Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Det er en veldig trøst å se at selskapet utvikles og vokser videre:)

1 Like

Jeg har ingen tro på at det er retailers som dytter kursen nedover nå…dette er flytting av aksjer og forsøk på å riste treet…

Det er jo vanskelig å finne noen å skylde på nå…først var det Idland…så Falnes og nå sist Brage…

Jeg tror det er nestemann som skal ut av lista. Flere vil kaste kortene.

Får håpe vi får krona da:)

Tror også det er forsøk på filleristing. 10 aksjer på 5,37. Så ble det tatt bittelitt av posten på 5,48 før den forsvant, så virker som om noen prøver å manipulere kursen ned, ja.

Her er listen på tilsvarende bevegelser som i dag (slutten av forrige uke). Knapt noe som vises igjen. Som enten kan bety at det er ulike Nordnet-kunder som både selger og kjøper, ikke umulig, eller at det er klassisk DC - hvor Morgan Stanley-kontoer sjonglerer seg i mellom.

Både oppganger og nedganger bør alltid taes med en klype salt. Går som en evig jojo.

har dette noe knytning ?

Sønnen

1 Like

Så det, men ville ikke kommentere. Men det er vel rimelig sikkert at det er skattemotivert…

1 Like

Ikke på salgstrykket. Solgte ikke ytterligere på den ferskeste listen. Kvittet seg med tilsvarende mengde for ett år siden, så er nok ikke umulig at det er skattemotivert som @Ole8 nevner.

1 Like

Store fisker gjemmer seg også via Link kontoer etc hos Nordnet med deler av beholdning. Ofte de som trader.

Hvem gidder å trade her?

De som kan styre kursen på ikke-eksisterende volum. Hjelper riktignok å kunne handle tilnærmet med seg selv (JP Morgan).

4 Likes

[quote=“Aaleby, post:1509, topic:39047”]
I"ngen tvil om at selskapet ble tatt på sengen hva gjelder satsingen i UAE. Dårlig Ingen tvil om at selskapet ble tatt på sengen hva gjelder satsingen i UAE. Dårlig håndverk, for å si det mildt. Ikke lett når man må hanskes med andre kulturer, men det er ingen unnskyldning. Samtidig fortjener de tilsvarende honnør for evnen til å agere på den rådende situasjonen. Finne løsninger, en levbar utvei fra en inneklemt situasjon." Det er interessant å lese slike innrømmelser nå. Selv fikk jeg bare utskjelling og forakt da jeg skrev negative innlegg om det som ikke skjedde i UAE. Det virket som om en stolte helt på ledelsen i selskapet og dets planer. Det kom et lite symbolsk salg og så skjedde nesten ikke mer. Sivertsen produserte i en fart 12 produksjonsenter. Grunnen var angevelig ikke at han trodde det ville bli behov for dem med en gang, men han ønsket å teste produksjonskapasiteten. Hvor mange av dem er fortsatt ikke i produksjon? Det komiske er at det virker som om alle dem som forsvarte Sivertsen for noen år siden mer eller mindre ser ut til å ha solgt seg ut mens jeg som var så kritisk nå sitter med flere aksjer enn den gangen, etter å ha redusert antallet kraftig i mellomtida.

1 Like

Fortsatt uenig i de eksplisitte innsigelsene dine. Og verdt å minne om at du var rimelig optimistisk underveis hvor det var undertegnede som realitetsorienterte og påpekte at her vil TTT. Ingen utenforstående som kunne forutsett at de regulatoriske utfordringene ville bli av et slikt kaliber. Som ikke betyr at det var feil av selskapet å være rigget for både salg og produksjon.

Vi får se de kommende dagene og ukene hvor interessant det er å dytte kursen med noen tiøringer hver dag…på ekstremt lav omsetning…kan umulig være store penger å tjene på dette

Med fasiten i hånden:
8 dager ( 830 trær per dag) brukte de på leveransen til Limoneira.
Det vil gi en særdeles hyggelig inntektsstrøm per enhet når det har bygget seg opp en backlog med signerte fullskala kontrakter.

Fasiten:
2 640 000 liter LNC til Limoneira ,dvs noe av det samme som avtalen i Midtøsten på (over) 3 000 000 liter LNC.

6 Likes

Vet vi hvor mange clustere de brukte på prosjektet?