5-10% vel? Står det i Faq.
Nei, men det finnes både gode og dårlige avtaler innen business, det tipper jeg du forstår.
5-10%
Er det bra?
5-10% av salgspris, rett på bunnlinjen, synes ikke det er så værst
Utover at et salg eller flere med godt volum i UAE/Saudi ville gitt enda en bekreftelse mtp de som først tør å ta det første skrittet i statene er prosente Dere oppgir her ikke mye å rope hurra for så jeg håper Dere tar feil.
Så da var det ikke bare de på innsiden som sitter med denne informasjonen da
Bra, da vet vi ihvertfall
Hvilken vurderinger legger du til grunn for å mene at det er bra? Synes det høres latterlig lite ut
- plass? Vi pleier da å få førsteplassen…
1.4 What is the royalty
percentage for the licensed
operator model?
The exact royalty percentage for
the licensed operator model is
confidential information and not
disclosed. However, it is based
on the total monthly gross LNC
sales revenue of the operators.
Certain pilots may be omitted from
royalty calculations, and special bid
conditions may be agreed on a case-
by-case basis for specific strategic
projects. Adjusted for these factors
and including other revenues (such as
support services, sales of equipment,
and technology components, etc.),
the income Desert Control will
receive, calculated as a percentage
of the operator’s total LNC revenue,
is estimated to be in the range of
5-10%. Desert Control anticipates a
higher number of pilot projects in the
early phases of operator agreements
to impact the average percentage
towards the lower end of the range
initially. The royalty is calculated
based on the higher of the actual
sales price to the final end-user
client or a contractual minimum floor
price per liter of LNC. The minimum
floor price per liter of LNC is only
for royalty calculation purposes.
Desert Control will not be involved
in deciding the operator’s pricing of
LNC to end-user clients
Vi vet ikke nøyaktig, det vet kun de på innsiden.
Tolker at de i tillegg til nysalg får betalt i prosenter for re-treatment og kan fakturerer for de prosjektene de hjelper til med i midt-østen.
De hadde JV med Mawarid før lisnensavtalen, da regnet de med marginer på 20-30%? halvparten hver, er 10-15% til desert, nå har de 5-10% av salgspris, men slipper all risiko, slipper produksjonsrisiko, markedsrisiko, juridisk risiko, kostnadsrisiko, operasjonell risiko. Jeg sa ikke at det var bra, jeg sa det ikke var så værst. Men alt handler om mengde i desert, litt som daglivare og gjødsel, de må selge mye for å få bra inntekt, og markedet er stort, så det er fullt mulig å gjøre.
Ja, det bunner egentlig ned til om cutten er bra nok eller ikke. Men det er som det er og lite å få gjort noe med. Håper de lykkes der for det kan bli viktige referanseprosjekter
Det regulatoriske i US kan komme Desert til gode på litt sikt her
Når vann blir en større kostnadspost og man regulerer enda hardere på forbruk så blir det et annet fokus innen landbruk enn det som er tilfelle i dag.
I dag var jeg sikker på at det skulle komme et kursløft og bra omsetning…etter mange drypp med gode nyheter…så herved er mine dårlige analyseevner eksponert😅
“Date palms Arizona” faktisk.
LNC har jo levert fantastiske resultat for daddeltrær I UAE. Sivertsen har løftet frem dette særskilt flere ganger.
Date palms were brought to the Tempe and Phoenix area in the late 1800s to start a commercial date palm industry, and over 300 varieties of date palms from the Middle East and North Africa were imported, which adapted well to Arizona’s climate , said Ronald Palmer, a local date palm enthusiast.
Det ser ut som prosjektet gjennomføres her:
Martha’s Gardens Date Farm was founded in 1990 by Nels T. Rogers and his wife Martha, in Yuma, Arizona. Started off with 300 Medjool date palms, which by today with over 8000 palms in over 130 acres of desert.
Martha’s Gardens is a family run and operated business which is proud to mention that it grows, packs and sells its own product.