Den euforiske stemningen er forståelig nok long gone, men utfordringen er den eksakt samme; alternative stemmer blir kraftig motsagt. Gjerne på bakgrunn av meninger som ikke holder mål.
Man må nesten komme med seriøse innlegg ja, det føler jeg man kan gjøre nå og det blir diskutert saklig, det føler jeg man ikke kunne gjøre da. Men mulig det er jeg som husker feil.
Tråden har ikke forandret seg et fnugg. Differensierende innlegg med seriøs innpakning og av ok kvalitet er like mye mangelvare i dag som den gang da. Et problem som ikke er unikt hva DC angår. Var flust av saklige diskusjoner tidligere også, men variasjonen vil naturligvis bli større når antall bidragsytere er betraktelig flere.
Egentlig vært forsøk på kritiske/åpne diskusjoner hele veien, og det også fra flere som tror på caset. Innimellom har det fungert godt.
Problemet, som det ofte er, når noen andre dumper inn med kritiske innlegg, er at de gjerne bruker ropert på bortimot maks styrke. I tillegg skinner det raskt gjennom at de egentlig ikke har satt seg særlig inn i caset.
I uae var vi nok mange som i utgangspunktet så for oss en raskere utvikling, men det var sjeler som hadde innsikt i hvor tung nødvendige prosesser og forretningskulturen er der og/eller etterhvert leste endel tegn på at DC erfarte motvind.
Problemet med uae var og har vært, at det hele fremstod uoversiktlig. Risikomementer var litt ullen. Dc kunne også vært bedre på å forklare hva som (ikke) skjedde. Spesielt i etterkant hadde det vært nyttig for å forstå. Ikke minst ville det vært greit å skjønne DCs rolle og mulighet for påvirkning/styring.
Du har helt rett.
Det som ikke er greit er at noen som har vært helt på tuppa når noen har vært kritiske har blitt møtt med kraftig motbør. Når en trekker seg ut synes jeg ikke noe om at en i det hele tatt uttaler seg. Det er lov og tenke selv. Det gjelder både de som har vært både saklige og usaklige.
Synes vi skal skille litt.
Kan du forklare denne litt nærmere? Vanskelig å få grep på hva du prøver å formidle. Er det din mening at det er feil at slike som meg forblir aktive i tråden når man ikke eier aksjer i selskapet?
Det handler om at flere som har solgt ikke bidrar så mye på tråden som tidlidigere, uttaler seg mindre positivt når en har solgt, noe som er forståelig. Det gjelder flere… mens noen har trukket seg helt ut.
Sliter med å skjønne utgangspunktet. Enhver som selger bør, etter min mening, ønskes hjertelig velkommen til å dele sine synspunkter om hvorfor. En stor utfordring i et fora som TI er å unngå ekkokammer-tendenser. Manko på differensierende meninger. En naturlig konsekvens av alt for ensartede bidragsytere. Tidligere aksjonærer med innsikt i selskapet bør ønskes velkommen av den eksakte grunnen. Jakten på røde flagg bør tross alt være pri en for enhver investor.
Bias kan man ikke gjøre noe med, man blir uansett svakt bias i den retningen man sitter noen veldig mye mer bias enn andre. Synes Aaleby bidrar meget bra og at innleggene kanskje vinkles litt i mer negativ retning er naturlig bias, som mine blir vinklet i positiv retning. Så trenger absolutt Aaleby sine bidrag her, som har innsikt og kan selskapet godt.
Takker for den. Skal sies at det for egen del handler om en slags forsiktig stresstest. For å lufte synspunkter. Hvorvidt man skal revurdere egne slutninger. Selge er ikke en mer aktiv handling enn å sitte i ro. Om man er open minded vil vurderingene kontinuerlig befinne seg på en imaginær skålvekt, hvor posisjonen avhenger av om bear eller bull tynges mest. Være ute betyr ikke automatisk at man har avskrevet selskapet.
Er også nede på et svært lavt antall aksjer.
Har ikke noe god følelse og da ble det sånn. Men helt uten tør jeg ikke tilfelle det skjer noe uventet.
Største bommerten de hadde for min del var når Idland begynte nedslaget sitt. Og av en eller annen utrolig grunn, var han ikke insider. Selvom han viste om alt som foregikk i UAE. Stort rødt flagg som jeg selv ikke agerte på.
Selskapet har enda til gode å å vise til noe med substans.
UAE står i stampe og, Limoneira avtalen ble desverre ikke den kruttønna man kanskje håpet på…
At Aaleby virker negativ er kanskje ikke så rart mtp hva selskapet har prestert hittil. Omstillingen til USA fra UAE får vi se om slår frukter en eller annen gang
Party killer for egen del. Rakk å selge halvparten mot slutten av 2022 før Idland knuste all momentum og jeg valgte å bli sittende med resten. Kursen hadde gått langt opp på 20-tallet om ikke. Skjønner at Idland ikke ble betegnet som innsider fra selskapets side, men at han solgte på innsideinformasjon er nok mulig.
Utfordringen til selskapet er at strikken stadig tøyes. Blir som en bonde som sår en type frø hvor det går en evighet før fruktene kan høstes. Ventetiden kan for mange oppleves som i overkant lang. Selv om det finnes naturlige forklaringer for hvorfor TTT. Blir av den grunn spennende fremover. Om den siste pessimist har solgt og om selskapet evner å få optimismen til å blomstre igjen før året er omme.
6652 trær behandlet på 8 dager = 830 trær per dag i snitt.
Det er solid og godt over hva de har fått til før.
Hvert tre har fått ca 400 liter LNC (2640 000 liter/6652 trær)
Desert har klart å behandle ca 30 mål per dag ( 60 acre*4047 m2/8 dager)
Behandlet areal har fått ca 11 liter LNC per m2 (2 640 000 liter/ 60 acre)
Og det kommer flere hyggelige episoder i denne historien :
Gull verdt for å få ned kostnader og skalering. I videoen du delte snakke OKS om bruttomargin på 50%, noe som er helt ekstremt bra. Når de får ned produksjons og implementeringskostnaden, vil enten bruttomargin gå opp eller kostnad for kunde gå ned. De går vel for high value crops nå, men når de får opp volum skikkelig, så vil pris gå og de kan tiltrekke seg flere kundegrupper.
Mulig det blir flere kontrakter fortløpende her!
Logisk å ha flere små kontrakter enn en stor en nå i starten for limoneira.
Selskapet må melde om kontrakter med nye kunder for at vi skal ta farvel med 5 tallet virker det som
Fallow programmet er iallfall uttalt å ha vært en faktor som begrenset størrelsen på første kontrakt med Limoneira. Men så er det også sagt at det kan komme endringer i dette i juni.
Dere må slutte å poste gode nyheter…kursen går alltid ned🤷♂️.