Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Skal du skape usikkerhet nå? Du tror ikke OKS prater med Masson og universitetet om dette? De som faktisk tilfeller støtten, men finner på for å lure oss alle?

Ingen som lurer noen som helst. Og nei, overhodet ikke ute etter å skape usikkerhet. Har aldri fanget opp at OKS har vært konkret på dette punktet. Derav spørsmålet.

2 Likes

Ja, den som kommer i juni gir grunnlag for støtte iflg OKS

Den som kommer i juni er vel ‘bare’ offentliggjøring av data og ikke en fagfellevurdert artikkel…? Mener fortsatt at OKS har vært mer enn uklar på dette punktet, men mye mulig at du har rett.

Trodde du hadde lest q4 rapporten og QA? Støtte er en av grunnene til at de nettopp har fokus nå på å få ut en publisering nå i q2.

Jeg mangler detaljene her, men har forstått det slik at det i realiteten er en prosess pt for å fagfellevurdere. Usikker på om det gjelder Arizona eller Georgia.

Og ja, jeg burde hatt god kontroll på dette :blush:

Leser det slik at publikasjonen i sommer er første steg mot en fagfellevurdert artikkel. Som til slutt vil danne grunnlaget for å kunne få LNC inn som en del av støtteanordningene. Tidslinjen er uklar, for å si det mildt. Men helt klart at DC ikke trenger å vente på den 5-årige rapporten

Det gjør vel du ja:) de vil få ut en rapport så fort som mulig nå i q2 som vil publiseres og som kan brukes til støtteprogrammr og søknader.
Gitt at forskningen gir gode data som underbygger virkningen av LNC. Dette kommer ikke fra meg, men OKS

Denne:

Er i beste fall uklar. Den gir først grunnlag for støtte når publikasjonen er fagfellevurdert. En prosess som ikke er unnagjort på null niks

Dernest er det selve søkeprosessen. Hvor lang tid det måtte ta. Som sagt; uklart, som blir litt mindre uklart når man stiller spørsmål og dykker ned i det hele.

Når det gjelder spørsmålet om forskningsrapporten fra University of Arizona og dens betydning for søknad om statlig støtte og incentiver, er det viktig å merke seg at selv om studien fortsatt er i gang og sluttkonklusjon er noen år unna, er interimsrapporter og tidlige funn en normal del av forskningsprosessen. Disse kan gi verdifull innsikt og støtte til videre forskning, utvikling, og potensielt søknader om statlig støtte. Det er fortsatt vår intensjon å publisere en rapport i løpet av Q2 som vi håper vil understøtte prosesser hvor statlig støtte kan være aktuelt, selv om den endelige konklusjonen på hele studien er lengre unna.

Derfor vil de ha en rapport ute i Q2, så håper de på gode nok resultater som underbygger effekt og som de da kan bruke til søknader til statlig støtte.

Jeg tror på gode resultater, og da også økt oppmerksomhet og incentiver. Godt hjulpet av kritisk nødvendighet.

De begynner å ta dette på skikkelig alvor: https://www.doi.gov/pressreleases/biden-harris-administration-announces-several-new-water-conservation-agreements

1 Like

Svar fra OKS?

Mao; litt mer svevende, som jeg mistenkte. Finnes absolutt muligheter, men lite som er gitt.

Ikke mye svevende dette, gode resultater som underbygger virkning kan brukes i forskjellige støtteordninger og rapporten skal brukes i Arizona sitt eget støtteprogram. Men dataene må jo selvfølgelig være gode nok. De trenger bekreftelse på minst 20% vannbesparelse på irrigation efficiency grant, dsrt har masse data, men mangler validering fra et anerkjent universitet, som de forhåpentligvis får bekreftelse på i q2

Det er svevende. OKS har tidligere uttalt at fagfellevurdert artikkel er en nødvendighet for å få statlig støtte. Nå virker det som om de håper at interimrapporten alene skal være tilstrekkelig. Som kan stemme, men er det en formalitet om resultatene er gode nok, mer som en long shot eller hvor befinner mulighetene seg egentlig på en skala fra 1-10? Umulig å vite.

Nei, det er ikke svevende i det hele tatt, det er rene ord for penga og klokkeklart. De trenger interimsrspporten for å kvalifisere til irrigation efficiency grant, i tillegg kan den interimsrapporten potensielt brukes også til andre statlige støtteordninger.

Det er svevende, for meg om ikke annet, inntil man får klargjort den hele og fulle prosessen.

Man kan dermed anta at interimrapporten vil sendes inn til noe ala dette(?)

Når denne prosessen er fullendt vil de kunne søke om støtte via irrigation efficiency grant. Fair enough. Ikke helt utenkelig at den biten kan oppstå som en signifikant trigger iløpet av Q3/Q4 :+1:t2:

Jeg tror jo ikke vi trenger trigger her engang, tror det holder med videre valideringer, vekst og oppmerksomhet som vil få en kursøkning fra et gruset nivå. Selv om jeg tror det vil komme noen fine uventede triggere i tilegg.

Holder ikke med ytterligere valideringer. Nåværende og potensielle investorer har allerede fått mer enn nok prov på LNC sine egenskaper. Det som trengs er signaler om at valideringene leder vei mot inntektsgivende prosjekter.

2 Likes

Jeg tror ikke det, jeg tror flere piloter og flere valideringer vil gi økt oppmerksomhet og nye vil komme til. Folk har vært leie i 2 år, begynner å snu nå tipper jeg og tror nye kommer inn med mer oppmerksomhet, rapporten vil bli fin i så måte. Pluss vannsparing og tørke får mer og mer oppmerksomhet framover, er bare i startfasen nå. Selskaper som sparer vann vil bli trenden de beste årene tror jeg. Største aksjonærer sitter rolig, de selger ikke, øker heller. Små retails har solgt ja, men de har jo allerede gått lei.

Nye piloter gir knappest oppmerksomhet når alt man får vite er tilhørende sektor. Hadde DC endog skrudd opp antallet så kunne man nok snakket, men det er ingen tegn til slike signaler. Og da blir det i beste fall status quo. I påvente av en løsning på inntekter vs utgifter.