Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

De kritiske røsten sitter ikke i aksjen. Når kursen var 7 kr, så mente jeg det var risiko for emisjon med god rabatt, rundt 4,5kr.

Nå som de har blitt forsinket, så er det enda mer kritisk å få inn kapital og dermed vanskeligere. Om det kommer en emisjon med 50%+ rabatt blir jeg ikke overrasket.

Eneste lyspunkt som jeg ser det er at de blir kjøpt opp. Sist gang jeg var med på noe sånt gikk de effektivt konkurs.

1 Like

Jeg tror du undervurderer muligheten for at Desert har arbeidet med finansiering over lengre tid allerede. Man kan jo spørre seg selv hvorfor de ikke skulle ha gjort det?

Siemens har også en klar egeninteresse i at dette blir kommersialisert, og selskapet befinner seg faktisk i en posisjon nå hvor det er innen rekkevidde.

Det er riktig at risikoen har økt etter den siste meldingen, noe kursutviklingen også reflekterer. Men å konkludere med at det enten ender i 50 % rabatt eller konkurs, kun basert på at de har kort runway, blir for simpelt.

Det kan jo kanskje tenkes at det finnes aktører som ser en strategisk mulighet her, enten fordi de har interesse i teknologien eller fordi dette kan være en gyllen anledning til å sikre seg eierskap i et selskap med betydelig potensial.

Oppsiden, dersom Desert lykkes, er tross alt ekstrem – også for Siemens.

3 Likes

De virker også helt ekstremt avslappet med tanke på finanseringen. Det er litt sånn laid back “slapp av da, pust ut” holdning.
Når en som har jobbet i 30-40 år med nettopp å hente penger, da får man nesten tro han har kontroll.

Men man vet aldri og seff skyhøy risiko når de nærmer seg tomme for cash.

Det er fint mulig å kjøpe opp IP fra et konkursbo. Det må være flere konkurrerende aktører før jeg tror på emi nær dagens kurs.

Det største problemet jeg har med at de skal ha finansiering nesten på plass er at de har mindre enn 12 mnd med finansiering. Det er et kjempestort rødt flagg. Jeg tror ikke jeg vet om et eneste slikt selskap som ikke har gått konkurs, tatt opp dødsspirallån eller emi med stor rabatt. Noen her som har?

Her er mannen som taler i mot deg:

Managing DirectorManaging Director
Ithaca MarineIthaca Marine mar. 2018 - Nå · 7 år 5månedermar. 2018 til dags dato · 7 år 5måneder Stamford, ConnecticutStamford, Connecticut

• Ithaca owns and operates vessels engaged in the international trade of dry bulk cargosIthaca owns and operates vessels engaged in the international trade of dry bulk cargos

• Stamford Health-logo

Chairman of the BoardChairman of the Board
Stamford Health · DeltidStamford Health · Deltid okt. 2018 - Nå · 6 år 10månederokt. 2018 til dags dato · 6 år 10måneder Stamford, Connecticut, USA · På kontoretStamford, Connecticut, USA · På kontoret

• “Stamford Health is an $1.1 Billion health system comprised of Stamford Hospital (a 305-bed, Level II trauma center and academic hospital) and Stamford Health Medical Group (200+ physicians across 30+ medical and surgical specialties). Stamford Health employs over 3,800 employees and annually cares for ~180,000 unique patients, as well as exclusively collaborates with Dana Farber Cancer Center, Hospital of Special Surgery and New York Presbyterian to deliver leading cancer, orthopedic and cardiac care to lower Connecticut.”“Stamford Health is an $1.1 Billion health system comprised of Stamford Hospital (a 305-bed, Level II trauma center and academic hospital) and Stamford Health Medical Group (200+ physicians across 30+ medical and surgical specialties). Stamford Health employs over 3,800 employees and annually cares for ~180,000 unique patients, as well as exclusively collaborates with Dana Farber Cancer Center, Hospital of Special Surgery and New York Presbyterian to deliver leading cancer, orthopedic and cardiac care to lower Connecticut.”

• Co- Founder and Partner

Co- Founder and PartnerCo- Founder and Partner
Thomas, McNerney & Partners · HeltidThomas, McNerney & Partners · Heltid jan. 2001 - des. 2022 · 22 årjan. 2001 til des. 2022 · 22 år

• I co founded this $600 million, health care focused, private equity firm after leaving Warburg Pincus. We invested only in biotech, medical devices, diagnostics and services to those sectors across start ups, growth capital and buyouts. Representative portfolio companies include InnoPharma, Inc., Auspex Pharmaceuticals (ASPX), Celator Pharmaceuticals (“CPXX”), Oestobiologics, CAS Medical (“CASM”), Galil Medical and Torax MedicalI co founded this $600 million, health care focused, private equity firm after leaving Warburg Pincus. We invested only in biotech, medical devices, diagnostics and services to those sectors across start ups, growth capital and buyouts. Representative portfolio companies include InnoPharma, Inc., Auspex Pharmaceuticals (ASPX), Celator Pharmaceuticals (“CPXX”), Oestobiologics, CAS Medical (“CASM”), Galil Medical and Torax Medical

• Warburg Pincus LLC-logo

PartnerPartner
Warburg PincusWarburg Pincus jan. 1989 - jun. 2000 · 11 år 6månederjan. 1989 til jun. 2000 · 11 år 6måneder Delstaten New York, USADelstaten New York, USA

• Health Care Private Equity Group - Partner responsible for Pharmaceutical, Biotechnology and Medical Devices investments spanning start ups, growth capital and buyouts. Portfolio included companies such as The Medicines Company{“MDCO”), Nexstar Pharmaceuticals (“NXTR”), Oxford GlycoSciences , Xomed Surgical (XOMD"), and Wright Medical (WMGI)Health Care Private Equity Group - Partner responsible for Pharmaceutical, Biotechnology and Medical Devices investments spanning start ups, growth capital and buyouts. Portfolio included companies such as The Medicines Company{“MDCO”), Nexstar Pharmaceuticals (“NXTR”), Oxford GlycoSciences , Xomed Surgical (XOMD"), and Wright Medical (WMGI)

• Goldman Sachs-logo

Vice PresidentVice President
Goldman SachsGoldman Sachs sep. 1983 - jan. 1988 · 4 år 5månedersep. 1983 til jan. 1988 · 4 år 5måneder

• London Fixed IncomeLondon Fixed Income

• Trader

TraderTrader
Philadelphia National BankPhiladelphia National Bank 1981 - 1982 · 1 år

Kan jeg få se CVen din?
Du gidder sikkert ikke å lese dette, men dette kan han Christian, og han har jobbet med dette lenge.
Men som du sier, ingenting er sikkert

Snakk om å ikke diskutere sak, men person.

1 Like

God husk du, VGM: "A cash consideration of NOK 0.95 (the “Offer Price”) will be offered for each Share. The Offer Price represents a premium of 73% compared to the closing price yesterday and 57% compared to the 30-day VWAP. "

Flott at du også har fått med deg at det er risiko i DSRT. Tror det har blitt nevnt før riktig nok.

Er ganske relevant da, erfaring og kompetanse. Ikke bli lei deg, jeg ser dine argumenter og er helt enig at noe sånt som du beskriver kan komme, men at du ikke åpner opp for at det finnes flere alternativer enn kun dette ensidige sporet, da må man bruke verktøy. Dsrt virker ikke å være i en krise situasjon alla Dolphin, synes du det? For om du mener det så kan vi først diskutere det premisset.

Så 43% rabatt? Vet ikke hvor godt eksempel det er. :see_no_evil:

Du klarer ikke holde person ute fra argumentene dine. Helt klart et kvalitetsstempel.

Du kommenterer ikke inlegget, men at jeg kommenterte deg som person. Det var ikke deg som person, men for å vise et poeng. Det var retorisk, jeg skal selvfølgelig ikke se CVen din og den er irrelevant. Trodde du så den. Men hvis du ikke klarer å svare, så stopper vi heller her.

Tror vi heller kan stoppe her, når det presteres å bruke begrepet rabatt.

Joda, det kan sikkert bli en annen løsning, men jeg tror ikke det skjer.

Helt fair det, pga det fundamentale ser forferdelig ut og at det er ingen som kan ha interesse i å ta i dette produktet/selskapet?

Du ser ikke at 57% av 30 dagers VWAP er en rabatt? Det tilsier at kun de som var med rett før emi tjente på det, alle andre ble kraftig utvannet.

Nei, med utgangspunkt i at de ikke har fikset finansiering mer enn 12 mnd før de går tomme og nå har blitt forsinket med det første kommersielle produktet sitt.

Den siste kan du stryke, for den kom etter du annonserte konkurstilstander og krise emi. Den første er i så tilfelle, syltynn.

Det medfører ikke riktighet.
Første kommersielle salg var til Limoneira (sitroner) og der kan det komme nye ordrer om ikke lenge.
I februar i år behandlet de 9000 av 250 000 trær hos Oasis dates (dadler), og planen er å behandle de resterende 241 000 trærne farm for farm

1 Like

Jeg gjentar, tenker vi avslutter der når du fremdeles ikke forstår dette og bruker rabatt. Premium er engelsk og betyr premie. Skjønner at den ble pinlig for deg.

Personlig mening. Vær forsiktig med å tolke CEO fordi du har snakket med han noen ganger eller sendt noen e-poster. Jeg kjenner han ikke og vet ikke hva han har gjort tidligere, men generelt. Spesielt i den situasjonen selskapet er i nå. Det finnes flere eksempler på CEOs som direkte lyver/snakker usant/forsøker å beskytte selskapet innenfor loven og av og til utenfor lovens rammer (og igjen snakker ikke om Desert CEO). Har man noen gang hørt en CEO snakke ned sitt eget selskap før de til slutt må? Bortsett fra Musk med «stock prize is too high», så kommer jeg ikke på noen.

Hadde denne oppdateringen selskapet kom med vært en bagatell som enkelte her påstår så hadde aksjekursen hentet seg inn på den uken markedet har hatt på å fordøye meldingen. I alle fall noe. Det har ikke skjedd og kursen er ned 30 % etter melding. De største aksjonærene sitter fordi de ikke kommer seg ut uten å gruse kursen. De tenker nok også alt eller ingenting. Men hvorfor plukker ikke de største aksjonærene her? Og da mener jeg alt som selges, ikke noen få tusen.

Så er det noen på forumet som påstår de kjenner selskapet godt. Men fasit er nesten -90 % fra topp. Kanskje du ikke kjenner selskapet så godt som du tror.
Regnskapet lyver ikke. -22mil q1, 43mil cash, 1,59m inntekter. De har trukket guiding.
Så får man håpe på at de kommer med noe uventet, men hvor stor sannsynlighet er det for det?

Hvis man har tro på at desert skal til 30kr på sikt. Hvorfor ikke vente til det finansielle er løst og så kjøpe. Det handler om at man er redd for å gå glipp av noe. Det er det som fører til at de fleste taper i markedet. Man er også ofte for tidlig inn i selskaper som aldri blir noe av.

Så siste. Hvis dette forum skal ha noen verdi så må man kunne i større grad være åpen for innlegg som går mot mengden. Netromo og Christian har bidratt med gode og velformulerte innlegg, men de blir møtt på en helt annen måte enn de som har positive innlegg.

11 Likes