Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

På nyeste lister har han allerede solgt alt igjen. Samtidig legger jeg merke til at Lars Tore Brandeggen fra Aksjesladder på nyeste lister har kjøpt fler aksjer via sitt firma U-TURN VENTURES AS. Er det et vakuum case han gambler på skal oppstå?

Alt for kort tidsvindu. Kjøpe billig, selge dyrere. Ikke verre enn det.

Jeg har abonnement på e24 ,men det er vel to dagers forsinkelser!

Ja, det er to dagers forsinkelse for alle, uansett hvem du har abonnementet hos.

Apropos (XI):

2 Likes

Hva er det som er spesielt med førstkommende fredag? Det er jo mandag aksjene slippes, ikke fredag (fra xi):

Screenshot from 2025-10-01 15-04-42

Både fredag og mandag har sine spennende og særegne implikasjoner for handelen de respektive dagene etter min mening.
Fredag som siste dag før aksjene registreres og handles. Mandag som første handelsdag med omsettelige emisjons-aksjer.

Hvilke forventninger (om noen i det hele tatt) har du til disse dagene? Opp fredag og ned mandag, eller kanskje ned begge dager? Men nå har det jo allerede gått ned de fleste dager så langt, så jeg tenker kanskje det blir opp fredag. :slight_smile:

Det jeg tenker er spennende er at insentivene for kjøp/salg endrer seg fra fredag til mandag.

Om aksjen da skal opp eller ned har jeg ingen formening om :stuck_out_tongue:

Sikter vel kun til at det var fredag før helgen at ETT solgte (ref påstanden om siste dagene). Ingen ting annet.

Hadde vært fint hvis dette selskapet som leverer noe så mange bare må ha snart begynner å levere litt hyppigere børsmeldinger som står i stil. Så slipper alt å handle om denne emien og kurs utifra det. Vet ting tar tid, men piloter har de holdt på med så lenge jeg kan huske.

Ah, jeg misforstod med en uke. Ja, ja.

Begynner ikke prisingen av denne aksjen å bli litt merkelig…? De siste tegningsrettene ble solgt på over 60 øre…:thinking:

Jeg har vært med på min andel emisjoner og det er ganske standard utvikling. Har du tro på aksjen logger du inn om 3 måneder og ser på kursen da

3 Likes

Harrehfred. Aksjene fra emisjonen er jo absorbert i emisjonen ffs, om de blir solgt i etterkant er faen ingen nøyaktig vitenskap.

Men, proffe opportunistiske markedsaktører vet vi eksisterer.

Det blir totalt feil å si at “markedet” skal absorbere aksjene over børs, de er allerede på aksjonærenes hender.

Det sagt, om ingenting har endret seg etter emi så vil jo “markedet” verdsette selskapet til x nok. Om da markedet mener at selskapet er verdt det samme som før emi vil jo kursen falle tilbake proporsjonalt med utstedte aksjer. Kan det hende det er dette savepig mener med absorpsjon?

Det er marginalaksjen som setter prisen på selskapet til enhver tid. Det er ikke så forbanna komplisert, egentlig.

Til dere som har vært med på mange emisjoner og har god hukommelse: Hvor lenge etter en emisjon har det pleid å dukke opp en ny analyse fra meglerhuset som hadde oppdraget med emisjonen? I dette tilfellet er det Arctic.

Minimum 30 kalenderdager etter endt emisjon. Som vel betyr 6 november. Nytter ikke med hukommelse utover dette. Pur slump.

De hadde target 7,5 som ble nedjustert fra 10 i sommer, etter de tekniske problemene.

Med mer enn dobling av antall aksjer så tenker jeg det er naturlig at kursmålet senkes med 50-60%. Skal vi si nytt kursmål i rangen kr 3,00 - 3,50 fra Arctic - rett rundt hjørnet?

De bør være litt konservative etter de har bommet såpass kraftig tidligere. Men det er vel også grunnen til at de får oppdragene (høye og luftige kursmål) :slight_smile:

Så du mener det kan komme tidligere enn de 30 kalenderdagene Aaleby mente som minimum?

Aner ikke. 30 dager er vel rett rundt hjørnet i aksjemarkedet….