Fullskala så blir de store, er jo der vi vil og tror vi kommer. Griffin full skala er estimert til 200 mill inntekter, golfbaner 5-10 mill per stk, osv osv.
Blir ikke voldsomt mye penger av akkurat dette. Men det danner et grunnlag. To golfanlegg har gitt grønt lys for fase 2. Finnes 400 golfanlegg som bruker uhorvelig mengder vann, svært dyrekjøpte dråper, for å holde anlegget grønt midt i ørkenlandskapet. Et par early adopters, som kan skilte med grønnere områder og betydelige kostnadsbesparelser, og ballen vil rulle for alvor. Uten behov for annen overbevisning enn jungeltelegrafen. Og dette gjelder alle områder, både landskap og jordbruk. Seigt som fy i starten, stadig økende progresjon etter hvert. Godt hjulpet av et total fravær av konkurrenter.
Som å dunke hodet i en murvegg…
Når mener du kontraktsmeldingene skal begynne å komme ?
Jeg vet ikke hvor mange ganger du har blitt fortalt hva desert guider i forhold til dette, men det begynner å bli en del. Anbefaler å lese transkript av siste q rapporter. Tar ikke lange tiden.
Golf courses What about water?
Water is a significant maintenance cost as well, but not all courses have to pay for it, relying instead on sources such as wells, ponds, creeks and rivers. According to a GCSAA survey, 26 percent of courses buy water, at a 13 percent cost of their maintenance budget. Not surprisingly, water costs vary widely by region. The average national outlay is $107,000 annually, with the most expensive region being the Southwest, where courses spend an average of $238,000 a year.
For vannet alene. Bruk av LNC vil i tillegg spare lønns- og energikostnader gjennom mindre behov for vanning. I tillegg har flere og flere anlegg minsket grøntarealene for å spare vann. Her vil LNC kunne gi en betydelig edge.
.
Blir det bra ROI? Hva koster LNC årlig ?
Forøvrig; du misforstår etter mitt syn fullstendig. Kursutviklingen er ikke en dom på fremtidsmulighetene til Desert Control, men en manglende villighet til å bli med på ferden her og nå i et ruskete farvann på vei mot det forgjettede land. Påvirket av makro, mangel på snarlige åpenbare triggere og en kassabeholdning hvor det ikke tyter ut med penger.
Den grønne bølgen ble drevet av en overivrig villighet til å speide frem i tid. Kunne plukke morgendagens vinnere. Den villigheten er saga blott. Forvitret. Og da blir man i overkant lett straffet på veien mot målet.
Det der og ditt syn på saken forøvrig blir riktig så lenge det blir suksess til slutt. Altså at det begynner å renne inn med kontrakter. Mitt syn på saken er at markedet ikke tror DC får det til når alt kommer til alt. Selv om LNC høres bra ut så er det ekstremt komplisert og utrolig vanskelig å få kundene til å signere på store avtaler. Markedet mener kursen skal være 6 kr nå og hvis selskapet lykkes så er det mot alle odds slik det vurderes nå
With golf courses using between 750,000 and 1 million gallons of water a day in the desert, and with 120 golf courses in the Coachella Valley alone, golf industry officials know they need to both reduce water usage and reinforce the benefits of the usage.
It’s not uncommon for Vegas golf courses to pay $1 million or more a year just for water. Next to labor, water’s the most expensive item in a course’s maintenance budge
Dette markedet Desert skal inn i nå.
Markedet mener egentlig veldig lite om dc.
Interessen lav, knapt omsetning, de som tror på caset er tungt inne allerede, andre vil vente til det er mer konkret før de kjøper osv
Kursen nå er rimelig tilfeldig, et direkte resultat av de veldig få som kjøper/selger. Kursen kunne vært både 5 og 9.
Kommer det en aktør som skal ha mange aksjer, vil kursen gå raskt. Og tilsvarende motsatt hvis noen skal ut.
Jeg kan garantere deg at det er mange proffe investorer som har full oversikt over potensielt spennende og mulige raketter på oslo børs. Særlig de som har falt mellom 70-90% fra topp gjennomanalyseres for evt comeback mulighet.
Helt ærlig - spiller det noen rolle om kursen er 6 eller 9 nå?
Hvis du er usikker på det fundamentale anbefaler jeg deg å gå ut
Sliter du med nattesøvnen? Finn deg en annen aksje
Fortell meg; hvorfor har du egentlig valgt å investere betydelige summer i Desert Control? Fremstår for meg komplett uforståelig.
DC har så langt truffet bulls eye og fått på plass 1 fullskalakontrakt av 1 mulig. Som gir 100% måloppnåelse. Suksessraten mtp de øvrige 19 fase-1 kontraktene, samt de påfølgende som kommer i havn i løpet av 2024, må vurderes fortløpende. Det man også vet er at 3 av 20 er omgjort til fase 2.
DC handler ikke bare om store avtaler. Det er volum som vil gi penger i kassen. Små og store prosjekter om hverandre. Og komplisert? Overhodet ikke. Flunkende nytt er derimot sant. Som er hvorfor TTT. Som det alltid gjør når en ny teknologi skal oppnå markedspenetrasjon.
Når kursen er så til de grader hamret ned og nærmer seg snart ikke noe kurs i det hele tatt omtrent tror jeg det er lurt å ta innover seg at akkurat nå har ikke markedet særlig tro på prosjektet
Makter du ikke annet? Gjemme deg bak kursen heller enn å stå på egne føtter og forfatte meninger som omhandler dine egne tanker og slutninger?
La meg gjenta:
Har generelt ikke noe behov for å være personlig her inne, men det er ganske interessant hvor lite dere tar hensyn til markedet og gjeldende kurs. Hvis selskapet er så til de grader misforstått/feiltolket /undervurdert, hvorfor i huleste heita kommer det ikke flere proffe aktører og bare sluker masse aksjer på disse nivåene.
Er du litt langsiktig er kjøpsmulighet det eneste gjeldene kurs betyr.
Sjelden en god strategi å følge saueflokken på børs Bingo…
Helt ærlig - dc er ikke en aksje for deg. Anbefaler deg å selge.
Svært usikker på om du bør ha noe annet enn fond.