Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Forventer at det har vært for mye fokus på dette individet til at han tar i bruk slike triks. Men, never say never. Betraktelig bedre å samle aksjene hos en som ønsker gevinst fra dagens nivå kontra en arving som kunne tenkes å plutselig dumpe en hel haug.

2 Likes

Det blir spennende å se hvordan selskapet kommer til å kommunisere effektiviteten av disse pay as you save kontraktene. Tror dere de kommer med en mnd status hvor mye vann som er spart hos kunden(e), og eventuelt inntjening på de. Jeg hadde håpet det men vi får sikkert bare status gjemt i en kvartalsrapport.

Jeg blir skuffet om det ikke kommer noe i juni om mrr. Dette er tross alt et veldig viktig skritt for selskapet om måndentlige inntekter. Aller helst en oppdatering om at besparelsen ligger over base-case :crossed_fingers:

https://www.researchgate.net/publication/391327487_Optimizing_Broccoli_Brassica_oleracea_var_italica_Yield_and_Water_Productivity_in_Arizona
Ny forskningsartikkel fra prosjektet som går. Ikke uventet er området med LNC best på vannbesparelse og yuild. Dette har gått igjen i alle artiklene de har publisert som jeg har fått med meg.

6 Likes

Noe kjedelig og horisontal kurs her siste tiden, men stabil. Her kan det vell komme nyheter ang. Nye avtaler eller finansiering når som helst til et avventende marked?

Veldig kjedelig… de fleste er nok avventende med tanke på hvordan dette med finansiering blir løst. Er det selv. Legger av litt cash i tilfelle emisjon til lav kurs. Men jeg håper og tror at det vi komme en kontrakt og to, tre før den tid.

Det ser vel litt mer lovende ut idag med en rekke kjøpere over 6 kr og med en viss omsetning?

Ikke glem ny enhet.
Den er etter sigende produksjonsklar innen utgangen av juni. Selskapet har tidligere sagt at markedet vil bli informert når så skjer.

9000 trær behandlet hos Oasis
141 000 + gjenstår

14 Likes

Nå vet jeg ikke hvor mange som har lest innkallingen til gf, men jeg har gjort det.

I agendaen er det tydelig at antall medlemmer i styret reduseres fra fem til tre. Thomas gikk ut i kraft av ny rolle som ceo, og han erstattes ikke. Husby går også ut.

Sånt gir rom for ulike tanker. Jeg tok tyren ved hornene og sendte en epost til Thomas.
Han kommenterer at styrets størrelse går ned til tre personer nå, men de ser for seg at antallet øker i månedene som kommer.

Min subjektive vurdering av hva vi kan vente oss:
Det kommer snart inn en eller flere strategiske partnere i selskapet, med stor eierpost, og at den/de får plass i styret.

22 Likes

Ser også en del tilpasninger til de nye reglene om kvinneandel i styrene rundt om. Kanskje de reduserer nå for å kanskje øke senere om/når de mener de finner kvinnelige styremedlemmer som er kvalifiserte. Bare en tanke.

4 Likes

Ikke en dum tanke, de har fått påpekning om at de har for lav kvinneandel i styrer og må gjøre noe med dette. De har spurt om disp tidligere.

12 Likes

Noen forventninger til kommende GF 10. Juni?

Nei, er per nå ikke spennende.

De fleste sitter vel nå å venter på hvordan selskapet skal finansiere/gjennomføre oppskaleringen. Som @Hayen nevnte åpner det seg to plasser i styret. God sjanse for at dette er en del av en partnerskaps-avtale. Partnerskap/finansiering vil komme i en børsmelding utenom GF, og evt. nye medlemmer av styret vil bli behandlet i et ekstraordinært GF regner jeg med.

For spesielt interesserte å lese, men det er en kronglete prosess å lande ny avtale for uttak av vann fra Colorado River /Lake mead.

Dagens avtale(fra 1922) går ut september neste år. Egentlig skulle de involverte statene komme med et utkast mai i år, men de virker å være langt unna.
Blir ikke statene enige, vil sentrale myndigheter beslutte for de.

1 Like

Espen Teigland hevder at det var bud på selskapet seint i fjor (Mawarid 12 kroner). Har dette fra Nordnet. Dersom det var tilfelle (hvilket jeg ikke tror) så skulle det vært børsmeldt. Er det mulig å få avkreftet dette av en av dere som har bedre kontakter i selskapet enn meg…Hayen/Jobbis? Skulle det mot formodning være riktig så verdsetter det Desert til mellom 6- og 700 mill. Lavt spør du meg.

Jeg har fått med meg ryktet

Ikke sett hensikt i å ta det opp med selskapet.
Et formelt bud ville nok blitt behandlet ift gjeldende regelverk.

Redigert:

For øvrig tenker jeg vi har ca to-tre spennende måneder foran oss:

• ny enhet klar for masseproduksjon (juni)
  • ordrer på ny enhet fra partnere i Midtøsten (?)
  • Berkeley som nærmer seg behandling
  • golfkontrakter når (?) DC har tilstrekkelige data, erfaringer og justeringer etter påføring på Woodland
  • kapital inn via strategisk selskap/partnerskap?
  • I tillegg kapital tilgjengelig “på andre måter”?
  • ytterligere kontrakter til Oasis?

Mot høsten blir det interessant å se om fallowing-programmet i USA blir avviklet av nåværende administrasjon, og dermed utløse større bestillinger fra Limoneira.

8 Likes

Samme ryktet som jeg også hørte og nevnte her for mange måneder siden og mottok kun pepper. :joy:

Så det er fra deg Teigland har rykte fra:)