Det du beskriver her er jo grunnen til at det er så viktig å følge aksjonærlister
Sterkt at aksjen holder så bra når Teigland selger såpass hardt på dagens liste.
Det lå jo en kjøper der på 200k, den er veldig sterk for tiden
Indisk artikkel.
LNC såvidt nevnt
“… and innovations like liquid natural clay that can retain moisture and nutrients in sandy soils.”
Fortsatt sjansen til å komme inn før meldingen smeller Inn og fortsatt sjansen til å selge seg ut før den smeller inn.
Gruer meg bare til vi forlater euronext grøt, og formueskatten blir adskillig høyere.
Er vel liten tvil om at den smeller opp. For oss som har vært med fra starten så har den vært nede på bunn lenge.
Men vi venter fremdeles på nyheter, og akkurat nå er det ganske stille. Stille før stormen.
Når kommer vekstemisjonen?
Hvis selskapet emitterer nå, hva vil de pengene brukes til? Investering i vekst, eller dekke løpende kostnader som selskapet ikke greier å gjøre selv med nåværende inntekt?
Finnes det åpenbare investeringer/CapEx for selskapet dersom de hadde hatt større midler tilgjengelig?
Den bør jo bli meldt snart. Er vel ikke så mye penger igjen i kassa. Men emisjon trenger ikke å være negativ.
Var nettopp med på en i polight. Ble tildelt rett på 8400aksjer til 2,69kr, prøvde å kjøpe 20 000 ajsjer da vi kunne overlegne. Fikk kjøpt 11200aksjer. Emisjon var nesten dobbel overtegnet. 2 dager etter aksjer etter emisjon kom på markedet nå på mandag likker kursen på 4.1kr. Trodde jeg skulle få kjøpt flere aksjer til lav kurs ned mot emisjonskurs 2.69, men nei.
Så en emisjon kan bli kjekt det med rette strategiske partner for fremtiden:-)
Når som helst. Stor sannsynlighet i juli.
Ja. Den siste prototypen av maskinen som blander sammen LNC er nettopp ferdig/svært nær ferdig. De vil bruke midler til å bygge flere sånne maskiner. CEO sa bl.a på q1 at han tror at Desert Control blir begrenset av produksjonskapasitet og ikke oppdrag i H2-25.
Den neste generasjonen av maskinen vil være et STORT løft i produksjonskapasitet, som gjør at de kan behandle store golfbaner som typisk har svært korte vedlikeholdsvinduer.
Selskapet befinner seg nå i overgangen fra utvikling og piloter til kommersiell utrulling, noe som representerer et betydelig strategisk skifte. Dette ser vi både gjennom den operative utrullingen av LNC-teknologien, spesielt innen segmenter som golfbaner og daddeldyrking og gjennom konkrete prosjekter som på Oasis-daddelfarmen, hvor implementeringen nå er i gang.
Lederskiftet, der OKS er byttet ut med James, understreker også denne overgangen: Fra en fase preget av utvikling og konseptvalidering til en ny fase hvor kommersiell skalering står i fokus. Ikke bare usa, men også Midtøsten. Det er i denne fasen selskapets teknologi er klar til å møte markedets behov i større skala, blant annet i Midtøsten, et område med betydelige utfordringer innen vannforvaltning og landbruksproduktivitet. Golfbaner i USA der vannet bare blir dyrere og dyrere.
Når det gjelder spørsmålet om en eventuell emisjon, vurderer jeg det som sannsynlig at nye midler i all hovedsak vil benyttes til å finansiere vekst. Typiske bruksområder vil være: utvidelse av produksjonskapasitet for LNC-enheter, investering i support- og serviceorganisasjon, styrking av salg og markedsføring i nye regioner, samt mulig finansiering av arbeidskapital knyttet til nye prosjekter. Basert på den fasen selskapet nå er i, fremstår ikke emisjon som nødvendig for å dekke et løpende driftsunderskudd, men snarere som en mulighet til å akselerere vekst og skalering.
Dette er også det stadiet i en selskapsutvikling hvor industrielle eller strategiske partnere typisk kommer på banen. Når en teknologi er validert, markedet er identifisert, og selskapet er klart for skalering, blir det attraktivt for større aktører å gå inn – både for å sikre tilgang til teknologien og for å bidra med kapital og distribusjonskraft.
Selskapet er nå klart for skalering, etterspørsel større enn kapasitet. Jeg tror en rettet emisjon vil bli meget hyggelig mottatt av markedet og at det lure er å sitte posisjonert før den kommer.
Hvilken implementering er igang hos Oasis? Dette tror jeg har gått meg hus forbi
Oasis har 250 000 + daddeltrær.
De er spredt på mange farmer.
9000 trær fikk lnc februar.
Planen er at alle 250 000 trærne hos Oasis skal nyte godt av lnc, og at dette vil bli gjort farm for farm.
Jeg fikk med meg disse i februar. Men at det jobbes med påføring på mer etter disse har jeg ikke fått med meg. Er det noen kilde på dette?
Bra post @jobbis! Noen tanker fra meg:
Dette krever også et helt annet selskap enn det vi har sett hittil. R&D og salgsfolk er sjeldent de samme folkene.
Altså, skal selskapet fortsette med R&D, så må de fortsatt ha R&D folkene dine ansatt og du må gjennomføre R&D prosjekter. Flinke R&D folk ønsker ofte ikke å drive med salg, kundeservice, vedlikehold osv. Jeg antar de vil beholde R&D delen av selskapet og at den delen av selskapet vil fortsette å tape penger framover.
Samtidig, selskapet skal bygge opp avdelinger for markedsføring og salg, kundeservice, vedlikehold, fakturering osv. Man må nødvendigvis bygge opp dette svært kraftig fra dagens tilstand. Med tanke på at man har en R&D avdeling som bruker penger, så gir det mening å prøve å skalere opp dette relativt fort, slik at man får større inntekter som i det minste dekker R&D utgiftene.
Som sagt, jeg forventer en vekstemisjon hvor de henter penger til å utvide selskapet markant.
Godt eksempel med Polight, her har markedet troen på at det vil snu. Hvis man ser på årsregnskapet deres, så ser man samtidig at det ikke nødvendigvis har gått så bra hittil.
At Desert Control Group har fått laget et markedsledende produkt vil ikke si det samme som at de faktisk lykkes kommersielt.
Jeg blir ikke overrasket om Siemens får en rolle i dette fremover.