Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Det skjer ting flere steder for tiden…

3 Likes

Liten tvil om at 2025 bør kunne bli det ubetingede gjennombruddet. Spenningen ligger i når markedet begynner å prise det inn og om selskapet vil evne å synliggjøre mulighetsvinduet i en tidlig fase ovenfor flere enn den før nevnte harde kjernen.

1 Like

Så er spørsmålet…

Er dagens videosnutt en pilot? Stage 2? En mindre leveranse uten pilot/S2 først?

Ville vært beyond latterlig dersom selskapet ikke hadde børsmeldt sin første “uavhengige” kommersielle kontrakt. Forventer at det er en pilot, men skal bli interessant å få mer innblikk til Q1.

Støtter den, samtidig ble stage 2 golf publisert som et innlegg av OKS på hans some konti.
Trolig en mindre leveranse osv, men fremstår som et viktig skritt innenfor et nytt markedsområde.

Min personlige oppfatning er at det burde ha blitt meldt.

2 Likes

Tjenesteforsømmelse etter mitt syn den linjen DC har lagt seg på. Knapt nok innsikt i stage 1 piloter, SoMe-innlegg for å fortelle om selskapets første stage 2 kontrakt i golfsegmentet. I en tid hvor kursen er faretruende nær ATL med et kapitalbehov som må få en løsning iløpet av de neste 9 månedene. Man må kunne skille snørr og bart. Klare bevis på progresjon bør løftes opp og frem. Synlighet fremfor falsk beskjedenhet. Én av momentene som påvirker investeringslysten.

4 Likes

Min eneste forklaring er at selskapet er redd for å skape forventninger de ikke klarer å innfri. De føler nok selv et ansvar for gode signaler om uae som viste seg å bare være ørkenvandring.

Samtidig er det åpenbart at det skjer mye positivt på mange fronter nå. Det er i aksjonærenes interesse at dette når ut til flest mulig på en litt tydeligere måte enn innlegg på some. Dessuten er det sannsynlig at selskapet har større kontroll på kritiske faktorer nå, f eks i USA, enn hva de hadde i uae gjennom Mawarid/MDC.

Forhåpentligvis vil oks og Dc utnytte q1 presentasjon om et par uker på en god måte.

5 Likes

Fra q3 2022 presentasjonen :

1 Like

For meg er dette åpenbart en pilot og like åpenbart at de ikke skal melde stage 2 pilot i golf segmentet. Men vi ser også åpenbart ting forskjellig.

Uansett meldestrategi - det skjer mye positivt nå på veldig mange fronter.

1 Like

Snøballen ruller:)

Det er mye å løfte frem, men med fase 2 golf nå, en hel fairway og flere greens påført lnc i løpet av én dag.
Kan vi få fase 3 utpå høsten?!

Kunden trenger jo egentlig bare tre ting for å gå videre :

  • funding til lnc
  • måle/få bekreftet at resultatene i fase 2 er konsistente med piloten (som de åpenbart var fornøyd med)
  • ettergå at det ikke er problemer med dyser og avleiringer i vanningsanlegget etter lnc gjennom det i fase 2.

Absolutt ikke umulig sett i lys av at september er måneden hvor golfanlegg i Arizona stenger ned for å utføre vedlikehold forut for vintersesongen.

Vet ikke, men ser Aaleby påpeker kapitalbehov 9mnd frem i tid, så får man jo også påpeke da at dette er med null inntekter, all inntekt vil forskyve behovet. 9 måneder er en stund til og fortsetter selskapet å levere som de gjør nå, så blir jeg overrasket om kursen ligger faretruende nær ATL, da tror jeg kursen et vesentlig høyere.

Korrekt.

Foreløpig leverer selskapet som forventet. Det er tross alt ikke sjokkerende at OKS kan dra til USA for å bivåne piloter. Fase 1 piloter bringer ekstremt lite på bordet. Her snakker man inntekter som vil tilfalle i etterkant av emisjonen. Fase 3 for golf til høsten ville vært en klar retningsforandring av den mer uventede sorten. Da kan man snakke mulig dobling eller mer av kursen.

Og det er her nøkkelen ligger om du spør meg. Noe må skje. Alternativt er sjansen stor for at det samme skjer med DC som NTI; emisjonsbehovet blir altomfattende. Uavhengig av det underliggende potensialet.

Javel, da får vi bare selge da og vente på den bekreftede emisjonen som kommer om 9mnd, så tar vi raketten derfra.

Noe kan fint skje, hvor man vil bli belønnet i bøtter og spann. Så nei, har ikke påstått det overhodet. Skjønner godt at mange anser nåværende nivå som attraktivt. Alt handler om hvordan selskapet agerer frem til nyåret.

Vel, oks virker ikke stressa. Han bruker ikke anledningene til å akkurat snakke opp kursen.
Han kunne med rette eksponert siste to ukers positive nyheter større grad.

Inntrykket er en rolig ceo som har fokus på kommersielle momenter/fremdrift. Han var synlig oppkavet ifjor. Jeg ser ikke de tegnene i det hele tatt nå.

I fjor var UAE garantert en heftig hodepine. Per i dag går alt på skinner. Skjønner godt at OKS utstråler selvtillit.

1 Like