Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Interessant med psykologi…først blir man irritert og sint (ingen som skjønner noenting), så kommer frustrasjonen og til sist «jeg gir f…og slapper av og innfinner meg med at det kan gå til h…». Jeg snakker om utviklingen i aksjekursen, og jeg har akkurat kommet meg over i fase 3 (akkurat ferdig med fase 2😅).

Også finnes det en fase 4. begynner å få litt troa igjen, fase 5. god følelsen stiger i takt med aksjekursen og til sist Fase 6. euforien kommer (dette er jo et helt fantastisk selskap, her er det bare å hamstre aksjer).
Og der har du Syklusen i aksjemarkedet. Ingen vil kjøpe i fase 2 og 3, ALLE vi kjøpe i fase 5 og 6.
Så bare å glede seg til de neste fasene nå.

3 Likes

:wave: :wave:
Takk for meg. Fond for alle pengene fremover.

2 Likes

Tiltredes👍

Falt 20% siste par dager og på mye høyere volum enn vanlig, så jeg tipper mange har gitt opp nå. Tipper det er retails som har solgt, kan være Brage også, men ut i fra salgsmetoden så ser dette ut som retail som kaster kortene. Får se på listene i dag.

Må ha lagt kjøpere gjemt i sivet såfall, ventet på høyt nok volum. Nesten merkelig hvordan det taes i mot. Blir ikke overrasket om listene viser mindre enn minst.

Du tenker det er amerikanske kontoene som flytter aksjer, styrer kurs? Tipper de får lurket ut en del retails på veien isåfall. Som tenker dette skal lenger ned, men hvem vet når de snur algoene igjen. Lese om selskapet og se på kurs gir to helt forskjellige bilder hos meg, er ikke lenge siden det var flere som var villig til å kjøpe til 6,75, det fndamentale har ikke svekket seg siden den gang. Men sånn har det vært lenge og fra langt høyere kurser, så melodien er satt, har man blitt med så langt ned, tenker jeg man har solgt for sent uansett, ingen vet hvor bunn er, så har man troa på selskapet så kan man like så godt sitte gjennom bunnen nå.

1 Like

Var det som skjedde sist man var på ATL. Hvor det plutselig snudde, kursen ble presset opp til kr 10 på høyt volum uten at det stod igjen omtrent en eneste nettokjøper av betydning. Men blir kun spekulasjon.

Føler med deg, har selv vært der - mange ganger, har ikke tall på det - en del av gamet, så lenge man lærer noe av det. Er her enda, så helt svarte natta har det ikke vært. Men damn det gjør vondt på dager som denne - jeg lot være å kjøpe ULTI, klok av skade etter Clavis og Nano :sweat_smile:

1 Like

Hadde vært morro om dette var en av de store aktørene OKS snakker om, som det kan bli noe med.
OKS feirer i hvert fall.

3 Likes

Er ingen spåmann. Men setter noen kroner på at dette er bunnen.
Denne aksjen har ingenting med Ultimo å gjøre selvsagt. Teknologien er validert osv.

Men noen har sittet med begge aksjene i samme girede portefølje. Det er rimelig sikkert.

Er fantastisk gale å se på kursen bli rasert. Nettopp fått kursmål fra Arctic på 9kr med anbefaling kjøp, så kommer Fearnley med kursmål 8.1 og gjentar kjøp.
Etter dette går kursen motsatt vei og en skulle tro det var en anbefaling på selg, selg, selg.
Selv har jeg troa på fin inngang og fikk kjøpt meg 3000aksjer på 5.4kr idag.

3 Likes

De kursmålene var ekstremt konservative, tror desert kommer til å knuse de forventingene. Av de 10 pilotene, forventer de at bare 1 går over til neste fase. Time will tell

2 Likes

Irriterende å ikke ha noe å handle for i disse dager, men krysser fingrene for at jeg får tatt litt under 6 kr når skattepengene kommer. Latterlig lite som er priset inn på disse nivåene… :crossed_fingers:

1 Like

Ministry
Likte denne, critical work, especially in arid regions like the UAE, necessitate innovative solutions to ensure water security, ecosystem preservation, and biodiversity. focusing on scaling up innovative solutions. Blir uten desert control det, hvertfall om man bare ser på kursen:)

Desert har vel validerings sertifikat fra ICBA etter flere tester og fått godkjent produkt for salg, så regulatorisk er hvert fall alt på plass.

1 Like

Basert på?

1 Like

Basert på denne f eks. Er ikke priser inn stor tro på at de får noen fullskala prosjekter nå.

3 Likes

Og denne

Tallene de har fylt ut i skjemaet sitt tilsvarer en kurs på 11, da tror de på 2 fase 2 prosjekter i år og 4 mill i inntekter. 3 i 2025 og 43 mill i inntekter.

Nå er kurs 5,- så basert på dette er det latterlig lite priset inn på disse nivåene.

3 Likes

Nå svarte @jobbis deg godt; jeg kan tillegge at jeg synes mcap er lav ifht. hva teknologien potensielt er verdt om dette får traction - og det er jo litt det man venter på, at ting skal begynne å ta av. Mulig man må vente en stund til, men for de med tålmodighet, og som har fulgt selskapet, så fremstår dagens prising som en vits ifht. potensialet i aksjen.

4 Likes

Dette bildet forteller meg alt om potensiale og hva som er priset inn på dagens kurs i en teknologi som kan gjøre dette. Ikke rart dette er vanskelig å tro på, det er helt ville resultater. Så blir bra å få validert det av Arizona universitet med en publikasjon i q2. Det er hvert fall en known trigger i nærmeste framtid.