Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Poenget er at situasjonen har ikke oppstått i et vakuum. Blir fordummende å kun fokusere på her og nå. En eventuell partner som er på vei inn vil ha startet diskusjoner fundert i et helt annet virkelighetsbilde. Derav hvorfor det blir for enkelt å bare anta at en større aktør i form av industriell partner skal agere som noen kyniske slimåler med ønske om å skvise sitronen mest mulig. Som ikke akkurat er oppskriften heller for happy ever after. Styret og CEO er ikke imbesile.

1 Like

Vi har fasit innen et par måneder, så får vi se hvem som bytter nick.

2 Likes

Ingen grunn til å bli overopphetet tone her. :slight_smile: Det finnes to forskjellige syn på situasjonen, fasiten kommer innen noen uker/måneder.

Men håper longs ihvertfall innser hvordan caset ser ut:

1. Kassen nesten tom.
  2. Minimal inntekt.
  3. Tidligere CEO fikk nylig sparken.
  4. Operasjonell hiccup.
  5. Minimal omsetning i aksjen i markedet.
  6. Aksjekursen ved all time low nivåer.
4 Likes

Situasjonen er ikke ulik andre selskaper på børs som har sakte men sikkert kommet i kapitalskvis. Vi vet ikke noe om hva som er diskutert av løsninger. Antagelig har de hatt følere ute allerede.

Noen klarer å redde seg inn gjennom rettede emisjon mot større aksjonærer - til lave priser. Andre kjører full contemplated issue med tegningsretter - og lave tegningskurser på nye aksjer. Noen får til et dødsspiral lån med tøffe konverteringsvilkår.

Noen få blir reddet av partnere/storaksjonærer - uten nevneverdig utvanning. Jeg kommer ikke på noen slike i farta.

Du kan også ta med at noen får inn industrielle til premium, er faktisk også et alternativ. Eller rettet mot største aksjonærer til smal rabatt.

Er vel dekket i min siste setning - “uten nevneverdig utvanning”…

Han fikk ikke sparken. Og Roar Husby ble ikke kastet ut av styret.
OKS, sammen med James og styret, var med på å utforme dette som en del av en større plan.
Han vil sitt beste for sine sparepenger også vet du:)

3 Likes

Det eneste som strengt tatt har blitt verre er antall kronasjer på konto. En forventet utvikling, åpenbart. En ordinær emisjon burde vært gjennomført i god tid før man er bankerott. Lenge før man fikk visse utfordringer med påføring av LNC. At DC er et selskap med suicidale tendenser står ikke til troende sett i lys av det fundamentale bildet. Selskapet gjennomførte en svært grundig prosess i forkant av den foregående kapitalinnhentingen. Som ble gjort til premium pris. Graden av enkle, lettvinte antagelser blir i overkant høy.

3 Likes

Denne må strykes.
Rett skal være rett.

2 Likes

Det har med forelskelse å gjøre tror jeg. At dette er så bra at det ikke kan feile osv.
Sannheten er at kursen er på 4 tallet, de har akkurat meldt om problemer med de ytterst få early adopters casene og de har snart ikke penger igjen.

1 Like

Er man positiv til aksjen er man forelsket og har ikke gangsyn. Herregud Netromo, du bedre enn dette.

Svaret er nok ofte ja på det spørsmålet @jobbis, man klarer ikke se det med objektive øyne

Jeg håper bare dere ikke investerer slik dere vurderer risiko :stuck_out_tongue:

Jeg ga tommel opp til denne :

Jeg ser kun på fakta, jeg har sagt hele veien at jeg vurderer risikoen som høy, men det er en risiko jeg er villig til å ta, basert på kunnskap jeg har tilegnet meg, basert på fakta og ikke følelser. Fakta burde gå begge veier foresten, man har null innsikt i selskapet, det er overraskende lite faktisk. Jeg mener man bommer om man kun ser på tall her.

Jeg håper du får rett - men tror du får feil…

Ja, merkelig at du liker en stråmannsargumentør, trodde du var bedre.

Jeg er åpen for at du har rett, tror du har feil basert på infoen jeg har, ingenting annet.

Ah, ok. Vanskelig å være uenig i den.

Hvor 90% finner løsninger før kapitalskvisen inntreffer. Som er poenget her; utfordringer oppstår ikke i et vakuum. Det er gjerne en grunn til at selskaper ikke lykkes med å innhente kapital. Eierne av Saudi Desert Control har kjøpt 3 mill aksjer siden desember i fjor. For å billedliggjøre at det finnes kapital. DC er ikke et selskap i noe som er i nærheten av en krise hva det fundamentale angår. At de ikke skulle klare å innhente nok penger sett i det perspektivet, med en CEO, tidligere styremedlem og største eier som tildels har viet sin karriere til nettopp den biten, vel… det står virkelig ikke til troende.

3 Likes