Nydelig at nest største aksjonær har begynt å kjøpe, mens bare småkontoer selger. Er vel Saudi Desert Control bak den kontoen?
Stemmer det. Sterke eiere bak SDC. Skal ikke se bort ifra at de er en del av finansieringen. Selvfølgelig kun spekulasjoner.
Er ikke det bare en samlekonto som inneholder alskens personer og firmaer, litt slik som Nordnet livsforsikring? Da er det vel ikke mye å legge vekt på. Da kan det jo være tilbakelevering av short også.
Ikke mye å legge vekt på hvis det er snakk om småkjøp, men hvis store deler av handelen siste uke er slukt av den kontoen så er det interessant
Nope, ikke samlekonto. Spesifikk konto, og denne ble brukt når SDC/HEART gikk inn for første gang sommeren 2023.
CITIBANK, N.A. - KONTO #443A
Takk for info. Ser det nå, 24k aksjer. Men det er virkelig en samlekonto, den kontoen har kjøpt aksjer fra en lang liste selskaper på Oslo børs, og gjør det daglig, så det er mange forskjellige eiere bak kontoen, og det er ikke sikkert det er de samme som kjøpte i Desert Control tidligere.
Det er en nominee konto, tror vi med sikkerhet kan si at det trolig kun er en eller to aktører bak den kontoen i DSRT.
Tror nok ikke utenlandske småsparere står i kø for å investere i DSRT.
Det var også den kontoen som kjøpte flere millioner aksjer i desember og januar
Kort vei opp igjen hvis retail snur. Fremdeles ingen selgere av betydning ifølge aksjonærlistene nå som Altitude er ute.
Kommer sikkert en mld snart om at probleme er fikset og back in business.
Jeg savner litt kritiske røster her, at det ikke er så mange av dem, gjør meg mer skeptisk.
Det fremstår som du har like mye grunnlag for å skrive ovenståedne, som å skrive: “Det kommer sikkert en mld snart om at det blir en emisjon med 35% rabatt fra dagens kurs”.
Risiko er vel åpenbart eller burde være det? Derfor har jeg selvsagt ikke en stor andel av det jeg investerer i DSRT. Men oppsiden kan være dertil stor om ikke worst case scenario med vanlig grisete contemplated placement skjer. Du savner kritiske røster, men er vel ikke så mye mer å si? Som sagt, er jeg 100% inneforstått med at dette kan bli grisete, men selskapet går uansett ikke konkurs. Med andre ord, jeg er villig til å ta risikoen, selv om det kan bety tap. Også kan andre mene det er idiotisk.
Helt uenig. Hvis du leser innleggene fra siste børsmelding er det mange kritiske røster med mange gode risikomomenter( noen dårlige/feil også). Så vidt jeg har fått med meg har ingen prøvd å bortforklare siste infoen og det er konsensus på at tidspunktet var veldig uheldig. Graden av alvorlighet på meldingen er subjektivt og har blitt diskutert godt.
Uten at jeg skal utgi noe detaljert om samtaler jeg har med selskapet, så har de sagt at de forventer å løse problemene raskt og ettersom de meldte om problemene så bør de også melde at de er løst.
Min personlige mening er at meldingen fremstår som veldig overdrevet og dårlig formulert. Det er snakk om en svært liten del av den totalt påførte LNC hvor det har oppstått problemer og problemene skylder slik jeg leser det sprinkelanlegget eller distribusjonen av produktet, ikke produktet selv.
Da forstår jeg ikke hvorfor de trakk guidingen, det fremstår ikke logisk for meg.
For å følge opp den, så har jeg også fått bekreftet av CEO at problemet kun vil gjelde enkelte anlegg (feks det som woodland har og den banen som gjelder PGAW i denne sammenheng), mens feks anlegg Oasis har vil gå fint. Med andre ord avdekker nå DSRT hvilke anlegg som kan gi denne utfordringen og ikke. Da kan man implisitt si at når de har løst ufordringen med Woodland, så har de samtidig løst utfordringen med alle andre som måtte ha tilsvarende anlegg.
Det kan ha med at de ikke ønsker å starte nye prosjektet før de har mitigert risikoen for at noe slikt oppstår igjen. Selv om det er early days og man kanskje kan forvente at det kan oppstå problemer så er det ikke optimalt.
Ikke legg så mye vekt på guidingen i beløp. Det var snakk om lommerusk. Sikkert mange som solgte i panikk når de trakk guiding uten å ha satt seg inn i hva det faktisk var.
For et lite selskap som dc med svært begrensete ressurser/personell, så vil det være galskap å gi gass med kjente og pt uløste utfordringer. Typisk nok vil det oppstå følgefeil, eller nye feil, og da stopper alt hos Dc.
Så at de inntar en forsiktig holdning er fullt forståelig ( og riktig etter min mening) .
Dessuten er selskapets prioritering nå å legge fundamentet for fremtiden.
Derfor må ressursene brukes på:
- ferdigstille ny enhet som blir en gamechanger
- gå grundig gjennom alt av steg og prosesser for påføring innen golf, så risikoen for problemer ved påføring på neste 100 banene reduseres til et minimum
- fokus på ryddighet, kvalitet og ferdigstillelse av partnerskap med partner x