Uten tvil et evig paradoks. Og en like evig fallgruve. Potensielt sett. Håp er svevende, kritikk er gjerne mer konkret og kan lettere sables ned. Og så har man insentivet. Som er skjevfordelt så det holder.
Garantistene ser ut til å ha valgt aksjer fremfor cash som oppgjør. Nærmest selvsagt at James valgte aksjer, men allikevel positivt og sammenholdt med at han forsvarte posisjonen sin i emisjonen viser jo at han har tro på framtida (og hvem har bedre forutsetninger enn nettopp han til å vurdere det…).
Forstår at mitt lille forsøk på megling, var til liten nytte. Mente kun at absorbere etter mitt hode ikke betyr selge i denne sammenheng.
Etter å ha skumlest de siste 150 meldingene her siste døgnet må jeg bare si en ting: folk må lære seg å være uenige, det er helt greit at folk har forskjellige meninger og oppfatninger. Ikke tolk alt som et angrep
Det betyr å påvirke dynamikken. De største eierne er passive og er ikke en del av dynamikken. Tilbud blir større enn etterspørselen av én eneste grunn; en viss andel av villige kjøpere har brent kruttet side om side med at en viss andel sitter på for mange aksjer. Som sørger for en skjevfordeling som må utliknes. Og dette tar tid. En betydelig andel aksjer må kvernes. Men på langt nær så mange som ble beskrevet av . Derav reaksjonene når dette ble gjentatt som en sannhet og ikke dementert. Som sagt på en privat melding: Handler utelukkende om redelighet for min del.
Er det noen som vet om disse aksjene blir tilgjengelig å selge allerede fra i morgen, eller blir de først tilgjengelig for garantistene samtidig som resten av aksjene i emisjonen blir tilgjengelig 6. oktober?
Jeg tenker noen har posisjonert seg i forkant med å låne aksjer som er solgt. «Risikofri» short når man mottar aksjer til 1,23 for tilbakelevering….
Registrerer at Teigland til stadighet kjøper aksjer! Er inne på lista igjen. Han vil med stor sannsynlighet treffe bedre denne gangen
Teigland sine ulike posisjoner bør ikke vurderes som noe positivt i noen sammenheng.
Enig! Det.som er interessant er at Nordnet Livsforsikring har stått for det meste av nedsalg den siste uka, ref listene. De største aksjonærene sitter rolig eller har økt.
På nyeste lister har han allerede solgt alt igjen. Samtidig legger jeg merke til at Lars Tore Brandeggen fra Aksjesladder på nyeste lister har kjøpt fler aksjer via sitt firma U-TURN VENTURES AS. Er det et vakuum case han gambler på skal oppstå?
Alt for kort tidsvindu. Kjøpe billig, selge dyrere. Ikke verre enn det.
Jeg har abonnement på e24 ,men det er vel to dagers forsinkelser!
Ja, det er to dagers forsinkelse for alle, uansett hvem du har abonnementet hos.
Hva er det som er spesielt med førstkommende fredag? Det er jo mandag aksjene slippes, ikke fredag (fra xi):
Både fredag og mandag har sine spennende og særegne implikasjoner for handelen de respektive dagene etter min mening.
Fredag som siste dag før aksjene registreres og handles. Mandag som første handelsdag med omsettelige emisjons-aksjer.
Hvilke forventninger (om noen i det hele tatt) har du til disse dagene? Opp fredag og ned mandag, eller kanskje ned begge dager? Men nå har det jo allerede gått ned de fleste dager så langt, så jeg tenker kanskje det blir opp fredag.
Det jeg tenker er spennende er at insentivene for kjøp/salg endrer seg fra fredag til mandag.
Om aksjen da skal opp eller ned har jeg ingen formening om
Sikter vel kun til at det var fredag før helgen at ETT solgte (ref påstanden om siste dagene). Ingen ting annet.