Er Mawarid liten? Har ikke sagt at det de noe feil i det, husker han DnB karen snakket om Yara. Men enorme investeringer må til, da har man kanskje ikke lest seg opp på strategien og at produserer gjennom mobile produksjonsenheter på stedet. Så det er ikke noe enorme investeringer som må gjøres her og planen er å vokse etter evne.
Tiden vil vise
Tiden vil vise hva da?
hvordan selskapet utvikler seg. ingen vet hvor haren hopper, ingenting å krangle om
Neida, enig i det, bare lurte på hva du mente:)
I såfall vil det ta årevis før man før inntekter av betydning og overskudd som i det hele tatt forsvarer dagens mcap. Nå går det så treigt at jeg er helt enig i at det kommer emi igjen her, tipper ila året ifm med annonsering av en halvgod nyhet.
Skal ikke skrive en selskapsanalyse, men kommentaren min var ment generell
De av oss som har tittet i kortene til aktører innen landbruksnæringen, eller andre industrier for den saks skyld, så ser man fort hvor store investeringer som må til for å utvikle selv noe smått.
Det kan høres enkelt og kostnadsbesparende ut med DC sin metode, noe det nok også er sammenlignet med en del tradisjonelle virksomheter. Men investeringer vil måtte tas inn i effektivitet og økt volum, ikke lavere kostnader på en småskala drift. Det blir gjerne for små marginer. Skal man realisere noe slikt som DC legger opp til vil det på sikt være utgifter til teknologiutvikling, industrielle komponenter, maskineri, infrastruktur, utvikling av modeller for service og vedlikehold, ansatte, opplæring, transport, evt leasing av land, etc. etc. Vekst er dyrt nesten uansett.
Når jeg sier at dette vil kreve enorme investeringer så er det egentlig positivt ment fra min side, at jeg tror det vil kunne skje.
men jeg tror å vokse etter evne i så fall må gjøres i samarbeid med finansielt sterke samarbeidspartnere som kan bære dette. Ser ikke at det gir mening å hente inn noen titalls millioner her og der. Et alternativ er oppkjøp av en aktør som er en god match. Men som sagt, tiden vil vise.
Det kommer emi, det er jeg også sikker på.
Jeg har ”forsket” litt på de som har klart å gå fra start up til større kommersielle bedrifter. Det er noen kjennetegn blant dem alle.
- unikt produkt
- skalerbarhet
- sterkt lederskap
- markedsforståelse
- gode selgere/ gode team
- evne til å tilpasse seg
- kapital tilgang
- bærekraftig forretningsmodell
- kundefokus
- skaleringsstrategier.
- konkurransesituasjon
Ikke noe å lure på en gang at start ups er high risk, men treffer man gullfuglen så er det høy reward. Jeg tenker om man først skal satse på en start ups så tror jeg man må prøve å finne kandidater som klaffer på punktene over. Jeg har lest meg opp på en hel del av Norske, og av dem jeg har lest på, så stikker desert control seg ut som den soleklare enern. Men jeg vil gjerne bli overbevist om noe annet, ingen har klart det enda, men jeg er åpen for seriøse diskusjoner. Likte ditt siste innlegg her👍 jeg er også åpen for andre start ups som klaffer på kategoriene her, jeg finner de ikke selv.
Tenker hvis LNC er helt helt unikt og så virkningsfullt som det virker som det er, vil det nærmest rart om det ikke blir kjøpt opp. Hvis det ikke skjer så mener jeg det er bad News mtp potensiale.
Men kanskje det må noen flere kontrakter til før noen tar sjansen på å kjøpe det opp
Er det til salgs? Jeg vil ikke selge, og til hvilken pris? Kanskje det har vært beilere allerede, men fått blankt avslag:)
Du er sikker på at det ikke kommer emisjon i 2024. Jeg er sikker på at den kommer
Har aldri sagt at jeg er sikker på at det ikke kommer emisjon i 2024. Har sagt om det kommer så tror jeg det blir en emisjon satt høyere enn den forrige, for jeg tror selskapet vil utvikle seg fundamentalt og kurs vil stige på det, samt jeg tror rente og makrobildet mot 2025 vil se bedre ut og risikokapital blir mer villig, så kurs vil også stige på dette. Her vil absolutt tiden vise hva som er rett.
Å nei?
Står 100% for dette og akkurat det jeg tror. Men står nada om at jeg ikke tror på emisjon i 2024, jeg tror om det blir emisjon så blir den satt høyere enn den forrige. Godt forsøk på å dumme meg ut, men endte opp med og dumme deg ut selv, igjen. Begynner å få bra kredibiliteten på tekinvestor nå😂
@Morti du forsøpler debatten med oppkonstruerte påstander (du har fremdeles ikke dokumentert at @jobbis har sagt at han er helt sikker på at det ikke kommer emisjon i år) og påståelighet (“jeg er sikker”) uten å underbygge.
Debatten blir dårlig/destruktiv når evnen til å lytte, reflektere og argumentere er så svak.
Virker som at du er mest opptatt av å generere støy, og det er ikke bare på denne tråden. Kanskje noen bør få en pause @Savepig?
I motsetning til Jobbis så tilfører ikke du Morti noe som helst av verdi når det gjelder vurdering av utsikter for selskapet fremover
Jo det er jeg en av få som gjør. Ingen snakket om emisjon før jeg kom inn her Dere kan spare mye penger på å høre på meg. Det har historien vist. De som har hørt på hauserne har lært mye om selskapet og lite om å tjene penger.
Kredibiliteten ligger i å spå rett. Hver gang.
Når emisjonen har slått dere i ansiktet ser jeg ut som et geni og dere ser ut som blinde.
Det er veldig få her inne som har benektet at det kommer en ny emisjon; selv har jeg sagt at jeg tror den kommer mot slutten av året. Det er imidlertid slik at det er stor forskjell på vekstemisjon og kriseemisjon. Gode nyheter på sensommer og høst tror jeg vil legge grunnlag for en emisjon på langt høyere kurser enn i dag