Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Livsfarlig sånne tilfeller, hvor man har investert så mye av seg selv i et case at det er ekstremt vanskelig å ikke ville høste mest mulig av det man anser som en særs gode odds. Til tross for den åpenbare risikoen. Forsåvidt gjeldende i DC også.

Fikk heldigvis skrelt av nok til at det ikke er helt katastrofe. Men ja, oppleves nok særdeles tungt for mange :disappointed: Massesuggesjonens bakrus, for det er ikke tvil om at et felleskap som TI er et tveegget sverd.

4 Likes

Trist med ulti og skammelig hvordan CEO snakker om shortskvis, etc…

Desert er høyrisiko det også, men ikke i nærheten av ulti, imo. Desert har et validert produkt og som nå også er markedsvalidert i markedet av en større aktør. De har lisensiert ut produktet til 2 selskaper. Dette er også en validering av produktet. Vil si risikoen er veldig mye lavere i dsrt og oppsiden også høyere. Ulti er avhengige av partner for å gå videre til fase 3 og ville mest sannsynlig blir kjøpt opp maks 3-4 gangern fra kurs 120,-. Desert kan lett går 20 gangern og mer om de penetrerer markedet, blir en løsning som alle MÅ ha for å være konkurranse dyktig og får statlige kjøpere for å stoppe desertifisering. Men det er selvfølgelig stor risiko i desert og en lang vei å gå.

4 Likes

Validert produkt og null konkurranse er to faktorer som er uhorvelig mye verdt. Og det er ingen tvil om at teknologien fyller et behov, som bare vil bli større og større med årene som kommer. Den mest åpenbare risikoen på kort sikt er kappløpet inntekter vs cashbeholdning, men her er mulighetsvinduet fortsatt stort. Samtidig er sky fort the limit om selskapet makter å forsere dette hinderet på en skånsom måte og samtidig styrer mot å være cash positive i 25/26.

3 Likes

Dette er det som gjør at jeg er forsiktig med å kjøpe mer i DSRT nå, selv om det er en del av meg som kjøpsknappen virkelig kribler for på disse nivåene. Risikoen her er høy, selv om jeg også er med jobbis at DSRT nærmer seg helt validert.

Så får vi håpe det er noe jeg angrer på senere. :joy:

Enig i at cashflow og lave inntekter er den største risikoen pt.

Ja enig at det er første hindrer, men vi vil få triggere før den tid, vi må se at piloter går over til neste fase, vi må se at de får solgt det inn til golf anlegg, vi må se studieresultater fra Arizona. Om dette går veien, tror jeg heller ikke det blir noe som helst problem å hente penger og til høyere kurs. Risikoen er om piloter ikke blir videreført, får ingen salg til golfanlegg, etc…

Og dette gjør limoneira kontrakten så ekstremt viktig og derisker caset.

Hva med dagens kurs i Ultimovacs som er en lav brøkdel av 70-80 Kr? Hvor absurd kan markedet reagere?

Forskjell på hvordan markedet reagerer før og etter pe not met :wink: alle som var investert visste eller burde vite at det kun ville være småpenger igjen om ting gikk ad undas. Markedsreaksjonen i dag er ikke absurd overhodet. Et selskap uten fungerende teknologi er ikke verdt mer enn cash beholdning (selv om Ulti ikke står fullstendig strippet tilbake).

2 Likes

Men vil gjerne se noen saftige innsidekjøp snart fra styret og ledelse. Vil være rart om de ikke synes den begynner å bli for billig til å la være å kjøpe snart, samme hvor mye de har fra før. Vil gi et signal til markedet også. Vi er godt under emisjonskurs nå.

Jeg synes dette er en god beskrivelse av foreliggende situasjon. Det er temmenlig usikkert hvor langt kursen skal ned før det kommer nye triggere. Jeg hadde tenkt å øke min beholdning på 47,000 aksjer, men etter de siste dagers betydelige fall i kursen, synes jeg det ikke virker smart å satse mer nå. Det virker mer sannsynlig at kursen faller enda mer enn at trenden skal snu med et betydelig kurshopp.

Tror mange tenker samme som deg, blant annet meg selv.

Man skal samtidig huske at cash beholdningen er på over 100 mill og mcap under 300 mill. Virker som det er knivfanging som må til for å oppnå volum for selgersiden og da sitter hvert fall jeg stille i båten. Men man begynner å nærme seg attraktive nivåer, imo.

1 Like

Kan godt falle til 3,- denne, men kan godt doble seg over natten også. Er man langsiktig og tror selskapet lykkes, så er det uansett er veldig godt kjøp her.

OKS er i Arizona nå. Han drar vel ikke dit kun for å ansette et par selgere for å serve golfbaner. Mulig at jeg overtolker noe som ikke er unaturlig i disse tider men rart om det ikke er annet og større ting som står på agendaen.

Gikk vel rimelig greit fram i innlegget til Hellcat/Concorde at OKS er i Arizona for å bivåne igangsettingen av Limoneira-prosjektet. Samtidig som han og selskapet har sluttført en ansettelsesprosess for å få på plass selgere til golfanlegg/landskaps-satsingen. Hvor de kunne velge blant flere høyt kvalifiserte kandidater. Og det er her spenningen for min del ligger det nærmeste halve året. Om det kan oppstå en snøball som såvidt begynner å rulle.

3 Likes

Du tror ikke de får videreført fase 1 piloter til fase 2 i det nærmeste halvåret? Også kan jo en av disse komme ut av det blå: While some large opportunities in development may represent an upside.

Definitivt. Men fase 2 er fortsatt et steg unna inntekter og tviler av den grunn på at det vil gi særlig boost til kursen. Selv om det ikke skal mye til for å gi fyr på en nedbombet kurs.

1 Like

Litt fascinerende at de som kjøpte desert på 40,- er like mye ned som de som kjøpte Ulti i går. Det har bare tatt litt lenger tid med desert og siden kursen var på 40,- har det fundamentale i desert styrket seg betraktelig mens det fundamentale i Ulti har blitt knust. Børs er fascinerende opplegg:)

1 Like

Har man både DSRT og ULTI i portisen i dag bør man vel logge av nå… :exploding_head:

1 Like

Dsrt ned 87,5% fra topp nå. Kan logge på igjen når den setter ny ATH:)

2 Likes

Har gått en del aksjer siste par tre dager, blir interessant å se hvem som selger. Kanskje Brage som har pøst ut.