På sånne dager er mitt råd, les minst mulig forum, spes finansavisen.
Frykt avler frykt.
Gå ut, nyt fineværet
På sånne dager er mitt råd, les minst mulig forum, spes finansavisen.
Frykt avler frykt.
Gå ut, nyt fineværet
Kan være bedre filtre, som sikre bedre renhed og ensartet kornstørrelse inden det sendes ud i Spray anlægget, tænker også der er stort slid på dyser og pumper.
Lyder som Desert godt ved hvor de skal rette Fokus
Dansken
De holder fast ved designet av den nye enheten, muligens med unntak av inntaket av leire. Samme med produksjon av den i h2. De hadde ikke gjort det hvis problemene skyldtes eller kunne løses i enheten
Ikke mange selskaper det hadde blitt noe av om de skulle legge ned ved det minste problem
Er ikke du selv et levende eksempel på at man klarer å reise seg igjen og igjen etter å ha gått på jernriven i børshagen?
Greier man å reise seg har man søren ikke gjort det skikkelig
Until the company has completed its analysis and implemented solutions to issues
discovered, no additional, large-scale applications in the Golf segment are
expected to be initiated in 2025 and the company is, therefore, withdrawing its
previous 2025 revenue guidance.
Sååå, måten DSRT skulle fikse finansene på var iflg flere her golfkontrakter som igjen skulle gjøre at evt emisjon eller lån ble gjort til gode betingelser.
Sånn blir det altså ikke. At aksjen faller 29% er ikke overraskende. Risikoen for at de kommer i en situasjon hvor de må ha penger har økt markant.
Helt riktig, men det kom en fundamental endring, man snakker ut fra per dags dato, dette ble endret nå. Dette visste ikke du og dette visste ikke vi, men nå er det nye premisser å forholde seg til.
Og alle vet det er risiko i start up/scale up.
Alle vet at det er lite attraktivt å sitte i en aksje som ikke henter penger før det svir. Leksen fra biotech
Det vi ikke vet, er hvor lang tid dette vil ta.
Mao - de kan sette igang igjen med behandling av golfbaner i år hvis analyse og nødvendige tiltak er implementert innen rimelig tid.
Så får vi se hvor alvorlig partner x ser på dette. De har nok vesentlig mer innsikt i situasjonen enn (de fleste av) oss.
Noe positivt er det for øvrig når man legger brikkene i børsmeldingen sammen :
De holder fast ved designet av den nye enheten, med unntak av inntaket av leire. Samme med produksjon av den i h2. De hadde ikke gjort det hvis problemene skyldtes eller kunne/burde løses i enheten. Bare det at de signaliserer produksjon av den nye enheten i h2, viser tydelig at de betrakter behovet for den som stort (og det i ganske nær fremtid) - tross mulige utfordringer innen golf.
Men de forventer ikke å gjøre det i 2025. Det er greit å forholde seg til. De hadde neppe skrevet det slikt hadde det vært en god sjanse for å starte et nytt golf-prosjekt i 2025.
Ja, det er guidingen pt, noe som er ryddig I situasjonen slik den er nå.
Men dette kan bli endret.
Min antakelse (etter å ha fått samlet hodet) er at problemene ikke er veldig omfattende. Ser frem til mer info på q2 medio august. Jeg sendte for øvrig en epost til Thomas igår med ett spørsmål. Legger ut svaret her hvis jeg får respons.
Ingen som tenker på fremskyndelse av q2? Tipper industriell partner blir annonsert her.
Det er lov å håpe. og hadde vært befriende med en avklaring på det finansielle. J.T har jo god erfaring med emisjoner og start-ups, og tror ikke han vil bidra til å rasere kursen, all den tid han sitter såpass dypt inne som han gjør…
Jeg tenker at de er omfattende nok til at de ikke får tegnet noen kontrakter for utførelse i 2025. Det er tross alt det de guider. Når var sist gang DSRT var for pessimistiske i guidingen?
DSRT var vel for optimistiske når de fikk avtalen med Mawarid i sin tid, men de har vært forholdsvis edruelige etter det.
Blir spennende å se hvem som dumper nå…
Veldig til overreaksjon på desse nyhetene. Er jo ikke bare dårlig nytt her. Ned over 30% siden nyhet.
Syns også Desert er voksen/ edruelig som sier de venter med påføring av flere golfbaner til de har funnet ut av dette.
Har lest igjennom flere ganger. Første gangen såg jeg jo bare det negative, men her er positive ting også. Vi har aksjer i et vekstselskap som kommer til å måtte prøve å feile en god del. Det er ikke noe gale med LNC. Er feil på sekundær utstyr. Kan være så enkelt som skadde slanger/ slanger i klem osv. Forventer at de har oversikt på dette ganske kjapt og kommer med update.
Dette er jo gull for de som er dagtradere. Er nok en del av dem som krisemaksimerer på forumene også.
Dette gav jo ingen mening? når en aksje går til null, så er det fordi selskapet bak ikke klarer å tjene penger, har økende gjeld, mister tillit i markedet, eller i verste fall går konkurs. Prisen på en aksje reflekterer forventninger, ikke nødvendigvis realiteter. Så hvis en aksje handles til skyhøye multipler (f.eks. 10–100 ganger det man realistisk tror den kan bli verdt), så er det ikke automatisk derfor den går til null. Det betyr bare at prisingen er spekulativ og sårbar, men selve fallet til null skjer fordi fundamentale forhold rakner: salget svikter, teknologien funker ikke, ledelsen driter seg ut, markedet finnes ikke, osv.
Dessuten mener du virkelig at selskapet ikke har potensial til å bli verdt 10 eller 100x dagens verdi? hvis man ikke tror at et selskap som er i startup/scaleup ikke har dette potensialet, så er man rimelig dum hvis man faktisk har eierinteresser i selskapet. Da er det jo bedre å investere pengene i bluechips.