Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Ikke lett å bli klok på handelsmønsteret i denne aksjen…opp til 7 kroner for deretter å rusle ned igjen dit vi startet dagen🤔

Alle prisbevegelser mellom 5,3 og 7,3 er bare støy og ikke noe å se på.

7 Likes

10 Likes

Noen som kjenner til denne piloten?

Irak og WFP? Ja takk, om noen klarer å fiske frem noe info på dette. Helt ukjent for meg

https://wfpinnovation.medium.com/combating-climate-change-and-hunger-wfp-innovations-at-greentech-festival-2024-bba82938bcc4

Kan skjønne at kommersielle foretak i USA i utgangspunktet er skeptiske og ønsker å se resultatene med egne øyne , men skulle tro at DC snart har nok datagrunnlag til å kunne overbevise ikke-kommersielle aktører som WFP. Heller enn å kaste bort tid og penger på nok en pilot.

3 Likes

Kan nok ikke close noe uten pilot gitt. Kommersielt blir det jo uansett i og med de også må betale penger for LNC. De har budsjetter de må ta hensyn til og bruker bare penger på noe de vet funker akkurat i den use casen

Som er det som skuffer. At den prosessen ser ut til å ta så innmari lang tid. Forhåpentligvis vil rapporten som ventes fra universitetet i Arizona kunne hjelpe på, selv om det fort må en 5-årig konkluderende rapport til for å tilføre nok tyngde. Heldigvis skiller golfsegmentet seg ut, med potensial til å kunne få en eksplosiv effekt i ikke alt for fjern fremtid. I kontrast til det vesentlig mer trauste landbruket.

2 Likes

Må nok bare akseptere at det tar tid ja. Være tålmodig. Som nevnt for litt siden så tror jeg det er en del oppside på kort sikt også uansett i og med det kommer mye positive drypp. Tror den bli liggende en del høyere enn dette nå fremover. 10 kr bør komme innen ganske kort tid

Mye bra som skjer. Sakte men sikkert går det rette veien. Personlig så er jeg svært optimist, hjulene begynner å snurre. Skal jeg tippe så kommer det (om det meldes) ytterligere salg til Limoneira i første omgang.

1 Like

Det er en ny status/revisjon på fallowing programmet i juni. Fremstår derfor sannsynlig at det kommer ny ordre fra Limoneira innen rimelig tid, såfremt det blir endringer.

I tillegg er uae en joker. Det kan komme ordrer av en viss størrelse når som helst derfra.

2 Likes

I utgangspunktet skulle man tro at markedet har sett seg lei på positive drypp i form av muligheter som ligger langt opp og fram. Høsten 2021 var tro og håp mer enn nok til å pushe kursen opp og frem. Vært sparsomt siden. Men at det kan komme et blaff på bakgrunn av en ihjelbombet kurs er nok mulig. Eventuelt at noen amerikanske kontoer vil leke seg.

En positiv Q1 vil nok ha mye å si. Noe som kan skape forventninger. Som det finnes heller lite av på mellomkort sikt per i dag.

7 Likes

8 Likes

Noen som vet hvor mye DC vil tjene på det som selges i Saudi og UAE?

Redigert bort

Takk for info @jobbis. Se innlegg lenger ned.

(Der de har stått for hele kjeden selv, har de tidligere snakket om 30% margin)

Skjønner. Ok, får håpe det ikke er altfor lite

Tror du de har “gitt bort” rettighetene til å distribuere LNC? De driver ikke veldedighet