Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Tro det om dere vil, som sagt. Desert Control tapte 54 millioner kr i 2023 og hadde bare 100 mill i cash 31.12.2023. Det overrasker mye om det ikke kommer en emisjon her.

1 Like

Denne er hysterisk. Kulde er det egentlige problemet for bønder i ørkenområder…

120 mill, bruker 20 mill i kvartalet, har guidet run til H2 2025 uten inntekter medberegnet. Inntekter av betydning guidet i 2025. Triggere gjennom hele året. Vi får se når de henter penger. De har også ute søknader om statlig støtte i USA, mangler bare en forskningspublisering fra universitet i Arizona. Så spørs om der ikke drypper litt penger den veien for et produkt som løser er kritisk problem. Vannmangel kompis.

Takk for råd

Du skjønner virkelig ikke at det er fullstendig irrelevant i denne sammenhengen, som omhandler et selskap som retter seg mot dyrking av grønne vekster i ørkenområder med begrensede vannressurser? Helt utrolig…

Kom inn en større på 6,75 for noen måneder siden, pluss mange fra topp 50 og innsidere. Nå framover skal vi høste frukter, nam nam.

1 Like

Du mener ved siste emisjon? Det kommer nok flere emisjoner.

Du tviler på at noen større kommer inn, jeg tviler ikke på det og jeg tviler på at det blir på kurs under 10,-

Det er lov å håpe.

Jeg tror når de har sikret første golfbane så blir folk ville i trusa, jeg tror de kommer til å få betydelig støtte, jeg tror det blir oppmerksomhet når Arizona sin forskningsartikkel kommer og jeg tror de får flere piloter over på neste fase, jeg tror det kommer noe snacks fra uae og Saudi. Jeg tror det kommer til å bli vill fomo i dette selskapet. Grønt har vært ut lenge, det skal du ha rett i, men kun i aksjemarkedet, ute i verden tar det fullstendig av og investeres enorme summer.

Og sist men ikke minst, jeg tror/vet at du har lest deg ekstremt lite opp i dette selskapet og har et litt skrudd verdensbilde.

2 Likes

@jobbis Det tar ikke fullstendig av for for tiden. Jeg har fått smertelig erfare det i flere selskaper. Tidligere kom det ofte kontraktsmeldinger, nå er det nesten helt fraværende. Store omstillingsprosjekter er i stor grad satt på hold og da krakker kursene en etter en.

Jeg snakker om statlige investeringer. Sjekk ut UAE consensus f eks. Green Riyadh, NEOM, det begynner å ta av da.

Du skriver at det er kun i aksjemarkedet det ikke tar av. Det er jo helt på jordet å skrive. Grunnen til at det ene selskapet etter det andre tryner er jo fordi store kontrakter uteblir

1 Like

Jeg trodde ikke det var tvil om at verden ble varmere, det er jo overskriftene vi har blitt servert hver sommer de siste fem årene, minst. Når det gjelder grønne aksjer – mange av disse er ikke liv laga, men det er også mange som har blitt dratt ned i dragsuget.

Mye av fallet i disse aksjene skyldes ikke minst rentestigningen, og vi kan jo bare krysse fingrene for at det motsatte skjer dersom renta begynner å komme ned igjen.

Det fine med DSRT er at de ikke har noen gjeld, har en teknologi som fungerer, og en ekstremt lav mcap på nåværende kurs. Det skal mao. lite til (en avtale eller to) for å løfte kursen betydelig mye høyere. Det er også fint at de satser på et så stort marked som USA, hvor jungeltelegrafen virkelig kan gå når de får flere kunder ombord.

5 Likes

Grønt er ut, segmentet er forhatt i aksjemarkedet, ute i den store verden investeres det som aldri før. Var det jeg mente, kakebitene kommer. Også har du seff mye grønt ræl som er hypet og vil dø ut. Så det gjelder å finne de gode selskapene med unik teknologi.

Joda, men det er steinhardt å lykkes. Bare les svaret fra OKS. Tenk når de skal regne på business case, return on investment osv basert på de faktorene som nevnes, det er komplekst. Hadde vann kostet mer ville det vært greiere. Men golfbaner en del steder høres jo spennende ut

Iom at du er like grønn i topplokket som boblen som du hevder har sprukket:

• Desert Control og dets teknologi lener seg ikke på at en dommedagsprofeti hva klima angår skal slå til. Overhodet.
  • Selskapet sin satsing foregår ikke i Europa. Myndighetene i USA la i fjor frem en pakke på 1500 milliarder norske kroner som skal gå til vannbesparende og effektiviserende tiltak. Ikke akkurat mangel på satsing.
8 Likes

Du ble ikke noe betrygget av at limoneira regnet det hjem?

1 Like

Er omtrent på level med markedet der
Den var så skuffende den kontrakten. Fryktet det på forhånd og fikk dessverre rett

Det er for de måtte legge områder brakk pga vannmangel, jo flere de åpner jo mer til dsrt. Nå snakket jeg om regnestykket som du er redd for, ROI.