Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Lagt inn sperre på nesten 100k i premarket auksjonen…på 7,44

Hvis du tror det der er worst case scenario så har du ikke lest mange tråder på dette forumet. :smiley:

4 Likes

Haha, ja viktig addendum er “for dette selskapet”.

Joda, jeg tok heisen ned i helvete med både “Targovax” og PCI :innocent:

Ikke sperre, det er trolig siste rest til Grunde og DNB kontoen. Ca 44k igjen, tenker vi fortsetter videre opp når den er tatt ut.

Hadde vært fint å passert 8 kroner nå.

2 Likes

Snart gått 100k, og mesteparten er trolig til Altitude/grunde som da straks er ute av dsrt. Bør kunne gi litt lettelse?

4 Likes

Mens vi venter på melding om ny enhet, ordrer på ny enhet til partnere i Midtøsten, behandling av Berkeley golfbane, golfkontrakter, strategiske investorer (?), nye avtaler Oasis osv…

Jeg har opparbeidet meg innsikt i noe som sikkert interesserer flere enn undertegnede.
Woodland ble behandlet i april. Det kan ta litt tid før månedlig inntekt (pays) kommer med full kraft, og det har med vannbesparingsgrad å gjøre. Metodikken for å finne denne er som følger :

• kvalitet på banen har høyest prioritet,dvs at anlegget vil ikke kompromisse på banekvalitet for å spare vann
  • Woodland justerer ned vannforbruket trinnvis for å finne “hvor lavt kan man gå” i vannmengde
  • Woodland reduserer vannmengden med 5% av gangen. Så bruker de 10-14 dager på å finne ut hvordan banen takler dette
  • hvis noen områder får dårligere gresskvalitet (gresset er stresset, blir brunt osv) pga for lite lnc, så påføres ekstra lnc på den/de. Klarer gresset seg fint, så kuttes vannmengden med ytterligere 5%, og de ser an status etter nye 10-14 dager
  • regnfall i perioden på 10-14 dager vil øke dette verifiseringsvinduet.
  • det er svakeste ledd i kjettingen, dvs det området som til slutt ikke kan få mindre vann, som definerer total vannmengde banen får.
  • hvilket besparingsgrad golfanlegget starter med sammenlignet med pre LNC, er avhengig av jordsmonn osv, men anlegget vil ikke ta sjansen på å gå ut for hardt. Normalen er å begynne med 5% eller 10% reduksjon.

Metodikken over, dvs “How low can you go” over, er etablert bransjepraksis.
Det gir også at det tar litt tid før besparingsgrad er funnet.
Skulle Woodland f. Eks til slutt lande på 50% redusert vannforbruk, så gir det ved startpunkt på 5% totalt 9 trinn/faser med verifisering a 10-14 dager. 9*14= 126 dager.
Regnvær og evt ekstra påføringer med lnc vil forlenge dette ytterligere.

15 Likes

Takk for glitrende innlegg :ok_hand:

1 Like

Er vel derfor kontrakten er lagt opp sånn den er også, mener Desert tar 100% av første 10% spart?

1 Like

Ja, Oks har kommunisert at Dc får 100% av første 10% spart.

Ja, for insentivet vil ligge på golfbanen i å stramme skruen mest mulig mot slutten, siden de får ingenting opp til 10%, men stigende andel ved økt besparingsgrad.
For alt vi vet så får golfbanen 100% av sparte vannkostnader over et visst nivå.

1 Like

Ja så det har ikke veldig betydning for dsrt.
Det jeg lurer på, LNC som kjent gjør at jorda holder bedre på vannet, drenerer saktere, hvis golfbanen holder på så mye at man sparer 50% vann, er det ikke da en fare for at de oversvømmer banen om de pøser på med 95% vann?

1 Like

Ift å få ut månedlig inntektspotensial, så har det betydning.

For denne for Berkeley illustrerer veldig godt at besparingsgrad er en betydelig faktor for hvor store inntekter Dc får.

Ved 10% er tallet 364.
Ved 35% er inntektene til Dc nær doblet, og det tar noe tid å komme dit.

Litt enkelt oppsummert, så er det trolig først i starten eller løpet av q3 at besparingsgraden, og med det månedlig inntekt, til dc er funnet.

2 Likes

Har man ventet noen år, så har de par mnd fra 10-35% veldig lite betydning.

Har du svar på denne? Det jeg lurer på, LNC som kjent gjør at jorda holder bedre på vannet, drenerer saktere, hvis golfbanen holder på så mye at man sparer 50% vann, er det ikke da en fare for at de oversvømmer banen om de pøser på med 95% vann?

Har ikke svar. Og lurt litt på det samme i andre sammenhenger, spesielt ift at vann på samme måte kan tørke ut på overflaten ved dyrking av grønnsaker/vanning av trær.

Det _kan _ være at golfbanen følger litt ekstra med i starten for å unngå dette. Ved store vannansamlinger, så kan de vel stramme besparingsskruen raskere enn de la opp til.

1 Like

Om jeg husker riktig fra en tidligere presentasjon påvirker ikke LNC dreneringen i stor grad. Når laget med LNC er mettet med vann dreneres overskuddet nesten som normalt.

Ikke tid til å finne presentasjonen nå, men kanskje andre husker det samme og har den for hånden?

1 Like

Hva skjer med kursen idag? Helt flat på 7,48.

Ligger en større post der, har prøvd å ta den ut med antall over synlig et par ganger

1 Like

Ok. Ser ikke denne i ordinær ordredybde. Skjønner jo da at kursen ikke går opp før det er tomt, men den går jo heller ikke ned. Det må jo være positivt.(?)

Denne ser vell relativt bra ut teknisk nå etter dagens slutt. Skulle det komme en positiv nyhet her, tror jeg dette kan bli pent.

1 Like

Den ligger skjult, iceberg ordre.

Hyggelig å se at både OKS og Citibank kontoen tilknyttet lisenspartnerene i Midtøsten øker på dagens liste.

5 Likes