Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Er så mye åkre å ta av, og mat er så kritisk, les gjennom, her skal mat sikres og vannbruk minskes og dette gjelder overalt. Tro hva du vil, jeg tror en del av water security tiltakene eller som er bekreftet er at økt avling og vannsparing er main fokus for tiltakene som skjer NÅ.

Definitivt, men de starter i feil ende for at det skal kunne være til gunst for DC med det første. Bare gulrot, ingen pisk.

1 Like

Enig, men tar gulrot i første omgang, pisken kommer når fanden spiser fluer, og det er ikke langt unna det heller. Overlevelse trumfer som regel det meste. Husk agricultur og vann sikkerhet i California er historiske korrupte, nærmest mafia avtaler.

Har lest om vannproblemer i California siden jeg startet å lese aviser i 1990.

Positiviten til de som har solgt seg ut faller med tapet de har tatt i DC med flere. Fint du holder liv i tråden. Stå på vi trenger deg!

4 Likes

Dette er en klassisk hersketeknikk. Man tar følgene av synet på caset her og nå, som betyr å selge seg ut. Og da er det en naturlig konsekvens at det gjenspeiler graden av positivitet. Størrelsen på et tap er ikke en faktor overhodet.

Kunne droppet tråden fullstendig, men mener selv at det mest verdifulle i et fora som dette er å få input fra differensierende (saklige) stemmer.

6 Likes

Vil faktisk gi @Aaleby kred for at han bidrar her, som regel med veldig gode (og positive) innspill, selv i en periode hvor han har gått ut

6 Likes

Greit det, men har et helt motsatt syn enn deg faktisk. Caset har aldri vært sterkere, caset har aldri vært nærmere og ting had begynt å skje i både usa og uae i tillegg kommer nå staten på banen med tiltak og lassevis med penger som vil være bull dsrt, de har allerede en søknad inne og mangler kun Arizona publiseringen. Kjøpe på 30-40 for et - år siden derimot er like uforståelig for meg som å selge nå på 6 kroner. Men vi har alle våre grunner:)

1 Like

Helt enig i at det går rett vei, og at fundamentet for suksess er solid.
Så er det dette med at “the proof is in the pudding”. Limoneira var en smakebit i så måte. Det vi trenger er noe mer forløsende kommersielt, iallfall utsikter til det

Jeg har en noe avventende holdning, delvis farget av litt uklarhet rundt mulige triggere fremover. Likevel er troen på caset sterk. Konsekvensen er at jeg aldri hatt flere aksjer enn nå. Det er mange parallelle initiativ og prosesser, og fremstår merkelig om lnc ikke vil bli omfavnet både her og der
Det er betydelig risiko for akselererende suksess for Desert. Kursen vil isåfall kunne gå mye på kort tid.

1 Like

Ja helt enig i det, men ingenting av dette har forandret seg, usikkerheten var enormt mye større før limoneira og avtalen i uae selskapsmessig. Forskjellen nå er at alle har solgt, tråden er død og de få som skriver er avventede, det er ikke mange superoptimismer igjen, som jeg kan se. Inet case som aldri har vært sterkere. Elsker det:)

Tror de fleste som følger selskapet er superoptimistiske på lang sikt.
Det betyr ikke at det er en god investering i dag.

2 Likes

Kan du utdype denne? Har OKS sagt at søknad ligger inne?
Har forstått det som at publiseringen kan gi mulighet for støtte, og at universitetet er endel av de som kan beslutte støtte. Mulig jeg har misforstått, men trodde ikke gode resultat var ensbetydende med støtte?

Vel, det er ikke alle som har solgt…det er noen som kjøper også…:wink:

3 Likes

Jepp, var akkurat det jeg mente:) jeg tror det er akkurat da man skal investere, tror jeg

1 Like

Står i Q4, neste steg er forskningsrapporten

Neste steg er forskningsrapport ja, da er vi enig. Du skrev at søknad er inne og kun mangler forskningsrapporten, lurte derfor på om du hadde snakket med OKS. Sånn jeg forstod q4 q&a må forskningsrapporten ligge til grunn for i det hele tatt være aktuell for ulike støtteprogram. Altså er der en del steg igjen etter at forskningsrapporten blir publisert.

Den støtten er det Arizona universitet selv som tildeler, så de har nok gid dialog rundt dette og klarer ikke å se at det skal være så mange steg etter forskningsrapporten er klar. Kommer vel an på dataene og hvordan utformingen av støtten blir, mef tanke på at støtten treffer best mulig.

Ikke uenig overhodet. Caset har styrket seg år for år og har aldri vært nærmere noe stort. Blir for egen del likevel et tilfelle av så nært, men akk så fjernt. Triggere betyr alt for et case som DC. Evnen til å skape forventninger, tiltrekke nye investorer, se forbi fundamentale utfordringer som synkende cashbeholdning. Man kan være opportunistisk og tjene stort på å kjøpe når andre selger, men da må man også treffe ved at mulighetsvinduet fremover blir synliggjort i større grad enn det som måtte finnes av begrensende faktorer.

Og det er dette som blir party killeren for egen del. Klarer ikke å se at de pågående initiativene skal kunne materialisere seg kjapt nok til at de vil kunne bli omgjort i stor nok grad til kursdrivende faktorer i inneværende år. Sannsynligheten er mindre enn 50% og da var det et enkelt valg for egen del når Limoneira også forsvant som en entusiasmebærer i tiden fremover.

Varige løft krever inntog av flere nye investorer enn frafall av eksisterende. Og da må entusiasme skapes. For å hindre ytterligere slitasje. Stiller meg tvilende til at OKS vil lykkes med dette i tiden fremover. Utover den indre kjernen.

Så enkelt kan det sies. Som heller ikke betyr at det er en dårlig. Det er tross alt gjetteleken som vi alle bedriver. Backet opp av egne vurderinger. Tiden vil vise.

3 Likes

Ja tiden vil vise:) ser ikke mange selgere pg slitasje blant eksisterende aksjonerer, ser kun en større som har solgt i 2 år og indre kjerne som gitt opp, småaksjonærer. De største har smått bynt å økt en ny som har tatt en god del. Så med så få selger, så tror jeg ikke det skal sp mange nye før økt kurs. En forskningsrapport med oppsiktsvekkende resultater i usa vil nå ut bredt og få medie attention oh med flere pilot valideringer, bekreftelser, salg og fokuset på tørke og vannmangel jo mer interesse vil desert få. I tillegg vil da økt aksjekurs gi entusiasme i seg selv. Time vil tell. På 6,- jeg tar den.

1 Like

Vet man egentlig at rapporten som kommer ut den nærmeste tiden vil danne grunnlag for en snarlig utgitt fagfellevurdert artikkel eller er det mest av alt en antagelse? Alternativet er at den fagfellevurderte artikkelen først vil bli publisert når man har samlet inn data for samtlige 5 år.