Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Evner faktisk å ha to tanker i hodet. Den fundamentale utviklingen på den ene siden, grad av eksponering målt opp mot rådende forhold på den andre siden. Derav:

Hvorav du klager og jamrer på tråden. Maler noen skrekkelige fremtidsutsikter. Teknologien er ekstremt komplisert og kundene nærmest umulig å overtale. For ikke å glemme at Mr Fasit, markedet, har sementert kursen til et evig bunnivå. Men agere på egne meninger? Overhodet ikke.

Hadde nok håpet på en liten rekyl opp i dag, men nei…her skal det fortsatt slenges ut aksjer på lavt 6 tall….

Blir ikke noe rekyl før de klasker en kontrakt i bordet. Det kan jeg nesten garantere deg
Ser heller ut som veien er kort ned til godt ned på 5 tallet

1 Like

Ja denne tror jeg skal videre nedover på bakgrunn av at Q1 tallene kommer til å vise tap og at videreføringen av cash burnen kommer til å skremme flere. Selv om alle vet hva som kommer i Qs så virker det likevel som noen hadde håp om mer positive tall og likevel selger kursen ned. Inntektene fra Middle east kommer til å være minimale, det samme gjelder nok for Limoneira. Bare å stålsette seg.

Kursen er nå straks godt nedpå 5-tallet.

1 Like

Q1 er 23.05. Du tror ikke det kan ramle inn noen triggere før den tid da?

Har sluttet med tro og håp i DSRT. Selskapet har aldri levert kommersielt/finansielt og det brukes mot dem inntil videre.

Aldri leveret kommersielt? Nettopp fått komersiell kontrakt av en av de største citrus produsentene i USA bare.

7 Likes

3 mill liter LNC i Midtøsten er også en start

4 Likes

Utfordringen med Desert Control per i dag er at man på mange områder befinner seg litt i samme limbo som i fjor, hvor det meste rusler og går i riktig retning i det skjulte, men vi snakker opptrening. Forberedelse til deltakelse i konkurranser. Startskuddet er fortsatt så langt unna at det kun er de med dypere innsikt i caset som vet at DC sakte, men sikkert nærmer seg toppform. At neste år bør kunne bli det store gjennombruddet.

Klarer selv ikke å spotte en eneste trigger med særlig pondus dette halve året. Hjelper ikke på at man ikke lengre får innsikt i hvilke nye piloter som havner i garnet. H2 er håpet at selskapet klarer å synliggjøre hvor mange piloter som har begynt å modne for alvor og som vil slå ut i full blomst det kommende året.

4 Likes

Nei, vi får håpe makro og sentiment snur etterhvert og det kan bygges forventning igjen. Alt av grønt tryner, se bare på Hpur f eks.

Tømmer du deg helt for aksjer nå, @Aaleby eller sitter du igjen med litt?

Ny ATL satt! :exploding_head:

Ja, men i følge fanskaren har det aldri stått bedre til med selskapet. Kursen betyr ingenting.

2 Likes

Hvordan mener du det står til med selskapet fundamentalt?

2 Likes

Uinteressant hva jeg gjør. Hver enkelt må styre den biten etter eget forgodtbefinnende.

Hjelper ikke at det aldri har stått bedre til med selskapet når børsklimaet krever action her og nå.

Helt fullstendig i det blå. De er gode på hausing. Eller det funker jo ikke det heller tydeligvis.

1 Like

Leser du infoen som dukker opp @Bingo123 ? Meldinger fra selskapet? Følger med på kvartalspresentasjoner?

Hvis kursen psyker deg ut er dette feil selskap for deg.

Jeg har sitti stødig, siden notering. Syns det er kjekt å følge med, tilogmed med en GAV på 14 ish. Hvorfor bli helt gale- Matias nå? Folk trenger penger, har dårlig tid… Det har ikke jeg, beleilig nok.

7 Likes

Lempes voldsomt nå, men tas imot også…