Personlig mening. Vær forsiktig med å tolke CEO fordi du har snakket med han noen ganger eller sendt noen e-poster. Jeg kjenner han ikke og vet ikke hva han har gjort tidligere, men generelt. Spesielt i den situasjonen selskapet er i nå. Det finnes flere eksempler på CEOs som direkte lyver/snakker usant/forsøker å beskytte selskapet innenfor loven og av og til utenfor lovens rammer (og igjen snakker ikke om Desert CEO). Har man noen gang hørt en CEO snakke ned sitt eget selskap før de til slutt må? Bortsett fra Musk med «stock prize is too high», så kommer jeg ikke på noen.
Hadde denne oppdateringen selskapet kom med vært en bagatell som enkelte her påstår så hadde aksjekursen hentet seg inn på den uken markedet har hatt på å fordøye meldingen. I alle fall noe. Det har ikke skjedd og kursen er ned 30 % etter melding. De største aksjonærene sitter fordi de ikke kommer seg ut uten å gruse kursen. De tenker nok også alt eller ingenting. Men hvorfor plukker ikke de største aksjonærene her? Og da mener jeg alt som selges, ikke noen få tusen.
Så er det noen på forumet som påstår de kjenner selskapet godt. Men fasit er nesten -90 % fra topp. Kanskje du ikke kjenner selskapet så godt som du tror.
Regnskapet lyver ikke. -22mil q1, 43mil cash, 1,59m inntekter. De har trukket guiding.
Så får man håpe på at de kommer med noe uventet, men hvor stor sannsynlighet er det for det?
Hvis man har tro på at desert skal til 30kr på sikt. Hvorfor ikke vente til det finansielle er løst og så kjøpe. Det handler om at man er redd for å gå glipp av noe. Det er det som fører til at de fleste taper i markedet. Man er også ofte for tidlig inn i selskaper som aldri blir noe av.
Så siste. Hvis dette forum skal ha noen verdi så må man kunne i større grad være åpen for innlegg som går mot mengden. Netromo og Christian har bidratt med gode og velformulerte innlegg, men de blir møtt på en helt annen måte enn de som har positive innlegg.