Håper den fine trenden fortsetter: opp 13% på en uke, opp 23% på en mnd, opp 43% på tre mnd. Vakkert! kjekt å se grafen peke oppover. Hvor er vi om tre mnd??
Ja, fin trend vi er i nå. Kan til og med virke som at noen gjør en innsats for at sluttkursene skal være stigende
Noe av det som gjør meg positiv er blant annet dette fra 2024 Q4-presentasjon (transcript):
“Additionally, our sales pipeline of well-developed prospects that we anticipate turning into contracts in 2025 has grown from 19 to 25”…
Ikke så mange av disse 25 forespeilede kontrakter vi har sett (meldt) hittil, så la oss håpe på en sterkt økende takt fremover.
I tillegg er det vel rimelig å anta at de nå har flere vel utviklede prospekter, enn tidlig i februar.
Ble jo nevn at de fikk noen gode leads på noen messer.
CEO (JT) sa på Q1-presentasjonen at de i nær fremtid forventet å bli kapasitets-begrenset, så jeg mener å ha et berettiget håp om at “ketchup-effekten” kan slå til snart.
Jeg lurer også på hvor vi er om tre måneder.
Håper kontraktene kommer fort nok, og at de lander en god partner som “tar” <= 10.000.000 aksjer i en rettet vekst-emisjon. Uansett en spennende reise å være med på …
Virker som det går treigt med flere golfbaner?
Guilty as charged…(kommentaren din til sluttkurs)
Godt noen tar ansvar og holder sluttkursen oppe:-) ser mye bedre ut, he he.
Kontrakter med golfklubber lar vente på seg. Ser det ofte selv i jobben min også at plutselig skal alt skje på en gang. Det kommer nok til å skje her også. Blir plutselig for mye av det gode…
Hvor stod det i transcript?
Third, the importance of recent enhancements in our production technology cannot be overstated. I strongly
believe that our ability to produce and deliver LNC is goingto be our greatest challenge in late 2025 and beyond. Our customers are going to require us to deliver projects quickly
and efficiently and I believe that even the new production units will have trouble keeping up. A high-class problem to have demand exceed supply, but I truly believe that problem will be real before the year is out.
Det er Desert control som holder igjen. De har nylig rullet ut den første komplette golfbanen og siden det er dsrt som tar all risiko her så vil de se at alt går etter planen på den, se at alt går som planlagt og at resultatene blir som forventet. Det er risikokontroll. Dette blir en referanse kunde, også i forhold til nye kontrakter som vil bli mer standardisert. Nå har det vel godt et par måneder siden påføring og om alt har gått bra så tar det nok ikke lang tid før de kjører på videre. De skal implementere Berkeley golfbane neste par ukene også, så vil rulle på videre dette, om alt går som planlagt.
Det hadde jeg ikke tenkt på tidligere, og gir jo mening sett i lys av hva selskapet signaliserer og at tidligere CEO handler.
Takk, var jo meget interessant. Kjøpte meg relativt tungt inn igjen for noen uker siden (før Teigland hauss), så får håpe dette utspiller seg.
Kan ikke skjønne annet enn at det kommer news før sommeren. De kan ikke vente til høsten med å rydde opp i kapitalsituasjonen, tar jo som regel noen uker før ny aksjekapital blir registrert i brønnøysundsregisteret, og det tar tid å kalle inn til ekstraordinær GM osv. Så her må det komme news om et eller annet veldig veldig snart. Er vel runway til sent Q3 bare?
Juli er feriemåned i Norge, så lite vits å kjøre vanlig contemplated da, også er man i August der det er ferie internasjonalt samt at man får for kort tid til å rekke innkallelse til EGM og få aksjekapitalen økt i brreg. Nei her må det jo komme noe asap?
Og jeg tror faktisk at det er noe bull som kommer.
Etter samtale med både James og OKS så får jeg veldig inntrykk av at de har full kontroll på kapitalsituasjonen, de kan selvfølgelig ikke si noe konkret, men biter og 1+1 så tror jeg ikke det kommer noe emisjon mot retails her, men en rettet mot en industriell og da vil man kanskje ha en posisjon for å få med seg rep emi, man vet jo aldri, men helt klart det inntrykket jeg har fått.
Ville jo vært rart av OKS å handle nå hvis han hadde forventet rimeligere aksjer i en emisjon.
Jeg tenker hans kjøp er et bevisst signal til markedet om at “det er lite å uroe seg for”.
Mistanken min er for øvrig, at selskapet har hatt en plan i veldig lang tid. Derfor er jeg ganske spent på hva som utspiller seg i ukene som kommer.
Ser ut til å være vanskelig å bryte opp fra nivået vi er på nå…det er vel flere som venter på «juicy» nyheter
Må bare gi den litt tid til å konsolidere. Volum på vei ned fra bruddet opp fra rundt 7kr. 10 & 20ema på vei opp for å støtte. Tydelig at tilbudet av aksjer i dette området er på vei ned og at selgere ikke ønsker å gå lavere. Aksjen setter opp for nytt brudd opp ved positive nyheter.
Også har vi fått en ny storselger som setter en fin sperre for oppgang, vært en festbrems hittil hvert fall.
Lithinon styrelederen i Altitude, bestevennen til Grunde.
Fikk blåst bort litt løv på den:)
Voldsomt til vilje til å selge på lave kurser i dag