Ikke?
Var derfor jeg spurte om dere er inne for idealisme eller å tjene penger.
For meg er det kun kursutvikling som teller. De som har satset på kursfall har hatt rett, de andre har tatt feil.
Jeg kjøpte en lottokupong og har hittil tatt feil.
Var i solid pluss inntil for et par dager siden 🤷
Må innrømme at det fortsatt forundrer meg at det fremstår merkelig at bønder i USA ikke tar for god fisk hva et uprøvd lite selskap serverer av påstander basert på erfaringer fra et fremmed og gjennomkorrupt land hvor Desert Control knapt har prosjekter å vise til.
Jeg innbilte meg at resultatene kunne være objektivt dokumenterbare, på samme måte som f.eks. kunstgjødsel? Vel ,der tok jeg feil. Får da håpe og tro at resultater fra USA i større grad er overførbare til andre regioner uten å måtte gjenta hele testprosedyrene hver gang. Dette ut fra kalkulerbar beregning i forhold til ulike jordtyper.
De er dokumenterbare, objektive også om man er blottet for konspiratoriske tilbøyeligheter. Men de er ikke tilstrekkelig grundige ved at det er resultater som går over flere vekstsesonger. Som dermed hensyntar naturlige variasjoner hva temperatur og nedbør angår. Og no worries, får man tilstrekkelig fotfeste i USA vil man ikke trenge å dokumentere i samme grad (jmf kunstgjødsel).
Vel, når man nærmest kommer med “holdt på i 18 år og bevist ingenting”, så vitner det om enten manglende innsikt eller bevisst forsøk på å snakke med kursen
“Skynde seg langsomt”. Vi er langt forbi det stadiet hvor man kunne påberope seg noe slik; hvor lenge er det vel ikke siden det begynte å gå baklengs, først sakte og nå bare raskere og raskere.
Produktet er 100% det, det er ledelse og administrasjon som er svært tafatte, og har vært det fra første stund av. Prøvde å holde det flytende med et bredt smil og store ord. “The Green Wall” var det første de markedsførte seg med. My ass!
Joda, før beskyldningene kommer: Jeg kjenner caset svært godt. Jeg har vært med siden starten.
Tar der for gitt at 10 mill aksjer (20% økning i antall aksjer) er hva som ligger på bordet nå (ref vedtak på gf)
Jeg har aldri påstått “bevist ingenting”!
MENA-satsingen var en fiasko. De siste 3 årene har selskapet etter min mening fremstått som alt for gjennomskuelig hva forventet tempo angår. Som har gjort investering til en uunngåelig ørkenvandring. Altså; det har stått skrevet i stein at man snakker om langsom progresjon frem til man er posisjonert til å nå ut til en bredere kundemasse. Sier seg selv at man ikke hanker inn 10 golfanlegg før man har vist evne til å gjennomføre et par store uten barnesykdommer. Og det fremstår helt åpenbart at grønne vekster ligger frem i tid.
Du skriver baklengs. Da har man hatt for store forventninger til hvilket tempo som har vært mulig. Især når man har hatt fokus på kostnadsreduksjon oppi det hele.
Det er en veldig rasjonell historie for DC med å lage konseptet lnc, første testinger selv, utvikle reaktor, uavhengig testing lage enhet, første piloter, ny generasjon enhet osv. De har gått fra å være et privatfinansiert garasjeselskap til å være omsettelig på børs, noen tusen aksjonærer og partnerskap med to ulike aktører i. Midtøsten.
Det er enormt med utvikling, testing og opparbeidelse av know how underveis. Skepsis skal brytes ned hos potensielle kunder og businesscase skal modnes med stadig lavere pris på lnc, høyere kvannkostnader og høyere energiprls. I saudi er det mer enn 200 sandtyper. Å finne riktig leiremix for gjeldende sandtype har tatt tid. Osv.
Og bønder trenger teste dette over tid. Av mange årsaker.
Nå er DC kommersielt moden. For golf er businesscaset enormt bra for både kunde og Desert control (I praksis tilbakebetalt mellom 5-10 mnd).
At de nå, typisk I en tid der industriell partner er aktuelt, skulle få noe knot med utstyr brukt av kunde på to golfbaner, er selvfølgelig veldig uheldig. Mellom linjene tipper jeg Dc så for seg å ha løst dette allerede, men opplevde at de måtte melde nå siden det får betydning for guiding i h2 og kontraktsinngåelser.
Men businesscaset for golf er fryktelig bra.
Limoneiras ceo er storfan av LNC til sine sitroner.
Oasis dates omfavner LNC til daddeltrærne fordi avlingene blir bedre, større og de sparer mye kostnader til vann og energi.
LNC har fantastiske muligheter nå. Idag. Men de må ha arbeidskapital, de trenger flere enheter ( den nye må ferdigstilles og leveres ut i felten ) og de trenger å få ryddet opp i rusket de erfarte hos Woodland og Pga West, slik at påføringen på de neste 200 golfbanene ikke starter med et handikap.
Takker for grundig og seriøst svar!
Ingen tvil om at dette er et spennende selskap med stort potensial. Synd at et i utgangspunktet relativt mindre skjær i sjøen, skulle komme i en fase der man nærmer seg behov for tilførsel av mer kapital. Det er nok det som medfører det forholdsvis store kursfallet, og ikke problemene som har oppstått i seg selv.
De fikk jo i praksis påført alt de skulle på Woodland utenom noen pounds med clay, rart man ikke allerede nå ga litt info om besparelsene Woodland har hatt? Ble vel på ført i April, og de sendte jo først en melding om at oppdraget ble utført med suksess, så data på besparelse bør de jo ha allerede.
Faktisk godt mulig at de fremdeles ikke har nådd laveste besparingsgrad enda.
Takk for det. Hamret avgårde raskt i sola på stranda. Garantert tastefeil og dårlige ordvalg i innlegget
Siste rest som ligger til salgs i sluttauksjon nå. bare en selger bak de 107k
Nei, det framstår som helt usannsynlig, ellers er de uredelig med sin egen guiding som sier at de fordi de ikke er klare,ikke ser for seg kontrakter i 2025.
Mao, jeg mener at kommentaren din fullstendig ignorerer det de børsmeldte.
Slenger meg på den.
Når et selskap sier:
«Inntil analysene er fullført og løsninger er implementert forventes ingen nye storskala applikasjoner innen golfsegmentet i 2025 og selskapet trekker derfor tilbake tidligere inntektsguiding for 2025.» ………så kan man ikke samtidig hevde at alt er klart og at DC er kommersielt modne. Det er rett og slett selvmotsigende.
Hvis DC faktisk er “kommersielt moden” da burde guiding beholdes og nye kontrakter vært nært forestående, men hvis DC ikke er i stand til å levere nye prosjekter i år da er det nettopp et tegn på at de ikke er klare ennå. Å forsøke å framstille dette som “bare litt teknisk knot som snart går over” er å bagatellisere en veldig alvorlig utvikling.
Hvis Desert Control selv sier at de ikke kan inngå nye store kontrakter i 2025 og at de ikke vet når problemene er løst da kan man ikke tolke det som en bagatell eller ubetydelig forsinkelse. Det handler ikke om å være “positive” eller “negative” Det handler om å ta selskapets egen kommunikasjon på alvor.
Mulig du bevisst misforstår negativt.Tenker det er greit å ha et åpent reflekterende sinn.
Men poenget mitt er som følger :
Situasjonen med at noe lnc ikke har nådd ut dit det skulle overalt , oppstod ikke igår. Jeg tipper at “noe er ikke helt optimalt” ble avdekket i løpet av prosessen der kunden reduserte vanntilførselen for å finne ut “how low can you go”
For maks ca to måneder siden ble de klar over at noe ikke var som det skulle.
Siden da har de jobbet med å isolere problemet, og kommet godt på vei.
De har klart å kjøre en foreløpig analyse og midlertidige funn tyder på at det er knyttet til utstyrskomponent på golfbanen. Det er ikke gjort over natten å komme dit. De har kommet et godt stykke på vei i detektivarbeid.
Det var ingen grunn til å melde om problemet hvis det ikke var stort og/eller før det fikk en evt konsekvens. Nå har de kommer dit at det (i utgangspunktet) får en konsekvens for (golf) kontrakter og guiding for 2025.
At de ikke meldte noe før tirsdag denne uken, tyder på at problemet ikke er stort og stygt, og at de har jobbet for å eliminere det uten konsekvenser for guiding 2025. Derfor hørte vi ikke noe før tirsdag denne uken.

så kan man ikke samtidig hevde at alt er klart og at DC er kommersielt modne. Det er rett og slett selvmotsigende.

hvis DC ikke er i stand til å levere nye prosjekter i år
Dette er direkte feil.
Dc kan levere til dadler, sitroner, parkanlegg osv.
De har selv valgt sette en stopper for golf, selv om flere påføringer/piloter innen golf har gått helt uten problemer. Og de to som har opplevd utfordringer, har gjort det på et meget begrenset område (slik man tolker børsmeldingen)

Det handler ikke om å være “positive” eller “negative” Det handler om å ta selskapets egen kommunikasjon på alvor
Isåfall må du klare å skille ut hva som er er reellt og ikke.
Det er ikke sånn at Dc som case har kollapset.
LNC fungerer utmerket og med stadig bedre businesscase for flere og flere vekster. Om et oljeselskap skulle ha en lekkasje og midlertidig stans, betyr ikke det at oljeutvinning/opphenting er saga blott.
For øvrig fascinerende hvor mange som er aktive på tråden straks det dukker opp en liten sky på himmelen.

For øvrig fascinerende hvor mange som er aktive på tråden straks det dukker opp en liten sky på himmelen
Synes ikke det er så merkelig at mange skvetter når kursen ramler 40%.
Jeg følger svært lite med på hva som skjer, men er det riktig oppfattet at problemene denne gang gjelder spredning av vann/LNC og ikke effekten av LNC i jorda/sanden?
Eller er det begge deler?
Årsaken til at jeg spør er at jeg ikke skjønner hvorfor problemet bare gjelder golf, ikke f.eks sitroner.
@Hayen «Dc kan levere til dadler, sitroner, parkanlegg osv.
De har selv valgt sette en stopper for golf,»
“Dette er direkte feil. DC kan fortsatt levere til dadler, sitroner, parkanlegg osv.”
Det er riktig at DC fortsatt har applikasjoner i andre segmenter som jordbruk og parkanlegg. Men det var ikke disse segmentene som bar guiding for 2025. Det var golf.
Når DC selv sier at det ikke blir noen nye storskala applikasjoner innen golf i 2025 og at det får direkte konsekvens for guiding og kontrakter da er det ikke jeg som konkluderer. da refererer jeg bare til hva selskapet selv har meldt til markedet.
Poenget mitt var ikke at caset har kollapset, men at man ikke samtidig kan hevde at de er “kommersielt modne nå” når de selv sier at de ikke kan selge mer i år i hovedsegmentet sitt.
“Om et oljeselskap har lekkasje og stans betyr ikke at olje er dødt.”
Nei og på samme måte sier jeg ikke at LNC ikke fungerer … tvert imot.
Det jeg sier er at selskapet Desert Control per nå ikke er i stand til å skalere den kommersielle distribusjonen av LNC innen golf i 2025 og at det får store konsekvenser for tillit, cashflow og kapitalbehov.
Det er forskjell på å si “teknologien virker” og “selskapet er i kommersiell flyt”. Akkurat nå er det tydelig også fra DCs egen kommunikasjon at det sistnevnte ikke er tilfelle.
“Fascinerende hvor mange som blir aktive straks det dukker opp en sky på himmelen.”
Det er nettopp når skyene kommer at det er viktig å snakke ærlig.
Det er lett å være optimist når alt går etter planen, men et selskap som mister guiding og setter hele hovedsegmentet på pause fortjener en realitetsorientert diskusjon.