Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

1 Like
3 Likes

Opp i mot market cap på 270 millioner på kurs 5 så er det ikke så veldig mye aksjer som er omsatt noen dager egentlig, både på vei ned og på bouncen:

Det man ikke ønsker å se som long etter en sånn heistur ned som dette er en dead cat bounce, longs vil ønske å se aksjen opp igjen over 5,6 og helst 6+ så fort som mulig.

2 Likes

Citibank kontoen øker med over 50 000 aksjer på de siste listene.

Mulig de gjerne skulle kommet inn sterkere på eiersiden gjennom det som foregår, men holdes utenom?

Og da kjøper de istedenfor mer i markedet?

Hmm… merkelig, araberne har kanskje ikke pratet med Chrisian enda.

Ja, bare ned 40% :crazy_face:

1 Like

Du får ringe de😊

6 Likes

Veldig bra med slike regnestykker som Orn setter opp, som viser besparelser av vannet.
Andre steder som feks Las Vegas vet jeg de resirkulerer avløpsvann fra husholdninger og sender tilbake til Lake Mead, dette fordi vann er blitt ekstremt lite av og dyrt.
Det jeg håper og tror kan skje er at slike regnestykker som Orn setter opp får myndigheter på slike steder til å kreve bruk av LNC og lignende.

Fra ChatGPT:
I Las Vegas er vann ekstremt verdifullt – og byen bruker omfattende prosesser for å sørge for at nesten alt innendørs forbruk blir resirkulert. Her er en oversikt over hvordan dette fungerer:

:droplet: Resirkulering av avløpsvann

0-1Nesten 99 % av alt innendørs vann — fra dusjer, vasker og toaletter — blir samlet inn, behandlet og returnert til Lake Mead via Las Vegas Wash, og gir såkalte return-flow credits. Det betyr at hver gallon som resirkuleres gir lov til å ta ut en ny gallon fra innsjøen uten å overskride tildelingen  .

587-0Bare ca. 40 % av alt vann i regionen brukes innendørs, og nesten alt dette blir resirkulert  .

4 Likes
3 Likes

Som et helt vanlig avløpsrenseanlegg altså.

Ja:-)
Men enkelte steder er de mer viktig en andre:-)

Orn buller water savings

Angående kvartalsfremleggelse neste uke… Er det noe som tyder på at de skal overaske positivt? Dvs: høyere inntekter enn forventet / lavere kostnader? Hva er forventet cash posisjon? (beholdning ut august/sept?)
Er det avklaring av den operasjonelle tabben og/eller finansiering med industriell partner som er de store triggerne?

Nei, inntektene er jo ikke på plass ennå, og kostnadene forsvinner heller ikke som ved et trylleslag, tror jeg. Kanskje bortsett fra de 6 millioner i finanskostnader som var knyttet til noe valutagreier. Jeg regner med at vi snart får en tydelig oppklaring på hva som har skjedd, og hvor lett det lar seg løse.

Jeg ser ikke på dette som en feil som vil hindre videre skalering i golf, men snarere som noe de vil lære av. Naturlig nok har skaleringen blitt utsatt til de er helt sikre på hva som har skjedd og at løsningen fungerer.

Det virkelig store spørsmålet her er hvordan man løser finansieringen. Dette tror jeg er en nerve i hele selskapet, og avklaring vil bidra til å skape stor trygghet. Med den erfaringen James har, tror jeg han har stålkontroll på dette.

De som håper på å delta i en emisjon med rabatt i markedet, tror jeg vil bli skuffet. Hvis planen var en retail-emisjon, kunne de ha gjennomført flere emisjoner allerede, de har hatt flere positive meldinger de kunne bruke, oppdatert analyse og James kan dette så den hadde han satt i god tid der man hadde god synlighet til runway. Jeg har null tro på en emisjon rettet mot retail, men mistenker at det ligger en helt annen plan bak.

1 Like
Neppe noe du kommer til å like

Tipper det kommer en helt vanlig contemplated emisjon med bookbuilding, med en høy grad av garanti og pro rata deltagelse fra key investorer, og at den blir satt på ca kr 3 på bakgrunn av informasjon fra Q2, så holder meg unna her.

2 Likes

Vi får se:)

Er på linje med Sparegrisen her, men tror emisjonspris blir sør for kr 3 pr aksje.