Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Hvis utfordringene er relativt små og løsninger fremstår svært sannsynlige; Hvor sannsynlig er det at partner x trekker seg fra å gå inn i selskapet?

Vet vi noe vesentlig utover spekulasjoner basert på å tolke setninger fra CEO, om sannsynligheten for at utfordringene er “relativt små og løsninger fremstår svært sannsynlige”?

Hvor konkret er denne partneren som dere snakker om skal inn på eiersiden? Har dette vært kommunisert i børsmeldinger eller kvartalspresentasjoner?

Eller er det kun spekulasjoner på forum?

Vel, han skisserer at løsningen er en kombinasjon av hyllevare produkter og opplæring.

Det betyr ikke at problemene nødvendigvis er små eller løsningen ukomplisert, men det høres ut som at de er godt på vei til noe som vil være levelig. Og dette vil bare være første løsning. Tipper de vil ha fokus på noe bedre til versjon to og tre.

For øvrig skrev han følgende i eposten til meg :
“… trying to use the outcomes as learning events to improve for future applications”
Mao virker det som han ser for seg at denne stansen innen golf er forbigående

2 Likes

Takk for at du deler slik informasjon her. Når det gjelder det som er kommet av informasjon i børsmeldinger, forstår jeg ikke at de formulerer børsmeldingen slik de gjør dersom de har grunn til å tro at problemene er små og ukompliserte å løse, med mindre de ønsker en lavere kurs av en eller annen grunn. Jeg ser ikke logikken der, og når jeg ikke ser det logiske, og 1 pluss 1 ikke ser ut til å være 2, da blir jeg bekymret, for da er alle muligheter åpne i mitt hode, og det betyr risiko. Men mulig det bare er meg og min personlighet som tar over da … Det er nok det sistnevnte. Jeg er ikke helt frisk i hodet etter at jeg begynte nedtrapping av Lyrica, så har både hodet og ryggen blitt et problem. På forum vet man jo aldri om folk er friske i hodet. Jeg har i hvert fall vett til å gi beskjed. Ta alt fra meg med en klype salt. Men jeg skal trade i hvert fall. Blabla. :slight_smile:

For meg selv er spørsmlet mer om jeg skal nøye meg med å daytrade, eller om jeg skal ta en litt mer langsiktig post. Jeg har egentlig lyst til å gjøre det sistnevnte på et eller annet tidspunkt, kanskje nå, kanskje senere, fordi jeg liker hva selskapet driver med, det er positivt for jorden og menneskene.

Edit: Dette med “jorden og mennesken”, vel, det gjelder ikke golfbanene da, det dreier seg bare om rikinger som har usunne verdier. :slight_smile:

Ikke umulig at ny CEO av natur er ekstremt transparent og forsiktig i sine uttalelser, og ikke vil love eller signalisere for mye.

Men det vi trenger er nyheter og avklaringer.
Som jeg skrev til en annen, så driver vi spår i de samme tebladene nå ved å snu de frem og tilbake mange ganger.

2 Likes

Fikk også bekreftet i mail fra CEO at de ikke har grunn til å tro at feilen er knyttet til production unit. For min del var det en grei avklaring, for det ville vært mer problematisk. De har ikke sagt noe annet heller, men var for å unngå eventuelle misforståelser knyttet til dette med secondary equipment.

Er vel spekulasjoner basert på samarbeid med relevante partnere (siemens og syngenta), reklamering for lnc (siemens), tilsynelatende to ledige styreplasser, at dette er enheter som investerer i selskaper ala DC, andre samarbeidspartnere (Soyl, SDC) og at selskapet tilsynelatende tar kapitalsituasjonen med betydelig ro.

Men er jo spekulativt og risikoen er sikkert til stede frem til videre finansiering er klargjort. CEO og styret sitter vel også godt lastet med aksjer.

Ok takk. Tviler på at de tar kapitalsituasjonen rolig. Den begynner å bli prekær.

1 Like

The Board is actively evaluating funding
alternatives and strategic partnerships to secure additional resources as needed. This may include potential equity financing, grants, and cost-optimization measures to extend the financial runway and enable execution of the long-term growth plan. In conjunction with these evaluations the Board may also assess other strategic alternatives to enhance shareholder value.

Q2 blir spennende.

Poenget er at det fremstår som tjenesteforsømmelse om de henter penger på vanlig vis nå da de kunne gjort for lenge siden til høyere kurs. Viser det seg derimot at de faktisk gjør det med en så erfaren CEO så er det bare å legge seg flat og eventuelt kaste korta på fravær av tillit i fremtiden.

3 Likes

Det klages på tidspunktet for kapitalinnhenting i nesten alle selskaper. Spesielt der det plutselig haster. Og det gjør det for DC. Likviditeten holder til okt/nov med dagens takt.

Tipper Arctic Securities har et mandat.

1 Like

Stemmer ikke. Les deg opp om du lurer på hva det riktige svaret er.

De har vel penger til ut august/ september?

1 Like

«Selskapet har tilstrekkelige finansielle ressurser til å dekke planlagt drift frem mot slutten av tredje kvartal 2025. Styret arbeider aktivt for å sikre ytterligere kapital for å støtte videre vekst og langsiktig bærekraft, fremgår det av rapporten.»

Tenker de kan gjennomføre tiltak for å forlenge cashrunway en mnd eller to utover det…

1 Like

Sånne tiltak bærer vel litt preg av panikk og sjelden noe som booster emisjonskursen. Dessuten øker risikoen betraktelig, med mindre de er skråsikre på noen avklaringer som kommer på overtid.

Hadde de hentet penger tidligere hadde de fått kjeft for å ikke vente til senere når de hadde fått mer revenue.

Min erfaring på Oslos Børs er at hovedregelen er at finansiering er trøblete og kommer på tidspunkter som er ukomfortable, og at det alltid er et upopulært tema i disse trådene.
Det største problemet for småinvestorer er at våre interesser skiller seg ganske mye fra storfiskene sine i sånne transaksjoner.

3 Likes

Ikke i dette tilfellet, hvor mer revenue og tom kassabeholdning hadde gått hånd i hånd. Er ikke akkurat som om DC så for seg en eksplosjon av inntekter i H2.