerhet og markedet blir avventende. Jo lenger tid det tar før man får svar, jo nærmere kommer det at man blir tømt for cash og jo mer usikkerhet oppstår markedet.
Jeg håper derfor at selskapet har kontraktsnyheter å melde fremover, enten innen golf eller eventuelt daddel-segmentet, men det viktigste markedet ønsker å se nå, er en avklaring rundt den finansielle situasjonen. Så jeg håper det kommer en rettet emisjon mot institusjonell/industriell aktør, partnerskap, salg av lisenser (utvidete lisenser) eller andre finansielle grep. (Da tror jeg kursen vil fly). Fundamentalt ser det helt enestående ut, de får på plass ny enhet snart, salg av nye enheter, etterspørsel de ikke klare å dekke, etc. Min vurdering er at ledelsen har god kontroll – og at OKS vet dette godt – men spørsmålet er om markedet faktisk har tillit til at det stemmer. For etter q1 rapporten, så er det 100% sikkert at de trenger påfyll ganske snart, iløpet av de neste 3 månedene. Det skriver de jo selv.
Hvis man legger tro, håp og kjærlighet til side så er det er kjennsgjerning at dette selskkapet lider omtrent samme skjebne som de andre tidligere growth boblene. Etter flere års drift omsetter butikken knapt for knapper og glansbilder. Var vel omtrent 0 nå. Det de er best på er å holde nok aksjonærer positive ved å snakke om alle de store mulighetene fremover.
Og jeg har sagt det før, men det er utrolig hvor naive og godtroende mange er her. At Mister Desert Control skulle kaste inn håndkle var nok ikke planlagt, men et resultat av noe forhold vi ikke har noen forutsetninger til å vite noe om. At styrelederen plutselig er CEO var nok aldri planen. Tror dere de vil si noe annet til omverden enn at dette er naturlig osv? Jeg er meget nysgjerrig på hva som har foregått i kulissene og jeg synes det virker veldig usikkert alt sammen nå. Meldinger om nye kontrakter lar definitvt vente på seg. Og de har ikke mye penger på bok.
Du tror virkelig at en formuende amerikaner i 60-årene har blitt tilnærmet tvunget til å ta på seg CEO-hatten -som betyr ekstremt mange reisedøgn og knallhardt arbeid… gir det mening? basert på at noe har skjedd i kulissene - hvor du selvsagt ikke er i nærheten av å ha fantasi tilstrekkelig til å komme med en eneste plausibel teori omkring hva noe kan tenkes å omfatte.
Som vanlig er støy det eneste du har å komme med.
PS; det har vært ekstremt åpenbart i lang lang tid at man ikke har kunnet forvente betydelig aktivitet før 2026. Med golfsegmentet som jokeren hva mulig plutselig ketchupeffekt angår. Syte over manglende aktivitet er patetisk når det har vært så ekstremt åpenbart at TTT. Også fra selskapets side.
Når det skjer noe uforutsett og CEO må gå så er det ikke unaturlig at styreleder tar over. Tror ikke det var planlagt.
James Thomas var ikke styreleder i DC. Fullstendig latterlig å komme med slike påstander uten å kunne backe opp med noe som ligner på argumentasjon utover at du tror. Især når du forsøker å sannsynliggjøre det hele med at det er naturlig at styreleder tar over, som selvantenner når vi snakker om et styremedlem - ikke styreleder.
Fra Q1 2024
Further, the team expects substantial
headway in the golf and landscaping
market during the year. Initial pilot
results in the second half of 2024
will set the stage for more notable
contracts from the end of the year,
with a growing number of larger
deployments in 2025.
Poenget er…?
At vi snart må se disse notable contracts og larger deployments
Basert på klagesangen din skulle man sannelig tro at selskapet forlengst hadde oversolgt seg til det smått ekstreme. Heller enn
Du er ikke akkurat lett å skjønne seg på.
Jeg sier bare at uansett forklaring tar det alt for lang tid før de klarer å skape omsetning. Jeg har snakket med mange som sitter på utsiden og kjenner caset. De holder seg unna fordi de ikke har tillit til at DC klarer å skape store nok inntekter. Kursen har sunket til bunns av en grunn.
Woodland + Berkeley signert not slutten av 24
Woodland + Oasis gjennomført i 25
Berkeley nærmer seg gjennomføring.
Og fremdeles er det 7 måneder igjen av året.
CEO er urolig for om DC har nok kapasitet til å møte etterspørselen mot slutten av året.
Det er mange golfavtaler i emning.
Dessuten er det igjen 241 000 trær hos Oasis å behandle.
I tillegg tyder mye på at Trump-regimet avvikler fallowing - programmet. Det kan medføre betydelige kjøp fra Limoneira.
Det tar den tiden det tar. Som har vært problemet hva aksjen angår de siste årene; tilnærmet null sjanse for uforutsette plutselige nyheter av positiv karakter med nok tyngde til å skape fomo. Med ørkenvandring som resultat.
Selskapet har brukt lang lang tid på å berede grunnen og først nå kan man tillate seg visse forhåpninger om potente børsmeldinger fremover med nok tyngde til å kunne skape litt forventningsrus.
Må innrømme at jeg trodde vi skulle forvente kjapt og ofte nyheter om nye kontrakter når de kom med "major Water incentive program in California ".
Ser nå at dette ble opplyst om 31.mars. Det er kun rett over 1.5mnd siden. Jeg skal prøve å være litt mere tålmodig da jeg antar at dette er en søknadsprosess. Men vi får håpe at de ikke bruker lengre tid enn en byggesøknad i kommunen:-)