Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Kurs på 5.22kr nå, går som en kule. Synd jeg ikke hadde cash og kunne handle mer når det haglet inn med advarsler

Portefølje uten mer spesifisering er alt du har av investeringer, som man kan lese ut av det andre alternativet. Cash, fond, aksjer.

Kjør på DSRT!

Kunne kanskje verdt en idé å nevne det for selskapet for å se om de kan gjøre noe med det. Ser han ene fra Arizona kommenterte nå hvorfor de ikke bruker ekte bilder heller?

Og det er ikke akkurat hvem som helst som etterlyser ekte bilder av at LNC virker:

3 Likes

Tallene etter 44 stemmer, hvis riktige, vitner ikke akkurat om stor forelskelse.

@Hardox
Hvis vi først skal konspirere litt og agendaen hans var å få ned kursen for så å rette en emisjon mot seg selv og venner.
Ville det ikke da vært smartere å unngå den diffuse “midterm”-oppdateringen, og heller kun fremskyndet kvartalsrapporten, også fokusert på de operasjonelle utfordringene og utsatt guiding i selve rapporten. På den måten kunne emisjonen blitt forankret i rapporten, og gjort mer legitim – både i timing og innhold.

Slik det nå er gjort, med først å få ut det negative (bad news), og deretter fremskynde Q-rapporten, så virker det mer som om at de ville ha ut dårlig nyheter før rapport og at de faktisk ønsker å rydde opp i usikkerheten først, for så
å fokusere på positive elementer i rapporten og så legge til rette for en mer informert og tillitsbasert kapitalinnhenting. Nå skaper man jo også en forventning om at kvartalsrapporten vil inneholde mer konstruktiv informasjon – eventuelt også en plan for finansiering som allerede er under forberedelse, og som de må vente med å offentliggjøre til Q-rapporten er sluppet, i tråd med MAR-regelverket.

Alle vet at selskapet har jobbet med finansiering i lang tid, så at noe kommer, er det vel ingen tvil om.

2 Likes

Lite kommentarer på den fine utviklingen på fredag. Løsner fort når engstelige småsparere snur når de skjønner at meldingen ikke var så veldig katastrofe. Sikkert noen som lurer på hvorfor kursen fortsetter å holde seg ok nok og til og med snur opp. To grunner jeg kan tenke meg er at mange har kontaktet selskapet og fått den samme betryggelsen som mange andre, at man forventer at dette blir løst raskt. Det andre som er viktig å være klar over og som gjør DSRT veldig attraktivt (sett bort fra giga marked) er at de er asset light. Når det løsner kommersielt om forventet kort tid, så er det asset light business modell. Det kreves lite capex for å skalere og få store inntekter. Dette igjen er veldig attraktiv for investorer. All grunn til å gå inn i den kommende uken med en god følelse og videre oppgang.

1 Like

Ikke så lett å forstå kursbevegelsene i denne aksjen

Er vel ganske lett å skjønne at det foregår et naturlig spill mellom det halvfulle og halvtomme glasset. Og at det finnes nok av grunner til å selge på disse nivåene. Var vel gjerne noen også som prøvde å få i gang en aldri så liten pump før helgen uten at man kan kategorisere dagens bevegelser som den klassiske dumpen.

Det får man sannelig håpe

3 Likes

Fredagens kjøp kan vanskelig kalles en pump…volumet var for stort….

Avhenger vel av om det var reelle (legitime) kjøp eller ikke. Som det meget mulig var, men sikker kan man aldri være.

Her kan man fort våkne opp til en dumping emisjon, varsomhet kreves!

Takk for advarselen​:+1::blush:

1 Like

Jeg har ikke gode nok grunner til å ilegge James konspi-hensikter for å utelukkende berike seg.

Poenget mitt var at man ikke skal stole blindt på management, hvert fall ikke disse karismatiske «selgerne» som lover og lyger på tidsestimat og inntekter etc.

Selv om James har ærlige og gode langsiktige perspektiv, kan han lett komme unna med å være litt opportunistisk og overdrive en operasjonell bommert, nå som selskapet har en uavklart finansiering.
Kan dårlig Q2 rapport og uhellet skyldes på forrige ledelse? (Siste skjellett ut av skapet før det snur)

Med PE bakgrunn har han sikkert gjort ekstremt fordelaktige dealer før, med nok midler til å ta et solid jafs i neste emisjonsrunde, før en industriell partner slippes inn eller kjøper selskapet.
Han vil uansett fremstå som en hedersmann hvis selskapet selges for 5-10x.

Selvfølgelig kan man aldri være helt sikker, men jeg anser det som svært usannsynlig at James har intensjoner om å opptre opportunistisk eller manipulere situasjonen til egen fordel.

Du kan jo høre gjennom Q1 presentasjonen da, vitner ikke veldig mye om en person som vil han ned kursen, åpen, fokusert på strategi og verdiskaping. han svarer også villig til aksjonærer. Så kan jo alt dette være en ulv i fåreklær, men ikke noe historikk som tyder på dette.

Det scenarioet du spiller opp her vil jo totalt ødelegge selskapet, tillit til investorer og tillit til kunder og ødelegger dermed sine egne verdier. Man vil ikke bli sett på som Zentih energy eller annet Jalla. Jeg tror heller ikke han vil sette sitt rykte og omdømme på spill, med bakgrunn fra Goldman Sachs og Warburg der omdømme og langsiktig troverdighet er nøkkelfaktorer så har han dette i ryggmargen. Tillit har alt å si.

De jeg har vært i kontakt med som er tett på selskapet, forteller meg at James er en profesjonell aktør som fokuserer på selskapets fundamentale utvikling fremfor kortsiktige kursbevegelser. Men dersom Plan A og Plan B for finansering skulle mislykkes, så kan det jo fort være at det blir rettet emisjon til største aksjonærer, men jeg tror ikke han legger finansieringsplanen de har jobbet med lenge til side, for nå ser han en mulighet til å legge en annen plan som vil robbe resten og kanskje heller ikke fungere. At de fikk noen operasjonelle problemer er langt unna at dette er en bevisst strategi fra hans side for å presse ned aksjekursen eller utnytte situasjonen.

Uten konkrete bevis for at James agerer som en «raner» eller driver med uetisk praksis, mener jeg det er urimelig og meget spekulativt å tillegge ham slike motiver. Hans handlinger og kommunikasjon tyder på et genuint ønske om å realisere Desert Controls visjon om å bekjempe ørkenspredning og vannmangel, til fordel for seg selv og alle aksjonærer.

Jeg synes fortsatt det er en veldig merkelig måte å gjøre det på om målet hadde vært å få ned kursen, ville aldri sendt ut den meldingen før rapport for så å flytte frem rapport. Gir null mening for meg. Hadde heller kjørt full fokus på problemer i Q rapport og sendt ut en emisjonsvarsel i etterkant pga de sliter med å få tak i strategisk partner, eller noe i den dur.

2 Likes
1 Like