Jeg følger med
En del piloter, men helt i det blå slik jeg ser det om de klarer å gjøre det om til kontrakter
Det var voldsomt til kursreaksjon…her er det mange retailers som kaster korta…er vel ikke bare flytting av aksjer dette Aaleby ?
Ser retails ut ja
Nordnet tredje største aksjonær med 2,3 mill aksjer, tipper mange av de kastet i dag.
I teorien kan det være herjing ala det man så i fjor sommer, hvor JP Morgan befant seg på begge sider av boken og styrte kursen dit de ville. Men er nok heller den klassiske ketchupeffekten.
Kurven min renner snart over…
Og småsparerne taper…alt er som vanlig…
Påfyll
Skulle gjerne vært med på «moroa» men må ha skattepenger først…
Slike innlegg ser vi i trådene til alle emisjonsdrevede selskap. Og menigheten blir med hele veien til bunns. Markedet gir klar beskjed om hva de syntes om den fundamentale utviklingen til DC.
Det er jo nettopp meldinger fra selskapet, kvartalsrapporter og annen kjent info i markedet som gjør at aksjen blir dømt nord og ned. Det er infoen som IKKE er kjent, som er jokeren her, da en plutselig forløsning i pilotkonverteringer kanskje kan snu stemningen.
Det er naturen som setter sine begrensninger på dette punktet. Konverteringen går sin gang. Etter planen som ble skissert for over ett år siden. Som er hele poenget her; alt går etter planen. I forventet tempo. Selskapet kan ikke lastes for at investorer ikke har gjort hjemmeleksen. Høsten 2020 ville DC vært en rakett på børsen. I dag finnes det ikke lange nok briller i markedet til at høyrisk unngår stadig press på kursen.
Ikke? Det er en viss tro på AI for tida. Mange vekstaksjer her som går med underskudd, men er høyt verdsatt, f.eks: https://www.dn.no/bors/oslo-bors/aksjer/aksjemarkedet/oslo-bors-aksje-til-himmels-etter-ki-nyhet/2-1-1608430
Og på makronivå går markedet godt for tida.
Ja, det er nok den fundamentale usikkerheten som gjør at Desert Control krakker
Tech/AI går bra, grønn vekst krakker over hele linja
AI er bjellesauen. Uten at jeg ser relevansen til DC eller grønne selskaper generelt for den del, som blir neglisjert over hele linjen.
Når du skrev høyrisk regna jeg med du sikta til alle høyriskselskaper, ikke bare grønne/jordbruk.
Alt som krever enorme omstillinger og skyhøye investeringer krakker.
Det er bortimot unntakstilstand i verden nå
Desert havner ikke i det, men det fundamentale er så usikkert
Siktet bredt, men er ikke ignorant nok til å tro at man kan dra slutninger som favner over absolutt alt og alle. Risikovilligheten er på bånn. Men det finnes selvsagt unntak.
En påstand som du stadig lanserer, men aldri underbygger. Hvorfor?
Markedet er veldig tvilsomme til om de faktisk klarer å lande disse avtalene.