Ja, vi får se. Time will tell som man så fint sier:)
Nettopp og når man ikke har hørt noe, så vet man jo hvorfor.
Min erfaring er at det er mye vanligere at man hører rykter om en emisjon enn om det er en industriell aktør på vei inn.
Dette er jo blant annet for at der er ferre aktører involvert enn om det skulle komme emisjon i markedet og at disse forhandlingene skjer ofte utenom markedet, med høy grad av konfidensialitet og er langt mindre utsatt for rykter eller spekulasjoner.
Det er ofte en slags “refleks” i markedet å forvente emisjon når kontantbeholdningen synker. Industrielle investorer, derimot, kommer ofte som positive overraskelser , fordi det er vanskeligere å fange opp tegn på slike dialoger før de annonseres.
Til orientering er jeg enig i det du skriver og har gjort de samme tankene og regnestykket selv.
Har bare ikke tålmodighet til å delta i denne sirkulærdebatten som har foregått her siden børsmeldingen kom.
Men al ære til deg💪
Dette er jo ikke vanskelig, men har full forståelse for at de uten dyp innsikt i selskapet er meget skeptisk. Man skal likevel være svært forsiktig med å prøve å manipulere markedet med konkurs innlegg og emisjon på 1,- krone å slikt når man har så lite kjennskap og innsikt i selskapet. Omdømme og troverdigheten til slike troll vil jo selvfølgelig bli knust for fremtiden da, men blir vel lett byttet Nick.
Heh, har hatt samme nick her siden forumet het funcominvestor
Btw, kan være de får til emisjon på 5 kr, hvem vet, men jeg ser det bare ikke som sannsynlig. Jeg gidder definitivt ikke ta risikoen.
Jeg sier bare uten veldig innsikt så bør man holde seg for god til å skremme med konkurs meldinger. Konkurs her = salg, de har null gjeld. Og da blir det budkrig. Mawarid eller SDC som vinner tror du, Saudi Arabia mot UAE.
Hvis det var duket for budkrig, så antar jeg egentlig at vi hadde sett det over børs. Jeg tviler på at interessen er så stor. Dessuten, har ikke DSRT lisensiert ut teknologien sin der nede?
Jepp, og begge trenger ny enhet utviklet av Siemens og Desert control for å klare å skalere løsningen. De har interesse jo, men fair og tro de ikke har det.
Sdc og Soyl er, som jobbis sier, avhengig av den nye enheten for å oppnå stor suksess. Den er kritisk viktig. Begge vil også nyte godt av videre forretningsutvikling og erfaringer DC gjør seg i USA.
Dette er å spre dødsangst helt uten rot i virkeligheten.
CEO eier 10% av selskapet og vil ikke la det skje.
Dc har en bevist teknologi som gir vannbesparing og økte avlinger. Verden trenger dette. Businessescaset for kundene er godt ved å bruke lnc. Marginen er god for DC.
Bortimot alt av grunnarbeid, piloter og utvikling er på plass nå for at lnc skal blomstre kommersielt.
Derfor vil kapitalbehovet løse seg på en god måte.
Enig i denne. Solgte meg ut på oppgangen grunnet den underliggende usikkerheten, når muligheten for en ok utgang dukket opp. Har lite å forsvare i så måte. Prat om konkurs blir fordummende. Så lite likvid er ikke kapitalmarkedet. DC er et såpass modent selskap med en ditto unik teknologi til at man selvsagt ville klart å hente penger til en betydelig rabatt for x antall måneder siden om det var der skoen trykket. Så får man se. Virker uansett unødvendig å dra strikken så langt. Det endelige svaret befinner seg rett rundt hjørnet.
Jeg har respekt for deres tanker (håp) om en industriell løsning med partnere.
Men jeg reagerer på at dere mener det er fordummende med innlegg som advarer mot konkurs. Dette er unektelig en kandidat. Kassen er nesten tom. De har omtrent ingen inntekter.
Ingen vet hva partnerne tenker. Og ingen vet hvordan markedet tar i mot en emisjon.
Mener du at selskap med fundament som dette ikke får tak i kapitalen de trenger? :
Det ER fordummende når kapitalbehovet har vært på agendaen i lang lang tid. Dette er ikke en krise som plutselig har oppstått grunnet inntekter som har forsvunnet som dugg for solen. At selskapet ville nærme seg tom kasse i H2 har man visst om siden penger ble hentet i 2023. Og nei, DC er ikke et selskap i krise hva det fundamentale bildet angår. I betydelig større grad motsatt. Derav hvorfor man selvsagt ville ha lyktes i å hente penger på et tidligere stadie, med nødvendig rabatt.
Det er en stor fare for at de ikke klarer det, ja. OM de klarer å hente kapital så tror jeg kursen på de nye pengene er kr 1.
Alle selskap som har tom konto er pr def i krise…
Det er en situasjon som har blitt gradvis verre. Hadde de klart å få finansiering på plass til gode vilkår tidligere, så hadde de gjort det. De har ingenting å tjene på at dette trekker ut i tid. At kursen nå er på ATL viser akkurat hvor kritisk situasjonen er.
Hvorfor?
Hvorfor skulle de ikke få tak i kapitalen?
Med det utgangspunktet DC nå har for årene fremover?
Jeg skjønner at det er mye frykt ute og går. Og at mange har brent seg på andre tilsynelatende lovende selskap, men rasjonalet for at Dc strander nå?
Jeg kan forstå det hvis Thomas har en skitten og grådig agenda. Jeg har vurdert det selv som en mulighet og gjort mine undersøkelser om han som person. Det jeg finner, fra flere kilder, tyder ikke på at han er en type som står for dårlige verdier.
I den sammenheng, så kan jeg nevne at jeg har fått to hyggelige svar på eposter fra han de siste par ukene. Ville han gjort det hvis han skulle dolke meg i ryggen om en uke eller to?
Han kan være en hyggelig og flink type. De fleste adm dir i børsnoterte selskaper er det.
Men de rår ikke over 50-60 mill. - som DC trenger å hente i markedet/aksjonærene for kun ett års drift.
Det er idag 53,7 mill. aksjer. Jeg tror antallet minimum fordobles.
Det er feil, de har bevisst unngått emisjon tidligere, de har bevisst unngått grønne lån presentert tidligere pga de har andre løsninger.
Men at selskapet er i dyp krise, dette kan du helt sikkert bedre enn tidligere Vive president i goldman sachs, partner i Warburg Pincus, og med grunnlegger av Thomas, McNerney & partners.
Det er ikke bare fordummende, men tyder på totalt uvitenhet og et forsøk på å manipulere markedet. For dette er så langt på kanten at det kan umulig være seriøst ment.