Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Hadde hatt null problemer med dine bidrag om du kunne delt mer rundt faktiske forhold. Heller enn av typen som er så følelsesstyrt at det er til null nytte for andre enn din indre uro. Det er ingen som trenger å høre

når man vet at du samtidig sitter med en ok post. Da fargelegger man en verden som ikke gir mening. Det er ingen som diskuterer lottotrekninger. Av en grunn.

Denne her også

Aldri noe om hvorfor. Kun planting av frykt og irrasjonelle tanker. Av typen som ikke øker innsikten for andre overhodet. En øvelse som gjentas i flust av andre selskapstråder.

Vel jeg sier bare at jeg tror vi er avhengig av nyheter nå frem mot jul for at kursen skal holde seg eller stige. Du sier at den vil stige uansett pga 2026 forventninger.
Det kan være verdt mye hva man velger å tro på her
Og ikke en uvesentlig diskusjon i aksjemarkedet

Her er vi enig. Kan absolutt være nyttige diskusjoner. Men du legger ikke akkurat opp til matnyttige diskusjoner når komiske overdrivelser og enkeltsetninger blottet for dypere innhold er virkemiddelet som blir benyttet. Et tips til ettertiden.

Prosentvis nedgang i Desert Control snakker for seg selv uten at jeg egentlig behøver å finne ord til å beskrive marerittet. Enig i det.

Kun et mareritt om man har blitt med på turen ned. Selve turen har du fått svart på hvitt fra undertegnede.

Ingen ting marerittaktig over noe som går som forventet. Betyr bare at man kan ta sine forhåndsregler.

Blir fordummende om man skal la den historiske kursutviklingen være den allvitende rettesnoren for nåtiden. Alle vet hva som har skjedd. Vår felles oppgave er å bidra til å se skogen for bare trær. På godt og vondt.

Du har truffet bra her, på den måten, ikke uenig i det. Men jeg følger deg ikke hvis du virkelig mener kursen skal opp også med nyhetstørke frem mot jul bare pga 2026 forventninger. Jeg tror vi er helt avhengig av noe positvt fra selskapet hvis det skal inntreffe.

2 Likes

Ja men skulle ønske verden bare tørster etter LNC og kjøper med begge henda, men dessverre er det noen golfbaner vi i stedet må sette vår lit til. Men de virker ikke så sugne de heller.

Hva tror du er grunnen til det?

Skal ikke se helt bort i fra at flytting av FOU har relevans til Syngenta partnerskap. I tidligere partneravtaler jeg har sett syngenta har gjort så har de tatt store deler av kostnaden knyttet til FoU og tatt et tettere samarbeid med selve forsknings og utviklingsbiten. Man kan jo tenke at MOU en med Syngenta faktisk blir noe av, når James sier at Syngenta vil få en stor rolle i å distribuere dette ut globalt, man flytter forsknings og utviklingsdelen til usa og styreplasser fortsatt står ledig.

2 Likes

Er ikke han fra forskningsdelen som legges ned i Norge da? Er det så sykt å tenke at Syngenta MOUen materialiserer seg? Og at de også vil ta del i FOU?

Nå ser jeg forresten at du har linket til en kar som var ferdig i Desert control i 2023, veldig rart å komme med dette nå? Jeg trodde det var pga nedleggelsen i Norge. Men takk for at du fikk meg inn på tanken om at nedleggelsen i Norge har relevans til Syngenta. Leser mer om det nå og de vil ta stor del i FOU når de inngår partnerskap med Start UPs. Så den nedleggelsen og flytting til USA er faktisk et bull signal om noe for det partnerskapet. Selvfølgelig tror vi som har aksjer at selskaper fortsetter med gode resultater med Syngenta og at den MOUen vil materialisere seg. Jeg tror fortsatt dette var en mellomløsning slik at man slapp ekstern utvanning. Noe jeg også nevnte kunne komme før emisjonen.

2 Likes

Slått deg at noen kanskje er lei av alle dine kommentarer om hvor kursen fra dag til dag?

5 Likes

Var en del av gjengen som måtte gå i kjølvannet av at DC hadde satset alt for hardt på å hente elitedivisjonspillere mens selskapet var uten noen klar retning. Og uten inntekter. Snakker om noen år tilbake. I tidsperioden hvor det gikk skeis i MENA.

1 Like

Det blir jo gjentagende når noen genuint mener at det stemmer. Ønsker ikke selv å la det være en del av investeringstesen, lar det heller bli en positiv overraskelse, men vi fokuserer forskjellig uten at det ene er mer rett enn det andre. Heller diskusjoner rundt det fundamentale enn gjentagende om hvem som står bak en ‘fiktiv’ post.

Eldgammelt nytt. Arbeidsplassen that is.

Men nedleggelse i Norge og flytting av FOU til USA med relevans til Syngenta tror jeg ikke er nevnt her før, men det har jo faktisk veldig relevans.

Mener på at @Secundum nevnte det. Men det ble ikke kommentert av noen. Om hukommelsen fra forrige uke holder stikk. Så absolutt på sin plass å sette fokus.

Tror dere Ole M. Olesen var fornøyd med flytting av R&D til US? Ser han står oppført med tittel co-funder / lab r&d på linkedin.

Hva Olesen måtte mene er vel rimelig underordnet. Oppgaven til CEO og styret å ta de grepene som er nødvendig for å styrke selskapets posisjon på kort og lengre sikt.

1 Like