Et selskap som opplever positiv traction unnlater ikke å gjennomføre en contemplated offering i god tid før kassa er tom. Da må det ligge grunner bak. Så den muligheten blir høyst kunstig iom at den vil være fremprovosert av de som sitter med ansvaret. Men skjønner absolutt tanken.
De forutså vel ikke problemene og regnet sikkert med flere positive nyheter for så å sette en emisjon.
Nå ser det litt annerledes ut
Fortsatt like hasardiøst. Som nevnt ørten ganger @Bingo123; selskapet har vært klokkeklar på at de skynder seg langsomt av den eksakte grunn. Uforutsette hendelser.
Enten har du umulig satt seg inn i caset, eller så er dette ren baissing
Det må vel være mulig å komme med litt kritiske vinklinger, uten at man beskyldes for baissing?
Trodde du hadde erfart at jeg ikke driver på slik? Jeg har ingen intensjoner om å prøve å baisse ned kursen for egen vinning!
de har jo allerede bevist forretningsideen, nå handler det om å skalere og minimere kostnader
Alle som påpeker kritiske mangler i caset blir beskyldt for å ikke ha satt seg inn i selskapet.
Sånn fortsetter det år etter år, og kursen går bare nedover. Hvem har egentlig satt seg inn i caset?
Man kan ha rett hva gjelder de fundamentale mulighetene og fortsatt bomme fullstendig hva gjelder tidselementet og man kan ha rett hva angår tidselementet, men ta fullstendig feil hva gjelder de fremtidige fundamentale mulighetene. Poenget er hva som diskuteres. En som ser et selskap som sliter kursmessig kan ikke bare slenge ut noe random og stolt bemerke at han traff blink når kursen synker ytterligere. Som er det eksakte som skjer litt for ofte her inne.
Hvor mye er finansieringsbehovet? Rundt 65mnok som sist?
Virker som noen ikke vil forstå at oppsiden til DSRT også avhenger hvor mye de må vanne ut selskapet (er forskjell på 8 mill nye aksjer eller 30 mill aksjer, eller enda mer avhengig av siste kvartalsrapport. )
Selv om de får til en løsning med en industriell partner så har de ikke så gode forhandlingskort med bunnskrapt kasse, operasjonell fuck-up, en kurs på 4,5, samt et marked som ikke liker emisjoner med sånne forutsetninger.
det er dette diskusjonene burde handle om, ikke hvorvidt fremtidig marketcap burde være sammenliknet med modne selskaper i andre bransjer, teknisk analyse basert på lurendreiere eller påstander som er helt bak mål
Sikter du til meg?
Jeg stilte noen spørsmål til forholdet mellom status og det faktum at selskapet har holdt på i 18 år. Samtidig undrer det meg at man ikke har kunnet dra større nytte av de erfaringer man gjorde med utprøving av produktet i UAE.
I en diskusjonstråd vil man normalt tjene på litt større takhøyde.
Medførte mine innlegg for stor irritasjon, kan jeg gjerne slette dem? Jeg har fortsatt et stort ønske om at Desert skal lykkes, selv om det blir uten meg på lasset!
På ingen måte. Sikter generelt. Beskylde meg for lav takhøyde er skivebom.
Ikke?
Var derfor jeg spurte om dere er inne for idealisme eller å tjene penger.
For meg er det kun kursutvikling som teller. De som har satset på kursfall har hatt rett, de andre har tatt feil.
Jeg kjøpte en lottokupong og har hittil tatt feil.
Var i solid pluss inntil for et par dager siden 🤷
Må innrømme at det fortsatt forundrer meg at det fremstår merkelig at bønder i USA ikke tar for god fisk hva et uprøvd lite selskap serverer av påstander basert på erfaringer fra et fremmed og gjennomkorrupt land hvor Desert Control knapt har prosjekter å vise til.
Jeg innbilte meg at resultatene kunne være objektivt dokumenterbare, på samme måte som f.eks. kunstgjødsel? Vel ,der tok jeg feil. Får da håpe og tro at resultater fra USA i større grad er overførbare til andre regioner uten å måtte gjenta hele testprosedyrene hver gang. Dette ut fra kalkulerbar beregning i forhold til ulike jordtyper.
De er dokumenterbare, objektive også om man er blottet for konspiratoriske tilbøyeligheter. Men de er ikke tilstrekkelig grundige ved at det er resultater som går over flere vekstsesonger. Som dermed hensyntar naturlige variasjoner hva temperatur og nedbør angår. Og no worries, får man tilstrekkelig fotfeste i USA vil man ikke trenge å dokumentere i samme grad (jmf kunstgjødsel).
Vel, når man nærmest kommer med “holdt på i 18 år og bevist ingenting”, så vitner det om enten manglende innsikt eller bevisst forsøk på å snakke med kursen
“Skynde seg langsomt”. Vi er langt forbi det stadiet hvor man kunne påberope seg noe slik; hvor lenge er det vel ikke siden det begynte å gå baklengs, først sakte og nå bare raskere og raskere.
Produktet er 100% det, det er ledelse og administrasjon som er svært tafatte, og har vært det fra første stund av. Prøvde å holde det flytende med et bredt smil og store ord. “The Green Wall” var det første de markedsførte seg med. My ass!
Joda, før beskyldningene kommer: Jeg kjenner caset svært godt. Jeg har vært med siden starten.
Tar der for gitt at 10 mill aksjer (20% økning i antall aksjer) er hva som ligger på bordet nå (ref vedtak på gf)