Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Skjønner en er redd. Men vanskelig å spå.

Tenker det må ta’s et ekstra tak fra regjeringene i de aktuelle områdene DC opererer i før flere investorer hiver seg på innvesteringer i DC. De leter også etter flere private innvestorer i disse områdene, noe som absolutt kan skje. Hva de tenker om ENG i DC er en annen ting. Hvem vil/kan innvestere der?

Hva mener du med ENG i DC?

Om de vil ha større innvestorer inn, er det ikke alle som kan gjøre det i selskaper på Euro Next G.

Imnvesterings-strategi grunnet andre regler.

Ikke det at statlige fond, eller andre vil/skal inn i DC, men de kan ikke gjøre det i selskaper på ENG. Noe vår oljefondsjef vil endre på. Gjelder også unoterte selskaper.

Det gjelder også en god del andre fond.

Sånn ja, her tror jeg James Thomas kommer inn i bilde, tidligere GS mann som har: He has also served on the boards of more than 20 companies that have conducted multiple initial public offerings, 9 repeated stock issuances, and numerous mergers and acquisitions”

Nest største aksjonær nå vel, jeg tror han vet akkurat hva han skal gjøre for å skape høyest mulig verdi på investeringen sin. Nå som hovedbeite til dsrt er i USA, så blir jeg ikke overrasket om James og dsrt vil ha en Nasdaq notering etter hvert.

Ja, hehe, om jeg ikke husker helt feil har dette med ENG/VS hovedbørsen blitt diskutert tidligere på denne tråden, OKS har vel også uttalt seg om dette på en QA om jeg ikke husker helt feil. Jeg husker ikke helt svaret, men var nok litt for tidlig den gang.

Selskapet må først bli enda mer modent og kursen betraktelig opp. Grunder OMO vil på langt nær kunne sitte med så mange aksjer om skattebyrden skal økes vesentlig. Tvangssalg på bunnivå hadde vært trist. For alle. Som er grunn god nok til å vente.

Det er helt sikkert noe som blir jobbet med, om situasjonen er så prekær etter farens bortgang. Det vet jeg for lite om, så skal ikke uttale meg om det.

Selskapet går sin gang , så vil det nærmeste året vise om det er liv laga. Noe jeg har tro på. Som du selv sier er det fundamentale på plass. Men som vanlig TTT.

Notering på hovedlisten vil iallfall gi en ugunstig skattlegging av formue for store aksjonærer. Nå er formueskatten for smuler å regne.

De kommer til å notere seg når de er klar for det, når James mener han får mest mulig igjen for pengene. Ingen hastverk enda. Formuesskatten til OMO om de skulle notert seg på hovedbørs i dag er peanuts med dagens prising av selskapet. hadde vel fått 80k i formuesskatt ca.

Forenklet regnestykke :
5,9 mill aksjer x 5,5 x 0,8 (verdsettelsesrabatt 20%)* 1% ( formuesskatt) = 260 000

Noen som har sett denne?

1 Like

Så sjefen i Desert US Marty Weems ble nevnt ved navn fra filmskaperne

Ja, så lurte på om han er med i den?

Slik skal det se ut. Forhåpentligvis dyrket med LNC.

12 Likes

OKS har svart på alle spørsmål som har kommet inn på investorweb.no nå, litt interessant å ta seg en titt der. Han sier blant annet at de har dialog med ulike FN enheter som UNCCD, FAO og WFP, og at det etter hvert vil komme relevante muligheter der.

De har heller ikke prioritert nettsiden for de har jobbet med å lansere en ny og mer oversiktlig nettside, som vil tydeliggjøre deres segmenter og kundefokus bedre. De har som mål å lansere den nye nettsiden denne måneden.

15 Likes

fantastisk, og på tide!

Nysignering:

14 Likes

Wow, dette var litt av en ansettelse. Da kjører vi!! nevada here we come.

As Vice President of the Western region, I led a team of area directors across 28 golf course maintenance contracts, including private clubs, resorts, daily fee, and municipal customers within Colorado, Nevada, Arizona, and California. Specifically, I oversaw operational planning and monitoring, customer relations, business development, and safety and environmental compliance, while ensuring consistent discipline of maintenance standards throughout the country in collaboration with the other VPs.

Han kan jo starte med disse 28 banene 28 a 10 mill = 280 mill :slight_smile: Dagens mcap bare på en smule av golfmarkedet og et nanopartikkel av totale markedet.
Så kommer resten etter.

8 Likes